Bab 52

11.9K 535 19
                                    

Syafirah POV

Syuhada datang dengan jajan ditangannya dan duduk disebelahku diatas katil.

"Kau pergi koop eh tadi?" tanya Syuhada. Aku mengangguk sambil menggigit sebahagian coklat kit kat.

"Kau pun, makan tak ingat orang sebelah. Mai lah sikit" dengan tak relanya aku bagi sikit coklat favourite aku dekat Syuhada. Aku ulang, sikit je.

"Amboi, nampak benor tak ikhlasnya. Aku rasa tak sampai 1 cm ni" aku hanya mengangkat bahu dan sambung menikmatinya. Dengan tak semena-menanya, Syuhada merampas satu peket kit kat yang belum dibuka dan lari. Belum dibuka. Lebih ah ni. Aku tak rasmikan lagi yang tu!

"What the- woi Syu! Bagi balik coklat aku" jeritku. Jerit macam sekolah ni nenek aku yang punya kan? Haha I knew that. Macam budak 5 tahun mintak lolipop pun ada. Maklumlah, remaja nak meningkat remaja ni perasaan bercampur sikit. Kadang sewel, gila bengong semua ada lah.

Akhirnya aku dapat mencapai tangan Syuhada yang dua kali ganda dengan aku.

Baru nak bangga la kan sebab dapat tangkap dia, tapi tiba-tiba dia kebelakang akibat aku menariknya.

Aku sempat kebelakang tapi...

Kedebukkk.

Serentak kami berdua terjatuh. Kami tergelak. Haii nasib atas padang.

Wait, padang? Haha serious tak sedar lari sampai dekat ke padang sekolah.

"Woi Syaf! Macam mana kau boleh jatuh pulak? Aku rasa tadi aku jatuh sebab kau tarik. Eh? Oi kau tolak aku!?" Syuhada menolak bahuku. Boleh pulak tak sedar yang aku tarik dia.

"Hehe, aku jatuh tersadung batu derr" kataku. Kami terus berbaring diatas rumput padang itu. Menghadap langit yang kebiruan.

Kami berdua membisu sebentar. Aku tersenyum mengingatkan kembali apa yang sebelum ni dah terjadi. Perpindahan ke sini, pergaduhan aku dengan Syuhada, yang paling tak boleh blah masa aku terjumpa pulak dengan Syafiq.

We don't meet people by excident.

Dan sekarang Syafiq adalah kawan aku yang telah nembantu aku. Walaupun its not a big deal but I still appreciate it.

Lamunanku tersentak apabila Syuhada menegurku dengan kit kat yang dirampasnya tadi.

"Nah ambik balik kit kat kesayangan kau ni" aku mengambilnya dan membahagikannya dua. Kali ni kira lagi banyak lah dari yang aku bagi tadi. Aku memberikannya kepada Syuhada.

"Apa cerita abang kau dengan kak Rasyiqa?" tanya Syuhada sambil mengunyah coklat.

"Biasa je. Means diorang baru berkawan" kataku.

"Memang la diorang baru berkawan! Takkan la nak bercinta terus. Rileks, kalau ada rezeki jodoh tak kemana" dah macam doktor cinta Syuhada ni.

"Yeah right"

"Syaf"

"Ye?" Syuhada senyap sebentar.

"Kau..erm..aku rasa aku dah takde hati dekat Syafiq?" kata Syuhada. Aku bangun dari baringku.

"Rasa?" aku menyilangkan tangan.

"Okey okey, aku dah takde hati langsung dekat Syafiq. Aku rasa menyesal sebab dia aku gaduh dengan kau. Dah la kau satu-satunya kawan yang aku ada and the best friend I ever had!" aku tersenyum. Touching jugak lah dia kata macam tu.

"Baguslah kau dah sedar. Disebabkan kau pun dah sedar, belanja aku air!" kataku sambil menayangkan sebaris gigiku.

"Huk aluhh! Tak aci ahh gini!" aku tergelak bila Syuhada memuncungkan mulutnya. Ingat comel? Okey dia memang comel, dengan pipi dia yang bulat tu. Betapa macam teddy bear nya dia. Haha.

Miss Penyabar Dan Mr PendinginWhere stories live. Discover now