Pan se zamračil a naštvaně sykl. ,,Hádes!" Hádes se usmíval a řekl. ,,Čekal bych trochu příjemnější přivítání." Pan pustil kliku a naštvaně se zeptal. ,,Co jsi udělal s Katrin?" Hádes mávl rukou a Kat ležela na zemi přede dveřmi. ,,Právě jsem ti ji přinesl. Našel jsem ji tak v bistru s princem Krasoňem. Tak jsem ti ji z mé dobré vůle přinesl." Řekl Hádes úlisně a v modrých plamenech zmizel. Pan si kleknul ke Kat a vzal ji do náruče. ,,Kat co jsem to sakra udělal? Nemůžeš být pryč." Řekl Pan a pohladil Kat po tváři. Felix vzal Pana za rameno a řekl. ,,Nemůže být mrtvá, jak znám Háda tak to by bylo moc jednoduchý." Pan vzal Kat do náruče a odnesl ji dovnitř do chaty. Položil ji na pohovku a klečel vedle ní. Felix si všimnul, že Kat má sevřenou pěst. Chytil ji za ruku a pěst ji otevřel. ,,Tvůj prsten?" Vydechl Felix a podal prsten Panovi, hned jak prsten přistál v Panově dlani objevila se silueta Kat. ,,Katrin." Vydechl Pan s Felixem. ,,Petere nevěř Hádovi, celé je to Hádův plán. Je to oslabená mrtvá voda, tvého synka. Sbohem Petere." Řekla silueta Kat a zmizela, Pan navlékl prsten Kat zpět na prst a Felix se zeptal. ,,Takže co budeme dělat?" Pan se naklonil nad Kat a políbil ji. ,,Spací kletba? Proč se neprobouzí?" Ptal se dotíravě Felix. ,,To není jen tak nějaká spací kletba, tohle je horší. Je to prakticky nezlomitelná kletba." Pan se postavil a opřel se o krb. ,,To ji tady chceš jen tak nechat?" Štěkl Felix, Pan máchl rukou a odsekl. ,,Jistě že nechci! Ale nevím, jak ji probudit!" Felix vzal Kat za ruku a přejel prsty po prstenu. ,,Přece jsem tě naučila základy magie myšlenek. Vážně si nejsi schopný spojit dvě a dvě dohromady?" Řekl znovu Katin hlas. Pan se od krbu otočil a zeptal se. ,,Jako vážně?" Felix se usmál a řekl. ,,Překvapuje tě to?" Pan tázavě zvedl obočí a řekl. ,,Ani ne, zajdu si popovídal se synkem." Pan kouzlem otevřel dveře a rázným krokem vyšel ven. ,,Nikoho k ní nepouštěj!" Sykl Pan a vzletěl k nebi.
Rampelník byl v krámu a studoval knihy kouzel. Zvedl pohled a pohrdavě řekl. ,,Nepamatuju si, že bych tě zval." Pan se ušklíbl a řekl. ,,Sklapni chlapče!" Rampelníka obepnula temná lana a s každým pohybem se utahovala. ,,Chceš mě zabít? Stejně ti nepomůžu se vrátit." Křičel na něj Ramp, Pan přistoupil až k němu a sykl. ,,Řekl jsem ti, abys sklapnul!" Potom se Rampovi podíval přímo do očí. Zjevil se v prázdné místnosti nad obří knihou. Nad knihou svítil lustr a místností se ozýval tichý šepot. ,,Hlava mýho syna, je dost prázdný místo. Spíš bych čekal, že tady bude bordel." Pan položil ruce na knihu a řekl. ,,Mrtvá voda." Stránky se začali přetáčet, Pan stál v úžasu a v tom se stránky zastavili. ,,Tak co skrýváš?" Sykl Pan a začal v knize číst. -Mocné dítko, nejde ji zabít. Zabije ji jen mrtvá voda, kterou vytvoří.- Pan protočil oči a řekl. ,,Něco míň starýho!" Kniha se přetočila o pár stránek a Pan se znovu začetl. -Musím za Kat, vytvoří mi co potřebuji, mám už způsob, jak to oslabit.- ,,Už jsem skoro mám." Řekl Pan a přetočil o pár stránek dál. ,,Tady to je!" Řekl Pan nadšeně. -Mrtvá voda, tři bylinky a nikdo už ji neprobudí. Tři byliny a tři důkazy pravé lásky. Čin, slovo, myšlenka. Jsem tak geniální. Tohle nebude čekat.- Pan se odvrátil a řekl. ,,Co tam máš dál chlapče." Zalistoval o stránku dál a na ní se psalo. -Stál jsem před vodní stěnou, mávnutím ruky se otevřela a já vešel dovnitř. Takový nepořádek, všechno rozházené a Katrin nikde. Co se tady stalo? Mávl jsem rukou a uviděl scénu, jak Katrin unáší piráti. Ten šmejd! Hook!- Pan se zarazil a když dočet poslední větu řekl. ,,Já jsem ji tehdy zachránil a ona tím úpisem s Rampelníkem chránila mě." Pan odstoupil a oči se mu zalili slzami. ,,Jsem jedinej, kdo ji může probudit! Musím Rampovi vymazat vzpomínku na mě a půjdu řešit Kat." Řekl Pan, nalistoval poslední stranu. Posledních pár řádku o jeho příchodu kouzlem smazal a vrátil se do krámu. Pan v dýmu zmizel a temná lana se vypařila, Rampelník stál za pultíkem a jen se zmateně rozhlížel. Po chvíli se zase vrátil ke studování starých spisů.
