Hari ini merupakan hari yang ketiga aku di atas cruise ship yang tampak begitu mewah ini, sedikit sebanyak dapat menjadi memori baru ku pada tahu ini. Hari ini aku keseorangan kerana mell dan leo berjumpa dengan kawan-kawan mereka, mell ada juga mengajakku bersama mereka. Tetapi aku menolak dengan baik, sebab kesemua rakan mereka adalah Kristian. Walaupun aku nampak italian, tetapi aku tidak selesa.
Masa ini aku ambil peluang menangkap gambar view dengan sebanyak mungkin, ada kala aku selfie. Mahu upload di Instagram nanti, sebagai kenangan.
"Can I sit here."
Kepala mengongak melihat empunya suara, Rayyan rupanya. Hari ini dia nampak begitu kasual, hanya jeans dan t shirt sahaja. Walaupun hanya berpakaian begitu, tak tipu lah kalau dia jalan tak dapat perhatian ramai gadis di sini.
"If this is your ship, it's not your own business too." Aku pulang kembali kata katanya kepada aku dahulu.
"You're funny."
Tersekima sekejap aku apabila melihat senyumannya, gigi taring yang disimpan elok. Kini terserlah kecantikan disebalik senyuman maninsya.
"Sometimes."
"Why are you alone? Where mell and leo?"
"Meeting their friends." Gelas yang berisi lattle ku capai, lalu dicicip perlahan.
"Ouh."
" still student?"
Banyak pula Rayyan ni soal, aduh rasa tak selesa tahu? Jelas menunjukkan yang mamat ni playboy, gaya macam tengah cucuk jarum. Tapi tu la, nasib aku tak melayan. Mamat ni, makwe dia dah balik ka apa ni. Tak nak aku pipi belah kanan pula kena lempang.
"Yes, is there anything you want to ask me?"
Aku bukan nak sombong dengan dia, tapi aku tak selesa. Kenapa la waktu ni juga mell dah Leo tak Ada, tidak tak Ada la aku rasa cangguh sangat. Ni kalau tak boleh kawal, mahu aku dah masuk bilik.
"Sorry" Tersengih Rayyan.
"If you don't mind, how about we walking around this ship?"
Bagus juga candangan dia, sebab sekarang aku tengah bosan. Tapi bila di ingat balik, kalau si Lauren tu tengok macam mana. Haih mati aku.
"You're girlfriend?"
"Who?"
Ewah dia tanya aku pula, nampak sangat playboy mamat ni. Haih. Sampai tak tahu mana satu girlfriend dia sekarang.
"Lauren."
"She not my girlfriend."
"Then you uncle girlfriend?"
"Exactly."
Aku membulatkan mata, dia main tarik tali pula. Payah juga mamat macam ni, sekali aku cakap. Seribu dia balas, habis habis aku yang krik krik.
"Lauren just my friend."
Aku hanya diam, menunggu dia menyambung percakapannya. Tangan yang berada di atas paha ku angkat letak di atas meja, ku silangkan menghadap Rayyan."But she always feel like we're in relationship."
Aku boleh nampak yang dia tengah kusut sekarang ni, aku tak tahu perkara sebenar. Tapi aku simpati juga kepadanya, mesti rimas kan nak layan orang yang kita tak suka. Tambah pula mengharap sesuatu daripada kita.
"You should tell her the truth." Nasihatku.
"You know what? It's about every day I tell her that we're just nothing." Keluh Rayyan.
"But at cafe you guys look okay."
"It's about a deal."
"Ouh, okay."
YOU ARE READING
Miss Rossera
RomanceRossera Arylyn atau nama italinya Rossera Ravious. Seorang gadis yang dingin dan juga introvert. Dilahirkan di dalam sebuah keluarga yang dikenalinya sebagai lambang keganasan. Hatinya berharap sesuatu, berjumpa dengan seseorang yang telah mencuri...