Seminggu kemudian...
Perlahan lahan aku membuka mata, kepala aku terasa sakit. Mata memandang sebelah, kelihatan Rayyan tidur di tepi aku.
"Iyan." panggilku.
Tangan aku naik menepuk lengannya yang diletakkan kepada untuk tidur, tidur sungguh dia. Aku tepuk pun tak jaga.
"Crushie!" panggil rayyan sedikit terkejut, aku senyum hambar.
"Nak air." mintaku, tekak terasa haus.
"I Miss you so much."
"I miss you too." Kata aku jujur, rasa macam lama betul tak tengok dia.
"Kejap I call mell, mesti seronok dia." aku angguk.
"You nak apa apa tak I pergi beli, soup ke?"
"Anything." rayyan hanya menggangguk.
"Baby!"
Badan aku dipeluk, aku membalas pelukannya. Rindu betul aku dengan budak manja ni.
"I miss you baby."
"I don't miss you."
"Baby!" Lengan aku dipukul perlahan, manja tak bertempat betul budak ni. Geram je aku. Nasib sayang.
"Sakit la mell." Lenggan kanan aku Gosok, muka sedih ditayang. Saja nak bagi mell rasa bersalah, sapa suruh pukul orang.
"Sorry baby, sakit ke?"
"Tipu je." sengihan paling manis aku ukir, muka mell dah mencerut masam.
"Baby you nak tahu tak, granpa izinkan you kahwin dengan iyan."
Terangkat kening aku, biar betul mell ni. Apabila melihat muka aku dengan seribu tanda tanya, mell mengangguk mengiakan.
"Alhamdulillah."
Syukur yang sangat bersyukur, Allah dah lembut kan hati granpa. Terima kasih ya Allah, kau berkenankan doa aku.
"Baby you jangan la menangis." air mata aku diseka dengan jari terlunjutnya.
"I'm Happy mell." badan mell aku peluk, mell membalas pelukan aku. Kami berpeluk sehinggalah iyan membuka pintu.
"I kena keluar balik ke?" tergelak aku dengar kata kata iyan. Pandai juga buat lawak, ingat serious je memanjang.
Banyak juga kami berbual sehinggalah iyan meminta diri untuk balik. Mell tinggal bersama aku. Bergaduh juga dia dan Rayyan tadi berebut nak menjaga aku. Akhirnya mell juga yang berjaya.
"So lagi tiga hari you punya wedding." kata kata mell itu membuatkan aku terkecekit air liur, cepatnya. Aku baru je sedar, badan pun masih tidak kuat.
"Kenapa awal sangat?" soal aku hairan, siapa yang teruja sangat ni. Aduhai.
"Rayyan."
"What?"
"Dia yang minta percepatkan." mell sudah tersenyum senyum, aku menaikkan kening. Sudah kenapa pula tersenyum senyum mell ni.
"Kau senyum apa mell?"
"Dia tak sabar kot baby." laju tangan aku naik mengetuk kepalanya, itu la buat lawak yang tak lawak lagi. Berbahang pipi aku jadinya.
"Sakit la baby." aku hanya membuat tidak tahu, majalah yang berada di atas meja bersebelahan katil aku capai.
Kami berdua hanya membuat hal sendiri, mell tengah main dengan telefonnya. Mesej dengan Lucas mungkin.
Majalah yang aku ambil tadi aku selak, tak ada yang menarik pun. Tak sampai 1 minit, aku tutup kembali majalah tersebut.
"Aku tak boleh balik lagi ke mell? Bosan la."
"Doktor kata esok baru you boleh balik."
"Doktor ni pun, aku dah sihat la. Kenapa tak bagi balik." rungutku.
"You bosan ke baby?" aku angguk.
"Jom I bawak you keluar pergi taman Kat sini."
Dari jauh lagi aku boleh lihat beberapa kanak kanak yang berseronok bermain, banyak juga budak dekat sini.
