Bab 3

85 7 0
                                    

Aariz dan Afnan diam saja di bilik Abang mereka. Zafel bersandar di meja sambil berpeluk tubuh. Lengan baju kemejanya disinsing hingga ke siku menampakkan lengan tegapnya. Mata merenung tajam dua kembar bermasalah itu.

"Talk,"

Aariz dan Afnan saling berpandangan. Talk pasal apa?.

"Erm, Cuaca cerah harini kan?,"Kata Afnan,Aariz menyiku lengan kembarnya itu.

"Jangan buat lawaklah Setan, Apa kalian buat kali ni hah?,"

"Apa kami buat?, Kami tak buat apa-apapun. We've been a goood boy today,"Afnan sengih.

Zafel mengetap geram,Lihat urat lengan abang mereka yang sudah timbul itu, Aariz berdehem sedikit.

"Kami ajar budak tu sikit saja, tahu tak si kera tu pergi tampar punggung Ella!,"Aariz berkata sambil tampar punggung Afnan.

"Aduh sakitlah setan!, apasal kau tampar punggung aku?,"Afnan usap punggungnya, Nak cerita tu cerita jelah nak tampar orang apasal?.

"Dia tampar punggung Ella?,"Zafel berkerut sedikit.

"Yer,kami nampak. Amboi senang-senang saja dia nak buat begitu, dahlah tadi langgar Ella tak minta maaf. Pergi tampar pula punggung Ella, Memang kami anginlah,"Kata Aariz.

"So kami ajaklah dia lepak atas bumbung bangunan,"kata Afnan pula.

"Hm,kami ajak dia main bungee jumping,"Aariz sambung pula.

"Bungee jumping tanpa tali,"Afnan sengih seolah tiada salah.

Zafel diam dengar cerita itu..Haih. Zafel bangun dan berfikir sebentar.

"Aku tak kisah korang nak buat apapun. Tapi agak-agaklah masa hari pendaftaran kut. Timbul masalah nanti bagaimana?,"

"Kitorang dah daftar lama dah,Apa masalahnya?,"Tanya Afnan, Aariz menyiku lengan Afnan lagi. Afnan tersedar.

"Ohhh,Pendaftaran Ella...Hmm..Sorilah, kitorang tak boleh nak tunggu lama-lama sebab dah nampak depan mata, geram tau tak dia pergi tampar punggung adik kita tu, Ingat punggung Ella tu bantalkah nak main tampar-tampar!,"Afnan membalas tamparan ke punggung Aariz kuat.

"Woi, balas dendam nampak!,"Aariz berdesir sakit, Dia jeling pada kembarnya geram..Afnan sengih saja dan jelir.

"Hey cukup!. Jangan buat begitu lagi, Nasib cedera parah saja,Kalau mati budak tu macam mana?,"

"Mati tanamlah, Hahahahah,"Ketawa sakan dua kembar itu.Zafel mengeluh keras.

"Sudahlah,Berambus, buat sakit kepala saja dengan korang ni,"

Aariz dan Afnan sengih dan beredar, Tak lut langsung dengan amarah Abang mereka itu.

Zafel mengeluh keras, Dia teringat kata-kata si kembar tu. Pelajar yang jatuh tu tampar punggung Ella?. Dia mengetap geram, Aura gelapnya mula muncul..
'Sial punya budak berani kau cabul adik aku!..nasib saja dua kembar tu uruskan, kalau dapat kat aku memang hilang tangan kau aku kerat!,'

Ding, Bunyi Mesej masuk. Zafel capai phonenga dan lihat..mesej dari Asyraf. Dia berkerut, Apa ni?.

Tiba-tiba pintu biliknya dirempuh kuat mengejutkannya. Dua kembar itu masuk kembali.

"Apasal korang ni hah?!,"Zafel geram..Sehari tak serabutkan kepala orang memang tak sah!.

"Wei, apa yang Asy mesej ni?,"Aariz tunjuk. Zafel diam. Mereka dapat juga rupanya.

"Kalian tak ingatkah?...'Mereka' tu,"

Aariz dan Afnan berpandangan..Mereka?. Zafel mengeluh. Sudah tentulah kembar dua orang ni tak ingat. Mereka masih kecil.

