Syafiq POV
"Nial, kau nak order apa-apa tak? Aku belikan" kataku.
"Baik semacam je kau hari ni. Ada benda baik berlaku ke?" ujar Danial.
"Banyak lah kau. Kau patut bersyukur hari ni kawan kau baik hati. Bukan senang nak tengok aku baik. Cepat lah. Tawaran dah nak tutup ni" kataku.
"Cehh! Nak buat baik pun ada masa. Aku nak Laksa daan air Sirap" kata Danial sambil menghulurkan duit. Kakiku melanglah ke kaunter. Macam biasa. Tengah-tengah kaunter tu kosong untuk si Syuhada tu beli makanan. Kadang aku curi-curi juga lalu belakang dia dan beli makanan. Hehe~
Tapi.....kenapa hari ni macam pelik je? Apa yang berlaku? Macam best je.
Aku melangkah lebih dekat dan ternampak Syuhada berdiri tegak dengan tangannya sudah dikepal sepeti penumbuk. Adegen tumbuk-menumbuk akan berlaku ke? Wuyoo!
Jap,jap! Depan Syuhada tu........ Aris! Aku tak boleh biarkan Syuhada tumbuk dia cause she is my girlfriend. Err terpaksa je sebenarnya. Aku kan playboy. So, kena la tunjuk gentleman dulu. Sampai masa aku chiaou la.
"Syu? Kau okey tak?" tanya Syafirah. Minah ni memang blur ke apa? Dah nampak Aris tu ada depan dia masa nak beli makanan, memang ni makan dia la. Mata Syuhada yang mulanya kepada Aris, beralih kepda Syafirah. Maigadd! Seram sehh mata dia! Mana satu aku nak selamatkan ni!?! Syaf ke Aris? Ehh? Dah kenapa pulak aku kena selamatkan minah blur tu?
Tangan Syuhada melayabg ke hadapan muka Aris dan....
"Syu!!" aku jerit sambil memegang tangan Syuhada yang hendak menampar Aris. Fuhh, rasa gentleman pulak buat macam tu. Aku perasan yang muka Syuhada berubah pelik.
"Apahal kau ni Syafiq?" Syuhada bersuara.
"Kau tanya aku pulak? Dah kau nak pukul GF aku. Aku halang la" kataku. Tak ikhlas pun aku cakap macam tu.
"Pfttt!" Syafirah menahan gelak. Aku ada buat kelakar ke? Tawa Syuhada dan Syafirah akhirnya terlepas.
Tiba-tiba ada tangan yang memeluk lenganku.
Auther POV
Tiba-tiba ada tangan yang memeluk lengan Syafiq.
"Aris! Jangan la. Lepas sekarang. Buat malu je" kata Syafiq tegas tetapi perlahan. Aris masih tak melepaskan tangannya.Walaupun Syafiq ni playboy antarabangsa, tapi dia masih lagi tahu hukum halal haram. Ni haram ni!
"Thanks sayang sebab backup I. I tahu you pun sayang I kan?" ujar Aris.
"Uwekk!" Syafiq memandang tetap dalam mata Syafirah. Syafirah tersenyum sinis.
"Ye, I pun sayang sangat dekat you. Sebab tu la I akan protect you sehingga I mampu" jawab Syafiq sambil tersenyum ke arah Aris. Syafirah berdecit. Saja mahu mengacau this couple.
"Ceh! Manisnya mulut yee" sindir Syafirah.
"Shut up! Tahu la kau jelaous tak ada orang nak protect kau macam ni. Lagi-lagi dengan BF I yang paling hot ni kan" celah Aris. Muka Syafirah sudah kemerahan menahan marah. Tangan juga sudah dikepal.
"Aku tak ingin la ada protect macam mamat useless ni. Dah la OVER protecting sangat" kata Syafirah. Mata Syafiq sudah membulat memandang Syafirah.
"What do you mean by 'OVER' protecting? Aku just lakukan apa yang patut je. Protect my bae" kata Syafiq.
"Tak payah nak 'bae' sangat la. Cair tahi hidung menggelegak tahi telinga aku dengar. Tadi tu aku nak tunjuk makanan yang aku nak order. Yang kau tiba-tiba nak halang aku tu dah kenapa? Hahaha....tak ada masa la aku nak pukul orang sekarang. Ku nak makan je" jelas Syuhada. Tawa Syafirah tercetus. Muka Syafiq sudah merah padam.
Kringggg.....
"Aduh! Kau la ni Syafiq! Aku tak dapat makan! Kau tengok la nasib kau balik asrama nanti" rungut Syuhada. Syafiq menelan air luir. Memang tak pernah lagi dibelasah Syuhada ni tapi ada la juga experience tengok budak kena belasahnya di belakang asrama.
"Err Syu, rilex la. Jangan la macam ni. Kita kan kawan? Kan? Kan?" pujuk Syafiq sambil membuat muka comel. Takde la comel mana pun.
"Kau gwiyomi ke? Hahaha~ Habis la kau Syafiq. Syu, aku join kau eh nanti" ujar Syafirah. Syafiq menjeling Syafirah.
"Tak padan dengan pendek, ada hati nak cari pasal dengan aku" balas Syafiq dengan selamba. Memang betul pun Syafirah pendek. Paras bahu Syafiq sahaja.
"Ehh ni pendek bukan sekadar pendek tau. Kaki yang pendek ni jugak banyak kegunaan pada aku. Sebagai contoh......" Syafirah mengangkat kain sekolahnya sedikit dan menendang sekuat hatinya Syafiq.
"Aduh! Kau pahal tendang aku! Sakit la! Ishh ni kaki ke besi" aduh Syafiq sambil menggosok-gosok kakinya yang mungkin bengkak.
"La, tu kan contoh. Saja nak tunjuk kelebihan kaki pendek aku ni" kata Syafirah sambil menunjukkan garisan giginya dan membuat tanda piece. Syafiq bereda dari situ dengan kaki yang terkengkang-kengkang. Aris menjeling Syafirah sebelum berlalu mengikut Syafiq.
"Syaf, kau nak beli makanan tak? Ada masa lagi" kata Syuhada. Mataku terarah pada jam tangan G-shock bewarna hijau ku. Pukul 10:30.
"Kau ni sesat mana, ada masa lagi? Kita dah lambat 5 minit ni" kata Syafirah.
"Takpe. Sekejap lagi masa Cikgu Mazni. Cikgu tu baik, sporting gila! Dia tak marah kalau kita makan dalam kelas" kata Syuhada.
"Biar betul! Kalau macam tu, kau belikan aku sandwich tu la" kata Syafirah.
**********************************
YOU ARE READING
Miss Penyabar Dan Mr Pendingin
Teen FictionSyafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan Syafirah. Syafirah pula seorang yang penyabar. Lagi bertambah dingin sikapnya terhadap Syafirah. Pe...