PLEASE DON'T SKIP THIS
BACA A/N NI DULU SEBELUM ANDA SAMBUNG BACA.A/N: Sebelum tu saya nak minta maaf sebab bab 48 tak penuh. Tak tau la masalah apa, tiba-tiba je hilang. Jadi, saya dah edit balik dan TOLONG BACA BAB 48 DULU. Sesiapa yang dah baca tapi akhir dia takde ************* , go back to the previous chapter okay.
So credit to ichigoieka sebab dia yang comment dan menyedarkan saya! Ahahahhah..
Sekali lagi, saya minta maaaaaafffff
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~Syuhada POV
'Aku tak tau lah samada aku dah gila atau waras lagi. Perasaan aku terhadap Syafiq sekarang bercampur baur macam nasi campur. Suka, benci, cemburu,marah. As you see, perasaan sakit hati tu lagi banyak. And guess what? Tiba-tiba idea jahat aku menjelma setelah sekian lama. Haha lama sangat. Aku terfikir pasal Syaddad. Yeah, he's the victim of my revegne'
*********
Syafirah POV
Aku membetulkan kedudukanku di dalam kereta Syafiq untuk menghadapnya.
"So, apa perkembangan setakat ni?" tanyaku.
"Dia selalu jumpa abang aku. Kau agak apa dia buat?" eh eh, aku tanya dia, dia tanya aku balik.
"Apa dia buat?" tanyaku kembali kepada Syafiq.
"Dia buli Syaddad dengan cara suruh dia buat apa-apa benda untuk dia. Macam dia hari tu" mulutku berbentuk 'O'.
"Serious aku cakap, your brother is not even like you at all" ujarku.
"Just because he's my twin, doesn't that we're the same person. Plus, aku curious gila kenapa dia act macam tu" aku hanya mengangkat bahu.
"How's your bro?" aku memandang ke bawah dan melepaskan keluhan yang berat.
"What? What with that? Kenapa kau mengeluh pulak ni!?" aku tersenyum.
"Well actually his getting better!
"Eh kau tak bagi tau lagi kenapa kita kena jumpa kak Syiqa" aku tersenyum.
"We'll start the second step" kataku menaik-naikkan keningku.
"Second step untuk apa? Belum apa-apa tiba-tiba dah second step" muka blur plus innocent dipamerkan tapi matanya masih fokus di jalan.
"Duhh? First step, kita berkenalan dengan kak Syiqa. And now, second step. Slow betul la pemikiran kau ni" kataku.
"FYI, I'm not that slow. Cuma blur sekejap. Wait, and the second step is..?"
"He's gonna meet her"
******
Syakir POV
Tanganku perlahan menyelak album gambar perkahwinanku. Aku tersenyum lebar melihat gambarku bersamanya.
Air mataku membasahi pipiku.
Tak, tak, aku kena kuat. Aku dah redha kepergiannya.
Bunyi kereta masuk ke perkarangan rumah. Aku menyelak langsir di tingkap bilikku.
Kereta BMW. Obviously Syafiq punya. Anak orang kaya kan.
Syafirah dan Syafiq keluar dari kerera bersama seorang perempuan yang berambut panjang. Rasanya tak pernah lagi Syafirah ada kawan yang free hair. Tak tau la tu kawan baru dia mungkin.
YOU ARE READING
Miss Penyabar Dan Mr Pendingin
Teen FictionSyafirah Amanina dan Syafiq Ikhwan yang kali pertama berjumpa di sebuah shopping mall. tetapi ada sahaja Syafiq tidak berpuas hati tanpa sebab dengan Syafirah. Syafirah pula seorang yang penyabar. Lagi bertambah dingin sikapnya terhadap Syafirah. Pe...