Kelas Teori Kecantikan adakan sesi presentation dalam kumpulan. Kumpulan Ariella selesai buat presentasi. Fuh lega dah lepas, memang gugup jugalah nak bercakap di hadapan walaupun dah kerap buat presentation sejak Sem 1. Darah gemuruh nak buat macam mana.
"Tak boleh keluarkah?, Takkan nak tunggu habis satu kumpulan baru boleh keluar?,"Darina mengeluh bosan. Bukan ada yang nak dengar pun, Pensyarah saja akan dengar dan beri markah.
"Sabar jelah, Ada 3 kumpulan lagi nak present,"Elexa bermain kukunya.
"Ada 5 minit lagi nak habis waktu, harap Abang Zaf tunggu sayalah,"Ariella mengeluh. Kenapalah dia tak bawa kereta sendiri.
"Kalau abang kamu tinggal biar saya hantarkan. Tapi saya yakin dia takkan tinggal kamu. Adik kesayangankan,"Darissa senyum.Sahih nak tinggal adik sendiri, paling kurang pun kena bebel sebab lambat.
Ariella senyum saja, Ya dia tahu abang-abangnya takkan tinggal. Tapi dialah rasa bersalah buatkan orang tertunggu.Bunyi ketukan pintu menyedarkan mereka. Dua pelajar masuk ke dalam.
"Maaf menganggu kelas Puan Nina..Ni kelas jurusan apa ya?,"
Semua toleh..Ini wakil pelajar. Mereka bawa raga yang ada pelbagai bunga. Oh lupa tiap minggu wakil pelajar buat tempahan flower and chocolate bouquet di Universiti itu,
Mereka terima tempahan dan hantar bunga pada orang yang dikehendaki. Kebanyakkan tempahan boyfriend girlfriendlah..Itu je yang popular pun."Beauty 2A,"kata seseorang.
"Oh dah jumpa pun,"Wakil pelajar lihat bunga yang ada. Ada hadiah untuk pelajar kelas merekakah?.
"Siapa Ariella Rose?,"tanya Wakil pelajar perempuan. Ariella yang tengah leka tersentak bila namanya dipanggil..hah?.
"Saya?..,"Ariella terpinga.
"Ariella Rose?..Ni untuk Akak,"Wakil itu beri jambangan sederhana dengan bunga ros merah dan dan putih. Ariella terkedu bila dia dapat jambangan itu...siapa bagi?!.
"Jap, Siapa bagi ni?..Punya banyak, ingat kalian buat sekuntum-sekuntum saja,"kata Ariella.
"Maaf kami tak boleh bagitahu...tapi dia bayar mahal dan minta 5 ros merah 5 ros putih dan satu mini teddybear. Oh kami bagi free coklat tu sebab orang tu beli banyak,"Wakil pelajar senyum dan beredar..Ariella diam terkaku, dia lihat bunga itu.
"Wah Ella!, Ada secret admirerlah..Jelesnya saya,"Darissa senyum.
"Besar pula tu,"kata Darina.
"Jarang Ella dapat bunga ni...Siapa agaknya yang bagi tu ya?,"tanya Elexa.Ariella berkerut lihat bunga itu...siapa bagi?.
"Tengoklah kut ada kad,"Kata Darissa.
Yalah, Kad. Ariella belek bunga itu..ahah!.Ariella buka kad itu dan baca. Rakan-rakannya turut lihat.
"Dia tulis apa?,"Tanya Darina ingin tahu."I thought of you today, Like a Bee miss its Flower. King Bee.
Ariella tersentak. King Bee?. Dia bagi bunga pula?, Selalunya dia bagi botol nota saja.
"Aww sweetnya ayat tu,"Darina kembang.
"King Bee ,siapa dia ya?..Kamu kenal tak Ella?,"Elexa bertanya. Ariella diam
"No, Saya tak kenal,"Ariella mengeleng. Mustahil dia akan cerita pasal nota yang dia dapat itu, dia nak lebih berhati-hati dulu.
"Wahh Ariella ada secret Admirer,"Darina sengih.
"So cutee, jelesnya saya,"Ariella malu sedikit, Takkan dia betul ada secret Admirer?.
"Dah, nanti sembang lain. Simpan bunga tu Ariella dan fokus pada presentation rakan kalian,"Puan Nina bersuara.Ariella letak bunga itu di sebelah, matanya masih lirik pada bunga itu. King Bee bagi bunga pula?. Lebah dan Bunga..Ironinya rasa.
*
*3 abang itu tunggu di tempat kereta, Mana Ariella ni?.
"Mana Ella ni?, Lambatnya,"Afnan lihat jam.
"Nanti dia datanglah, Dia mesej ada presentation tadi,"kata Aariz.
YOU ARE READING
My Mad Brothers
Non-Fiction7 orang abang dengan perangai berbeza? Ariella dibesarkan oleh 7 orang abang selepas kematian ibubapa mereka,Dia sudah biasa dengan sikap protective abang-abangnya itu. Baginya ia normal abang-abang risau pada adik.Sudah biasa dengan perangai yang b...