Bab 39

13.5K 609 17
                                    

Syafirah POV

Seorang nurse dan Syafiq sampai di katilku. Erkk alamak!...

Matilah Syafiq~~

Sebab?

"Eh? Tadi..Syafirah...dia ada..tadi dekat...sini-"

"Apa kamu ni!? Jangan main-main boleh tak? Ini hal serious! Jangan nak ambil mudah! Bla bla bla" tergolek-golek aku tergelak engkau! Haduihh, tengok muka Syafiq yang sememangnya merah kerana malu plus marah.

Bila habis je aku gelak sakan tadi, keadaan jadi senyap. Bebelan nurse tadi dah takde. Aku intai sedikit ke tempat kejadian tadi.

Kosong

Aihh?? Aku kusyuk sangat ke gelak sampai tak sedar nurse tu dah tamatkan syarahan dia.

'Mana la Syafiq ni? Tadi kata nak teman aku. Ehh ada ke? Hehe... I mean bosan la. Err bosan sebab takde orang nak membingitkan telinga aku ni. Actually ada je orang lain yang lagi membingitkan telinga aku. Sebagai contoh, nurse tu....NGEHH Seram!' tengah syok aku mengelamun......

"Astaghfirullahalazim!!" aku menekup mulutku. Bukan apa, kuat gila kot! Agaknya satu hospital yang dengar sebab.... orang yang terlentang atas katil tadipun dah bangun nak tengok aku.

Mataku beralih ke Syafiq. Amboi! Gelak eh kau!? Oh tidak, dia dah tau kelemahan aku! Iaitu dipinggangku. Paling aku sensitif dekat situ!

'Eh eh, sakit pulak hati kita tengok dia gelak? Takpe tunggu kau' aku melangkah perlahan-lahan ke arah Syafiq. Buat apa? Buat apa lagi, bantai ah! Haha, dah serupa KL Gangster.

Makin lama makin dekat aku dengan Syafiq. Dan makin tu jugak Syafiq makin galak ketawa. No idea why.

Bila aku dah ada dekat sebelah dia dan bersedia untuk melancarkan serangan... tiba-tiba je.........

Kedebukkkk

"Ahh!! Aduh" mahu tak menjerit? Syafiq pergi tarik kaki aku! Memang jatuh terlentang la.

"Ehh Syaf? Macam mana pulak kau boleh terjatuh? Kejap, bukan kau tadi jauh dari aku ke? Eh?" sah la bengong mamat ni. Tak perasan rupanya.

"Woi! Kau tarik kaki aku la!" bentakku. Dua benda je yang aku fikir sekarang ni, sama ada tulang punggug aku ni retak or patah. My god!?

"Eh aku? Tarik kaki kau? Bila masa? Aku rasa tadi aku gelak je?" berkerut-kerut muka Syafiq menafikannya. Orang macam ni memang susah. Gelak tak ingat dunia!

"Ahh suka hati kau lah! Yang aku tau sekarang ni aku tengah sakit dan kau lah orang yang buat aku jadi macam ni" kataku. Aku cuba bangun tapi malangnya aku terduduk. Auch! Mahu tak lagi sakit?

"Meh la sini" Syafiq ingin mencapai tanganku tapi aku menarik. Hey, bukan mahram lah!

"Aku boleh bangun sendiri" heh, tadi tak nak ngaku kan. So, aku pun nak jual mahal sekarang. Huh! Aku memegang tiang yang berada disebelahku dan cuba untuk bangun.

Tiba-tiba kakiku tersadung. Tapi tanganku dicapai seseorang. Syafiq. Ya, siapa lagi kan? Hish, sibuk je nak tolong aku. Eh, tapi kalau dia tak tolong tadi memang jawapan dia muka aku ni melekat dekat lantai la.

"Aku dah cakap, biar aku tolong kau. Hishh degil betul" kata Syafiq sambil menolongku bangun. Ahh, malu seh!

"Thanks" agak-agak la kan, muka aku ni dah merah gila pekat dah ni.

"Thanks je?" aku memandang Syafiq sambil menaikkan sebelah keningku.

"Habis, kau nak apa lagi?" mamat ni pun. Tolong aku bangun je pun. Nak lebih pulak. Bersyukur lah sikit aku dah berterima kasih. Susah tau aku nak cakap 'terima kasih' dekat lelaki sembarangan.

Miss Penyabar Dan Mr PendinginWhere stories live. Discover now