A/N: 50K and 2.24k votessszzzz?!???! Wait, is that for real?
Arhhhh!! That was awesome guys! Baru semangat nak update huwahahaa.
But! Mohon bersabar untuk saya update ye. Perangai saya memang macam ni. Suka update lambat-lambat. Hehee..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Syafirah POV
"Assalamualaikum!" ucapku. Mama membuka pintu dan menjawab salamku.
"Masuklah, Syuhada dengan Sofea tak kesahkan tidur bilik Syafirah?" tanya mama.
"Eh tak kesah pun. Janji ada tempat tidur" kata Syuhada. Aku memandang Syafiq. Aku harap dia tidur dekat luar. Paling tak pun ruang tamu. Hehe jahatnya aku.
"Syafiq, boleh lah tidur dekat bilik bawah ni. Bilik tu memang tak ada orang. Tapi jangan risau bilik tu memang setiap minggu aunty kemas" kata mama. Whaaat? Ish mana aci! Dia tidur seorang dalam bilik! Tak adil tak adil tak adil!
"Mama-"
"Syaf, tunjukkan bilik Syafiq" potong mama.
"Tapi mama-"
"Syafirah Amanina" okey bila mama seru nama penuh memang menakutkan walaupun dengan nada yang sopan lagi santun.
"Alright. Ikut sini" aku mengalah. Mama memberikan senyuman kemenangan. Oh come on, this is unfair!
"Okey, ni bilik kau. Sila jangan buat bilik ni macam bilik sendiri. Sekian" kataku.
"Aku letak baju-baju aku ni dalam almari tu eh?" dah nama pun almari, memang la letak baju.
"Oh god, letak je lah. Eh wait wait. Kau....duduk sini berapa lama dowh!?" macam mana aku boleh tak perasan yang dia bawak dua beg.
"Erm dalam seminggu?" seminggu!?
"Eh lek lek, aku gurau je. Dua hari je la aku duduk sini. Tu pun mak kau offer lama lagi" ni memang membongak benor.
"I know my mom very well. Ergh malas aku nak bercakap dengan kau ni. Baik aku pergi mandi" kataku.
"Pergh patut la bau hapak dari tadi. Dah shuhh shuh pergi mandi" eyy dia ni. Nasib baik sekarang ni aku fikir nak mandi je.
Aku masuk je dalam bilik, terdapat dua ekor dugong iaitu Sofea dan Syuhada terdampar di atas katil. Seorang main handphone, seorang lagi dah dibuai mimpi agaknya.
Tanpa menghiraukan diorang, aku terus mengambil baju dan masuk ke dalam bilik air. Diorang mesti penat sehari layan je karenah aku. Tapi tu bukan point utamanya. Hehe....
Mulakan operasi!
" She said to me forget what you thought!
Cause good girls are bad girl that haven't been caught!
So just turn around and forget what you thought!
Cause good girls are bad girl that haven't been caught!" (*for your information, I'm a 5sosfam wuu! Who else are the 5sosfam? Put your hands up yow*)
"Arghhh! Syafirah!!!"
"Stop it!!!"
Huwahaha! Kejamnya aku. Tak boleh nak tengok diorang senang sikit.
Selepas siap segala bagai, aku keluar dari bilik air. Get ready je lah kena serang hendap dengan diorang kejap lagi. Huhuu..
Perlahan-lahan aku membuka pintu dan melangkah keluar dan......
YOU ARE READING
Miss Penyabar Dan Mr Pendingin
Teen FictionSyafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan Syafirah. Syafirah pula seorang yang penyabar. Lagi bertambah dingin sikapnya terhadap Syafirah. Pe...