38

1.2K 81 1
                                    

"FAHAM?" Tanya Tas dengan penuh kelembutan.

Aku angguk laju-laju. Hannah dengan Maya pun turut angguk. Faham betul apa yang Tas terangkan tadi. Sumpahlah aku rasa Tas ni boleh jadi cikgu nanti. Dia layan pertanyaan kitorang penuh sabar lepas tu ajar pula satu persatu nak bagi kitorang mudah faham.

"Kalau dah faham, itu jelah yang aku nak ajar hari ni. Sekian, terima kasih," kata Tas sebelum menunduk seperti putera raja.

Kami tergelak.

Sambil-sambil kemas buku, nama kitorang dipanggil oleh Reen buatkan kami berpaling ke arah padang.

"Tas! Hawa! Maya! Han!" Amboi satu-satu dia sebut ya?

Reen tengah berjalan ke arah padang sambil berjalan beriringan dengan Noah. Jauh di belakang diorang pula ada Wyatt.

Aku telan liur. Apa pasal pula Wyatt nak datang sini?

Aku tengok Hannah. Nampak mata dia dah membulat bersinar teruja tengok salah seorang crush dia datang ke sini.

"Korang study apa?" Tanya Reen yang baru sampai. Noah juga ada di sebelahnya.

"Sejarah. Tapi dah habis. Rugi kau tak join. Tas ajar one by one tadi," cerita Hannah kepada Reen tapi mata masih terpaku ke arah Wyatt yang dalam perjalanan ke sini.

"Ala, Tas. Aku pun nak juga." Tempat di antara aku dan Tas diambil Reen.

Tas senyum dan angguk.

"Boleh. Nanti aku ajar dekat bilik malam ni."

"Yes!"

Aku geleng saja.

"Yo, Maya!" Noah tegur Maya dan Maya pula sekadar angguk je. Nampak sangat malas nak layan. Haha.

"Kenapa kau tolak offer join team olahraga?" Tanyanya. Satu kerusi besi di meja sebelah diambil dan dia duduk di hujung meja sebelah Maya dan Tas.

"Malas."

Noah mencebikkan bibir.

"Kenapa malas pula? Tak seronok lah takde kau," katanya. Daun-daun Maya yang ada di depannya diusik-usik.

"Tak payah nak mengada, Noah. Bukannya aku pernah join pun olahraga before ni." Maya ambil daun-daun dia yang hampir dirosakkan Noah tadi.

"Memanglah. Tapi bila Cikgu Amir cakap dia nak tambah kau dalam team, aku dah semangat dah. Alih-alih kau tolak pula. Kenapa kau reject team aku? Aku ni tak cukup bagus ke untuk kau?" Penuh drama Noah bertanya.

Reen dah memutarkan mata. Menyampah dengan sepupunya tu.

"Baik kau senyap sebelum aku sumbat daun ni dalam mulut kau." Maya membulatkan mata geram.

Noah tersengih. Kedua-dua tangan diangkat tanda mengalah. Takutlah tu dengan Maya. Kalau dengan Reen, berapa kali Reen ugut pun tak jadi juga. Keras kepala.

"Angel."

Erk. Nak menghilangkan diri, boleh?

Hannah, Tas, Maya dan Reen semua pandang tepi aku. Aku pula tengok Hannah di depan.

Dari pandangan sisi, aku boleh nampak Wyatt yang tengah letak kerusi besi dan duduk di hujung meja sebelah aku dan Hannah.

"Siapa angel kau ni?" Tanya Reen.

"Ni, depan aku ni." Wyatt tongkat dagu sambil tengok aku. Aku pula angkat buku nak tutup muka. Gilalah dia ni. Depan kawan-kawan aku dia panggil aku macam tu. Kalau diorang salah faham macam mana?

EVERISAWhere stories live. Discover now