"Abang Harith pernah cerita pada kalian...The Dajal,"

Berubah wajah si kembar itu, Otak mula menangkap peristiwa lalu. Afnan terus tutup telinganya mengigil. Aariz cuba bertenang..dia pegang bahu Afnan.

"Mereka...masih hidup?. Abang Harith cakap mereka dah mati?!,"Kata Aariz.

"Dua orang saja mati,Lagi 3 ada di singapura. Sekarang mereka dah balik,..Mungkin,"Dia pun tak tahu kebenaran mesej yang Abang ke-3nya hantar itu.
.
"Ella...Ella tahu tak?,"tanya Afnan resah. Dia tak nak adik perempuannya tahu.

"..Jangan bagitahu dia,"

Si kembar itu diam saja. Mengigil mereka menahan Trauma dan Amarah.

**********************************
"Ell, sini,"Darissa melambai tangan pada kawannya. Ariella dekati Darissa dan Darina..nasib tak ramai orang di kafe.

"Abang kamu cari buat apa?,"tanya Darina.

"Tak ada apa, dia nak pastikan saya dah berdaftar saja,"Ariella senyum.

"Hm untungnya ada abang-abang yang penyayang ya, Kalaulah Abang saya pun macam tu,"Darina mengeluh.

"Kamu nak abang macam tu?. Sis tak ada lifelah, macam kena kongkong tu. Kamu tak rimaskah Ella?,"

"Rimas?..Ermm sikitlah. Tapi saya dah biasa sejak kecil lagi jadi..,"Ariella senyum mengangkat bahu.

"Dalam semua abang-abang kamu, yang mana paling protective?," Darina ingin tahu

Ariella diam..yang mana?..Baginya semua sama saja,tak boleh nak beza.

"Entahlah Sama saja kesemuanya, Yang beza hanya perangai mereka saja,"Kata Ariella.

"Yakah?,"Darina mengangguk..
sepanjang berkawan dengan Ariella ni dia hanya lihat 3 orang saja abang gadis itu ,tu pun sebab mereka di kolej sama. Lagi 4 orang tak pernah lihat lagilah, hanya dalam gambar yang rakannya ni tunjuk saja.

"Ah!, Miss Estelle!,"Ariella tunjuk pada seorang wanita cantik yang sedang berjalan itu.

"Yalah, Miss Estelle!,"Darina lambai teruja. Miss Estelle pernah ajar mereka masa sem 1, tu pun kelas Teori.

"Hai Girls, Kalian dah masuk semkah?,"tanya Miss Estelle.

"Belum lagi Miss, kami baru daftar. Kelas 3 hari nanti,"kata Darissa.

"I see..,"Miss Estelle mengangguk.

"Miss, Nanti Miss akan ajar kami amali kosmetik,"Ariella teruja.

"Oh really?, Wah lama saya tak ajar kalian, last time masa sem 1kan?,"Miss Estelle senyum.

"Yes, Rindunya nak belajar dengan Miss..Teruja juga sebab Miss ajar amali solekan,"ujar Darissa.

"Me too...I'm looking forward to teaching you girls,"Miss Estelle peluk Ariella dan Darina yang berada dekat.

"Us too!,"Teruja nak tunggu kelas Miss Estelle ni.

Tak jauh dari situ,Aariz dan Afnan perhati saja. Kata-kata Abang Zafel masih terngiang di telinga. Wajah dan senyuman Ariella menghiasi mata.

"Riz..Rasanya Ella ingat tak?,"

"Ish, apa kamu ni,"Aariz berkerut. Afnan tunduk.

"Aku tak nak dia ingat,"

"Dia takkan ingat...Dia kecil lagi masa tu,"kata Aariz. Afnan diam..bayangan itu masih menerpa fikiran.

Aariz pegang bahu Afnan,dia tahu Afnan lebih 'trauma' dari dirinya.
Dia kena kuatkan diri supaya Afnan tak jatuh. Apapun mereka tunggu saja apa Abang sulung nak kata nanti. Cepatlah masa ,nak balik ni.

18 November 2021

*Next in Monday
*⭐⭐⭐⭐⭐⭐

My Mad BrothersWhere stories live. Discover now