Syafirah POV
Aku memakai baju blouse kain syifon dan seluar skinny yang tidak terlalu ketat bewarna hitam. Selendang Pashmina dililit dikepalaku. Make up? Tak berminat bro. Menghancurkan muka aku yang natural ni je.
Sekejap lagi aku akan bertolak ke Star City Mall. Hang dengan budak-budak sengal sekalian yang ku rindui! Cakap macam dah bertahun tak jumpa. Padahal baru seminggu.
'Babe babe sekalian! Aku nak gerak ni'- aku
'Okey. Aku pun dah nak gerak'- Sofea
'Aku dah ada dekat sini dah. Korang cepat sikit tau'- Athira
'Laa awalnya! Bukan kita janji pukul 11 ke?'- aku
'Memang la. Aku saje datang awal sebab aku datang dengan kawan aku'- Athira
'Siapa? Berapa orang? Ramai ke? '- Sofea
'Ada lah! Korang jumpa je lah sendiri. Tiga orang'- Athira
'Okey okey. Jangan lelaki lagi sudah'- aku. Aku ni dah biasa sangat dengan Athira ni. Kadang bila aku hang berdua dengan dia je, dia bawak sekali pakwe dia. Aku ni terpaksa la rela. Tapi dalam masa pakwe dia pun bawak kawan dia jugak. Bila Athira dengan pakwe dia nak jalan sama-sama, kitorang menyelit dekat tengah-tengah. Lepas tu mula lah mulut aku ni tak berhenti bermotivasikan Athira. Dia patut bersyukur sebab aku bagi tips tu free of charge je.
' Kali ni tak!'- Athira.
'Bagus! Ni, Syahida mana? Dia boleh pergi kan?'- Sofea
'Entah la weyh! Malam tadi aku dah call tapi dia tak angkat' Athira.
'Mintak-mintak dia boleh pergi la kan'- aku.
'Bye korang! Aku chiaou dulu. Nak gerak nih'- Sofea.
'Okey!'- Athira.
Dah 15 minit aku pusing dalam Star City Mall ni. Tak jumpa-jumpa lagi si Athira dengan Sofea. Hishh menyusahkan betul! Dah la kredit tak ada. Internet pulak lembab gila.
Tonight we"ll dance
I'll be yours and you'll be mine
We won't look back
Take my hand and we will shineOh,oh,oh
She needs a wild heart×2
I got a wild heartEhh tu kan ringtone aku! Kenapa aku pergi sambung nyanyi pulak lagu tu? Haishh tengok! Dah missed call dari Athira. Maklum lah, peminat nombor satu The Vamps.
Aku lihat orang disekelilingku hanya memandangku slang. Apa pandang-pandang? Aku tahu la suara aku sedap.
Ringtoneku berbunyi lagi. Dan kali ni aku segera mengangkat kerana takut leka dengan lagu favouriteku itu.
"Helo? Assalamualaikum" kataku.
"Waalaikumussalam. Syaf! Kau dekat mana? Lama dah kitorang tunggu ni. Dah la aku tak selesa dengan kawan Athira ni" Sofea berbisik mengatakan ayat terakhirnya itu.
"FYI, aku dah 30 minit sampai la! Aku tak jumpa korang. Korang tunggu dekat mana? And who's her friend? Is it a...boy?" bebelku. Kalau lelaki, memang aku ajak Sofea chiaou dari situ.
"Err err kau tengok je lah. Kitorang tunggu dekat Restoran Manhattan tau" jawab Sofea. Sah-sah la lelaki.
"Weyhh! Lelaki kan. Lelaki kan! Aku tak kira, bila aku sampai sa......"
YOU ARE READING
Miss Penyabar Dan Mr Pendingin
Teen FictionSyafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan Syafirah. Syafirah pula seorang yang penyabar. Lagi bertambah dingin sikapnya terhadap Syafirah. Pe...