PLEASE READ THIS FIRST BEFORE READ THE STORY!
#### A/N- Hey guys, I just wanna say yang chap ni tak sambung chap sebelum ni. Macam chap sebelum diorang nak bawak Syafirah jalan-jalan. But this chap, saya skip part tu and this chap mereka semua dah berada disekolah. It means yang sekarang ni diorang dah tak berada dekat rumah sebab diorang duduk asrama right?
Okay then..... here we go!#########
Continue read...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1 Bulan Kemudian
Syafirah POV
Selama sebulan ni, aku, Syafiq dan Syuhada hampir setiap minggu jumpa kak Rasyiqa. Memang aku mengaku, kak Rasyiqa memang menyeronokkan. Walaupun kadang-kadang dia tu agak blur, tapi dia pandai. Baru aku tau yang dia tengah sambung degree.
Kak Rasyiqa pun bukan dari keluarga yang berada. Sebab tu la dia bekerja untuk tanggung pembelajarannya.
And....rasanya....now Syafiq and me were friends? But still, friends doesn't mean we're good. Aku masih tak berdamai lagi dengan dia. Even dia dah bagi kasut dekat aku. Ahaks lol! Perasaan tu memang letak dekat aku. Yeah I know I'm such a stubborn people. Kepala aku sekeras batu.
Syuhada satu hal. Dia dah tak banyak membuli orang. Okay? That's not okay and not normal! Murid lain pun rasa pelik jugak. And ofcourse la diorang gembira. But dia still lagi la membuli tu. Cuma tak sekerap sebelum ni.
Yang paling tak boleh blah, ada pulak mulut celupar mana entah yang cakap aku penyebab dia jadi macam ni. Eh? Korang tu bersyukur je lah yang Syuhada dah tak kerap sangat buli orang. Aku ni tengah risau korang tak tahu! Ergh people nowadays.
"Syaf, petang ni kak Jannah nak jumpa tak?" tanya Syafiq. Memang agak pelik lah, tapi kak Jannah ni memang setiap petang balik sekolah mesti jumpa kitorang ni. Bukan setakat jumpa je, siap bawak makanan bagai. Siapa tak suka kan?
So that's why lah I don't mind if kak Jannah be part of my family.
Aku memandang Syuhada. Termenung.
"Erm maybe not today. Aku...aku busy lah hari ni. Nanti aku bagitahu kak Jannah supaya tak payah datang" kataku.
"Okey then. So, aku balik dulu eh?" aku mengangguk.
"Kenapa hari ni kau tak nak jumpa kak Jannah?" tanya Syuhada. Aku mengeluh.
"Syu, nanti aku nak cakap sikit dengan kau. Tapi bukan sekarang" kataku.
"Kenapa bukan sekarang? Cakap je lah" ujar Syuhada.
"Sebab..sebab... ahh no reason. Aku just nak cakap nanti" kataku.
"Okey"
*********
Aku melangkah keluar dari bilik air sambil mengosok rambutku menggunakan tuala untuk mengeringkannya.
Mataku terpaku pada Syuhada yang sedang menulis sesuatu pada sebuah buku. Kebiasaannya time-time macam ni, dia tengah kacau budak-budak junior. Tapi sekarang....kejap, diari ke tu? Selama ni aku tak pernah pun nampak dia pegang mahupun sentuh mana-mana buku diari sebab dia tak pernah ada.
Aku menghampiri Syuhada perlahan-lahan. Kepalaku kedepankan sedikit untuk mengintai isi yang tertulis di dalam buku itu.
I. Can't. Believe. This.
Alamak, nak bersin!
"Hacumm!" berdesing bunyi dia. Nyaring betul bunyi aku bersin.
"Eh eh Syaf! Dah lama ke kau ada situ?" soal Syuhada sedikit gelabah. Memang sah tu diari dia!
YOU ARE READING
Miss Penyabar Dan Mr Pendingin
Teen FictionSyafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan Syafirah. Syafirah pula seorang yang penyabar. Lagi bertambah dingin sikapnya terhadap Syafirah. Pe...