Angin yang lembut menampar muka aku perlahan, rambut yang terbiar lepas itu sedikit beralun di tiup angin. Aku selitkan rambut yang terjatuh di pipiku di belakang telinga.
"You nak air tak baby? I nak pergi beli air ni."
"Boleh juga."
Kelibat mell makin lama makin menghilang, tinggallah aku keseorangan di sini. Sekeliling taman itu aku pandang, banyak juga orang dekat sini. Ada yang bawak anak anak, ada yang datang berdua.
Seorang kanak kanak datang kearahku dan melihat aku lama, pelik juga aku kenapa budak ni pandang aku lama sangat. Ada apa apa ke dekat muka aku. Ke ada tahi mata?
"Why?" soal aku.
"I want to ask you something."
Oh rupanya dia nak tanya aku, cara tengok aku macam nak cari gaduh. Lawak la kau ni dik.
"What?"
"How to persuade girl?" terkejut aku mendengar soalan dia, nasib tak jatuh bangku aku tadi.
"Young or lady?" aku tanya balik, sebab ada beza ya nak pujuk perempuan.
"Young, my Crush." aku tergelak, amboi kau dik. Kecik kecik dah ada Crush.
"I think you should buy her Ice cream." aku tak tahu la cadangan aku ni berjaya ke tak, tapi selalunya perempuan suka aiskrim. Tambah pulak Crush dia kecil lagi.
"Okay Thank you miss."
"Welcome, good luck!"
"Budak mana tu?" Soal mell yang tiba tiba muncul bersama satu beg plastik di tangan, banyak betul dia borong.
"Banyaknya kau beli."
Mata aku keling ke dalam beg plastik itu, tiga air kotak. Dua air kosong dan lima bungkus roti.
"Hehe lapar." aku mengeleng kepala, makan je kerja dia.
"Budak tu nak apa?" tergelak aku, tak boleh lupa betul. Datang tiba tiba tanya macam mana nak pujuk Crush dia.
"Dia mintak tips macam mana nak pujuk crush."
"Serious la baby?" Aku angguk. Akhirnya mengekek kami berdua ketawa.
"Tapi kan mell aku tak bersedia lagi la nak jadi isteri orang."
Satu perkara yang aku takut sangat, Rayyan tu dah la sempurna. Aku ni biasa je. Ganas pulak tu. Mana ada nak Ayu macam perempuan lain. Dah la tak bertudung, sedangkan iyan tu jenis soleh sikit.
"I rasa you dah Okay la baby, you pandai masak."
"Tapi aku tak lembut, macam alisya."
Ni yang aku malas kalau dah tersebut nama Minah tu, dia macam sempurna sangat. Kalau dia jadi isteri Rayyan baru la sesuai. Seorang soleh dan seorang solehah. Kalau aku ni macam jauh sangat.
"Ish you ni baby, Just be yourself. Setiap orang taste berbeza, dan setiap orang ada kelebihan. Alisya dengan cara dia, and you dengan cara you."
Terkesima aku dengar nasihat mell, betul juga kata mell. Tapi aku tak yakin la. Tapi semua orang boleh berubah kan?
"And Look baby walaupun Alisya lemah lembut, sopan. But Why iyan tak pilih dia? Sebab dia cintakan you baby."
"Aku tahu mell, tapi aku takut. Aku rasa kalau dia kahwin dengan aku macam banyak masalah yang dia akan hadapi mell. Kita banyak musuh mell. Aku tak nak disebabkan aku nanti, hidup dia musnah."
"Baby, you guys love each other right? So if both of you Fall, at least you guys Fall together."
Aku mengeluh. Alright sera you Can do It, you Are strong girl. And you have your hero. The best one.
YOU ARE READING
Miss Rossera
RomanceRossera Arylyn atau nama italinya Rossera Ravious. Seorang gadis yang dingin dan juga introvert. Dilahirkan di dalam sebuah keluarga yang dikenalinya sebagai lambang keganasan. Hatinya berharap sesuatu, berjumpa dengan seseorang yang telah mencuri...