Bab 55

21 2 2
                                    

Harith, Mikhail dan Iskandar tiba di sebuah kilang lama. Mereka dapat lokasi di sini. Jauh dari rumah dan terpencil ke dalam hutan.
   
"Apa nak buat sekarang?, Takkan kita nak masuk kut?,"Iskandar berkerut.
   
"Kita masuk,"
   
"Kau biar betul Harith, Mana tahu ianya satu perangkap,"Mikhail menghalang.
   
"Ella ada di dalam, Takkan nak biarkan saja,"kata Harith.
    
"Ya tahu, Tapi kita perlukan rancangan. Takkan nak main redah saja,"
    
"Tak perlu, kita masuk saja,"
    
"Harith, kau dah kenapa?. Selalunya kau tak macam ni,"Iskandar pelik. Harith selalunya A man with strategy, Dia takkan bertindak melulu begini. Takkan sebab risaukan Ariella yang buatkan lelaki itu tak fikirkan apa-apa rancangan?.
     
"Trust me," Harith bergerak ke kilang itu.

Mikhail dan Iskandar berpandangan, Risau segala kemungkinan tetapi kaki mengikut juga Abang sulung mereka.

Harith perhati jika ada laluan masuk, Tiba-tiba pintu dibuka secara automatik. Terkaku Mikhail dan Iskandar bila pintu dibuka bagai menyambut kedatangan mereka. Harith melangkah ingin masuk.
     
"Wei jap!,"Dua lelaki itu menarik si sulung dari masuk.
     
"Apa?,"Harith rimas.
     
"Jangan bertindak melulu boleh tak!,"Mikhail marah.
     
"Aku tak bertindak melulu, dia yang suruh masuk,"kata Harith.
      
"Siapa?,"

Harith tunjuk phonenya, Mesei dari Si Misteri itu.
     'Masuk ke dalam dan terus ke bilik No 2, Adik kamu di situ'

Mikhail dan Iskandar diam, kenapa mereka tak dapat mesej pun?.
      
"Kamu yakinkah Ella ada di sini?, Bagaimana jika orang ni menipu?,"Mikhail was-was.
      
"Bagaimana jika Ella ada di sini?,"tanya Harith semula. Mikhail diam.
      
"Kita masuk dulu, Aku tak tahu apa niat orang ni tapi jika betul Ella ada di sini...Kita fikir cara untuk keluar pula,"
       
"Itu kalau Ella ada, Kalau dia tak ada dan kita terperangkap?,"tanya Iskandar.
       
"Kita fikir cara untuk keluar juga,"Harith beri jawapan yang sama. Iskandar diam, Dia mengeluh keras.

Harith masuk ke dalam perlahan diikuti dua adiknya. Kelam suasana di dalam, hanya lampu dinding saja yang menyala, itupun malap.
     
"Bilik no 2..Mana nak cari ni,"Harith lihat sekeliling.
      
"Uh, itukah?,"Iskandar tunjuk di satu pintu yang bertulis no 2. Ketara sangat.
      
"Senangnya jumpa, Buat aku tak sedap hati sekarang ni,"Mikhail berkerut.

Harith bergegas ke pintu no 2 itu, dia buka pintu itu. Cahaya bilik itu menerangi hingga buat matanya silau. Dia terkelip bila lihat ruang bilik itu..Tiada apa melainkan satu sofa di tengah.
      
"Bilik apa ni?,"Iskandar menjenguk dari pintu.
      
"Itu sofa dalam gambar tukan?, Tempat Ella baring tu?,"Harith bertanya.
       
"Yalah!, Sofa yang sama..Mana Ella?,"

Mereka masuk ke dalam bilik itu, Tiba-tiba lampu terpadam mengejutkan mereka..Apasal pula ni?. Lampu menyala semula tetapi malap.
       
"Kalian sudah datang," Suara seseorang bergema.

Mereka tersentak bila Shafiq muncul dari ruang gelap itu. Shafiq pandang saja 3 lelaki itu tanpa riak.
     
"Shafiq?, Apa kau buat di sini?,"Iskandar berkerut. Shafiq tunduk sebentar.
      
"Maaf,"Shafiq tekan sesuatu.

Tiba-tiba sesuatu berbunyi kuat seperti mekanisma. Mereka terkejut dengan bunyi itu. Serentak mereka toleh ke belakang melihat pintu masuk sudah tertutup rapat, apakah?!.
       
"Apa kau buat ni?!,"Mikhail pandang Shafiq.
       
"Kalian akan duduk di sini sementara,"kata Shafiq.
       
"Duduk sini?, Apa maksud kau?!, Apa semua ni?!,"Iskandar mula marah.
       
"Jangan banyak tanya, duduk saja sini!,"Shafiq bertegas.

Iskandar terkaku bila Shafiq tinggi suara. Harith diam dengan tindakan Shafiq.
        
"Kamukah yang beri amaran di laptop Asyraf tu?,"tanya Harith. Shafiq diam.
        
"Kamukah Mr. Incognito tu?,"tanya Harith. Mikhail dan Iskandar toleh pada Shafiq. Shafiq tunduk sebentar.
      
"Ya, sayalah tu,"Shafiq mengaku.
       
"Dah agak dah!, Kau memang-,"

My Mad BrothersWhere stories live. Discover now