Bab 47

11.8K 579 27
                                    

A/N: SELAMAT HARI RAYA!!! Dah lambat sangat ke saya ni? Hahaa btw rasa macam sekejap je puasa sebulan tu. Tup tup dah raya. Tapi raya tahun ni saya tak balik kampung :( Korang macam mana pulak? Balik kampung tak raya?

Jadi, saya ingin meminta maaf jika saya terkasar bahasa didalam cerita yang serba kekurangan ini. Including the typo. Ye yee saya memang typo orangnya. Tambah pula saya ni pemalas, malas nak check sebelum update. Tapi kalau sesiapa yang comment, saya akan betulkan. So,agak-agak nampak typo tu comment ye ;)

Last but not least, saya galakkan bermain mercun! Hahaahaa okey joke. Main mercun memang seronok tapi berhati-hati. Saya sarankan main pop-pop sudah. Seronok apa? Campak lah banyak mana pun pop-pop tu, takkan cedera.

Sekali lagi saya ucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA

Kosong-Kosong

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~

Syuhada POV

'Arghh bosannya bila takde Syafirah. No, still ada. Aku je yang bengong jauhkan diri dari dia. But it's her fault too. Dia dah tau aku ada hati dekat Syafiq tapi dia makin dekat je dengan Syafiq. It's sound like I'm a psiko or something but yeah nak buat macam mana, hati aku ikut suka aku la. I admit yang actually Syafiq yang pergi dekat Syafirah. Tapi..hmm'

"Err akak...kak Syuhada" lamunanku terhenti. Aku memandang tajam kepada budak perempuan itu.

"Err kak jangan marah saya kak! Sa..saya just nak sampaikan surat ni je" kata budak perempuan itu dengan ketakutan. Aku menjeling. Actually aku dah tak ada feeling nak membuli lagi.

"Siapa bagi?" tak pernah-pernah aku dapat surat. Salah orang ke apa?

"Err abang Syafiq"

"Tak payah nak ber'abang' sangat lah" surat itu bertukar tangan. Wait, Syafiq? Sejak bila..? Jangan kata dia malu dengan aku? Okey tak. Ish aku ni berharap sangat. Ingat kau tu baru form 4.

'Syu, hari ni kan sepatutnya kita boleh balik and aku tau kau tak balik.-' aik? Macam mana dia boleh tau yang aku tak balik minggu ni? Stalk aku ke apa? Syu, please stop dreaming duhh.

'So aku nak ajak kau datang rumah aku. Keluarga aku ada buat makan-makan sikit sebab abang aku baru balik dari Jordan. Aku ajak kau sebab aku dah anggap kau kawan. Err hehee..so, no excuse for not coming okay? Tu je nak cakap.

Yang benar, Syafiq a.k.a jejaka idaman malaya'

Euww? Jejaka idaman malaya? Okay I admit it. Kalau tak macam mana dengan aku-aku sekali boleh jatuh hati dekat dia kan? Haha ayat klise sia.

But..dia anggap aku kawan? Kawan je? Ish aku ni pun nak dia anggap kau macam mana. Haishh. Kau mengharap je lah Syuhada.

Itu bukan masalah sekarang, masalah utamanya adalah aku wajib pergi rumah dia tu! WAJIB. Ish memang tak la. Macam mana kalau Syafirah ada sekali? Macam mana kalau Syafirah dah bagi tau yang aku ada hati dekat Syafiq? Arhh pening ahh!

Sejak dua menjak ni memang aku makin malu nak berdepan dengan Syafiq. Sebelum ni tak pun. I guess sebab aku bagitau Syafirah?

Aku mengerling ke arah jam. Pukul 3:30.

Wait, did Syafiq mention pukul berapa? And...aku nak pergi dengan siapa?

"Weyh Syu, Syafiq suruh aku tanya kau dah siap ke belum. Kalau dah, dia suruh kau turun" kata Ika. Mataku membuntang.

'Serious ke Syafiq ni!? Dia hantar? Sekarang? Woi aku tak bersiap apa lagi! Syaitonnirojim betul' jerit Syuhada di dalam hati.

Dengan kelajuan kereta Ferrari aku memecut ke bilik air.

Miss Penyabar Dan Mr PendinginWhere stories live. Discover now