Pan se vrátil do chaty a v jeho hlavě to hučelo, jako v úle. Otevřel dveře se sklopenou hlavou a Felix se hned ptal. ,,Zjistil jsi, jak ji probudit?" Pan jen polohlasem vydechl. ,,Jo zjistil jsem to." Pan se posadil do křesla a nebyl schopný se na Kat podívat. ,,Tak jak ji teda vzbudíš?" Dorážel Felix neodbytně. ,,Jsou potřeba tři důkazy pravé lásky. Čin, myšlenka a slovo." Povzdechl Pan a schoval tvář do dlaní. ,,Tak na co čekáš?" Zeptal se Felix nechápavě, Pan se na něj podíval a řekl. ,,Celou cestu od krámu nad tím přemýšlím. Nikdy jsem nebyl tak ztracenej ve vlastní hlavě." Felix přišel k Panovi a klidně řekl. ,,Pan neprohrává! Pamatuješ?" Pan se na Felixe podíval a řekl. ,,Máš pravdu Felixi, jestli ji má někdo probudit, tak já!" Felix kývl a přistoupil ke Kat. ,,Jsou to tři důkazy. Jeden už máš vyřešen, ten polibek. Chybí ti myšlenka a slovo." Pan užasle sledoval Felixe a hltal každé jeho slovo. ,,Já tě nepoznávám Felixi." Řekl Pan, Felix se pousmál a řekl. ,,Já tebe taky ne." Pan tázavě zvedl obočí a Felix dodal. ,,Jdu pro oběd, chceš něco v bistru?" Pan se pousmál a řekl. ,,Něco malýho mi vezmi." Felix kývl a zmizel ve dveřích. Pan se posadil vedle Kat a pohladil ji po tváři. ,,Katrin byl jsem s tebou tak dlouho, ale vlastně nebyl." Povzdychl si Pan a díval se Kat do klidné tváře. Po chvilce Pan, Kat přikryl dekou a odešel ke krbu. Přihodil do ohně dřevo a řekl. ,,Neumím si představit, že bych přišel i o tebe. Zase svojí blbostí, vždycky když se začneme hádat jeden z nás na to doplatí. Je to cena za tu moc? Je to náš osud? Věčně se rozcházet a dávat dohromady, nemoct se odtrhnout jeden od druhého, kvůli té moci a poutu?" Nastalo hrobové ticho. Pan se otočil ke Kat a polohlasem řekl. ,,Jsou to ty stejné otázky, které jsi měla ty tehdy na tom mostě v Londýně. Je to ujetý." Pan se vrátil do křesla a založil si ruce, nastalo hrobové ticho.
Pan se setká s nepříjemnou skutečností a sám nevěří, že se mu Kat podaří probudit. Felix je přesvědčen o opaku. Povede se mu probudit Kat?
ČTEŠ
Slabina Petera Pana
FantasyKatrin je od malička určena k velkým věcem. Osud si s ní zahrává a pokud nenechá minulost být a neodpustí mu. Nepřežije! Doporučuju shlédnout seriál Once upon a time!