Bab 57

10.4K 481 18
                                    

~~A/N: So ramai yang comment berita penting tu adalah Syafirah kena kahwin dengan Syafiq? Sure? Haha we'll see.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Syuhada POV

Aku melangkah ke dalam kelas dengan gembiranya. Apa salah ke gembira bila nak belajar? Kita ni nak menuntut ilmu kenalah senang hati.

Mataku tertangkap Syafirah yang sedang termenung ke luar tingkap. Aku berjalan ke arahnya dan menepuk mejanya. Syafirah menoleh dan hanya memandangku.

Okey ni tak normal. Dia takkan serileks ni kalau aku terkejutkan dia.

"Aku tahu kau ada masalah. Kau tau kan aku boleh dipercayai dan aku pendengar yang agak baik untuk pengetahuan" kataku dengan niat nak buat dia ceria. Malangnya dia hanya mengeluh dan termenung keluar tingkap kembali.

"Aku tak nak paksa kau tapi kau kena bagitahu aku kalau benda tu teruk or something" kataku. Syafiq yang berada di tempat duduk belakang melambai-lambai kearahku dan membuat isyarat 'dia kenapa?'.

Aku hanya mengangkat bahu.

Syafirah POV

"Bangun! Assalamualaikum Puan Zaimah" ucap ketua kelas.

"Waalaikumussalam. Hari ni saya akan bahagikan kumpulan untuk tugasan Sains dan 40 markah tugasan ini adalah markah peperiksaan. Kamu kena buat buku skrap tentang rumusan semua tajuk yang kita dah belajar" kata Puan Zaimah.

"Alaaaa"

"Kumpulan ikut sendiri la cikgu"

"Tak boleh! Saya yang akan bagi kumpulan kamu semua" kata Puan Zaimah. Pasal ni, memang aku tak kesah. Yang aku kesah...apa yang hari tu papa dan mama cakapkan.

"Kumpulan pertama, Syafirah Amanina, Aina Qasrina dan Danial" Aina Qasrina?! Oh man, aku satu kumpulan dengan orang yang suka mengarah dan dia sendiri tak buat kerja. Urh apa lah nasib kau ni Syaf. Kesian aku tengok. Sekali sekala kesian dengan diri sendiri.

"Kumpulan kedua, Syuhada, Farhan dan Aiman" sambung Puan Zaimah.

"Dan kenapa dalam kumpulan aku seorang je perempuan?" rungut Syuhada.

"Mungkin cikgu tak dapat bezakan kau dengan lelaki kot" aku sebenarnya takde mood, tapi terloyar buruk pulak. Secara tak sengaja okey.

"Amboi biadap na! Kau gurau je kan? Err tak payah la buat muka serious sangat oi" sorry la Syu, aku memang takde mood langsung ni. Tapi kesian pulak aku tengok kau.

"Aku gurau je lah. Kot" ujarku. Syuhada membuat muka menjengkilkan.

"Kumpulan ketiga, Aris Lisa, Syafiq dan Azlin"

"Oh good, dua budak gedik satu kumpulan dengan Syafiq" Syuhada segera memandangku sambil tersenyum mengejek. Did I say it to loud?

"Jealous will always be jealous~" Syuhada berkata sambil dibuat lagu.

"Shut up! Tu bukan benda yang betul. Memfitnah itu berdosa kau tau?" kataku. Buat apa aku nak jealous? Aris tu ex Syafiq je.

Okey why the heck is she so happy!? Nak je penyekkan muka dia dengan lori simen.

Aku mengalihkan pandanganku dari dia. Lagi lama aku pandang dia lagi aku sakit hati.

"I saw that" kata Syuhada menunjukkan segaris giginya.

"Apa?" soalku.

"Aku pun benci jugak tengok muka dia. Don't worry , dia bukan saingan kau pun" bukan saingan aku? Serious ke? Dia ingat aku suka Syafiq? Aku pasti yang aku tak suka dia.

Miss Penyabar Dan Mr PendinginWhere stories live. Discover now