Bab 40

14.5K 604 17
                                    


A/N: Helo helo heloooo! Long time no update huhh? Maap ye. Baru-baru ni ada ujian so agak busy la. Cehh.. busy mengalahkan PM. Ahakss!

So, do you guys like the new cover? I thing the old one kinda boring... and I decided to the new one.

Hope you guys like it.

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Syafirah POV

"Katil!! Aku merinduimu!!" kataku sambil landing diatas katil. Nak tau rasa dia macam mana?

"Aduhhh! Mak aihh patah tulang rusuk aku ni" keras nak mampuihh! Cehh aku ni pun, dah nama pun kem. Memang harapan la nak ada katil yang empuk. Err takde katil pun. Cuma ada rangka badan katil tu and letak kadboard. Okey la daripada takde kan.

"Kau dah kenapa Syaf? Buang tebiat ke apa? Tak payah nak katil sangat la kan. Dah takde rupa katil dah sebenarnya" tegur Sofea.

"Ish kau ni tak baik la kata macam tu! Kita hidup sementara di dunia yang fana ini haruslah bersyukur dengan segala nikmat yang telah dikurniakan oleh tuhan" haa keluar dah mood berceramah aku. Korang tadah je lah telinga yee.

"Tak sekarang ni, kau cakapapa ? Takde kena mengena langsung kot!" aku terkedu.

"Err takde kena mengene eh? Biasanya kena" kataku. Serious, biasanya kalau aku berceramah secara spontan, memang kena dengan topik.

"Bukan rezeki kau lah tu hari ni"

"Korang melalut apa ni?" celah Syuhada. Jelas kerutan dimukanya. Owh...baru perasan yang memang kitorang dah jauh dari pangkal jalan. Huwahaha...

"Ehh takde. Takde apa-apa. Kitorang just ermm have fun?" kataku. Okey apa aku cakap ni.

"Apa-apa je lah korang ni. Yang penting, aku nak tidur" kata Syuhada.

"Awalnya kau nak tidur?" ujar Sofea.

"Well, anak dara mestilah tidur awal" serentak aku dan Sofea buat gaya muntah.
"Bro, loya tekak aku dengar duh!" kataku.

"Huhh jealous la tu. Dah la, aku nak tidur. Nak mimpi someone" aku dan Sofea berpandangan. Walaupun Sofea ni baru je kenal dengan Syuhada tapi diorang memang dah ngam. Dah macam lama kenal. And Sofea pun tahu apa yang aku fikir sekarang.

Is there something yang aku tak tahu pasal Syuhada? Dia....suka someone?

"Syaf, kau rasa Syu ada crush ke?" bisik Sofea. Aku pandang Sofea sambil tersenyum.

"I think so? Tapi kita jangan tanya dia dulu. Nanti kita find out siapa prince chraming dia tu" kataku.

Selepas 30 minit mandi....

Ehh apa? Tu paling sekejap pernah aku mandi tau. Bersyukur sikit. Even aku sekarang dekat kem pun, kesah apa aku? Aku yang mandi, kau yang panas kenapa? Huhuu...

"Kak Syafirah! Kak! Kak Syafirah!" aduhai, makhluk mana pulak yang terpekik terlolong panggil nama aku ni?

"Yee saya?" kataku. Nak termuntah je rasanya. Saya? Pfftt that's so not me.

"Encik Suhaimi suruh saya panggil akak. Dia suruh akak pack semua barang cepat sikit. Ada emergency" jantungku berdegup kencang. Kenapa ni? Kenapa aku rasa macam ni? Nervous plus takut?

Dengan segera aku pack segala benda.

"Syaf, kenapa kau kemas? Kau nak balik ke?" tegur Sofea. Tak tidur lagi minah ni? Haihh anak dara ke? Hehh...

"Tak tau la weyh. Ada seorang budak lelaki ni cakap dekat aku yang Encik Suhaimi suruh aku kemas beg. Katanya ada emergency" kataku, yang tanganku masih bergerak mengemas segala benda.

Miss Penyabar Dan Mr PendinginWhere stories live. Discover now