Happy 10k my Everisa! Macam yang saya cakap, I'll update soon, tapi sebab saya baru habis siapkan kerja and agak free, now is the time teehee
Tapi...
Chapter ni agak berat, jadi jangan lupa baca bismillah dulu before baca :)
.
"AKU suka kau, Hawa."
Mata aku membulat besar. Kejutan apakah ini?
"A-Awak cakap apa ni, Isaac?" Baru lepas buat performance tadi, terus jadi macam ni ya?
"Aku serius. Aku sebenarnya nak simpan dekat diri sendiri tapi aku tak boleh. Aku rasa kena lepaskan juga baru aku akan tenang."
Aku gigit bibir. Muka dah rasa berbahang sangat-sangat.
"Awak bergurau kan?"
"Nope. Kalau aku tak sukakan kau, aku takkan layan kau lain daripada orang lain. Aku jadi lembut hati bila dengan kau. And, aku mudah jealous kalau kau rapat dengan lelaki lain. Especially, Wyatt."
Liur aku telan. Kenapa Isaac straightforward sangat hari ni? Aku ni dahlah mudah segan.
"Kenapa?"
"Kenapa apa?"
"Kenapa awak sukakan saya? Saya bukannya ada apa-apa pun." Aku garu kepala.
Isaac tersenyum.
"Sebab kau jadi diri kau sendiri bila depan aku. Orang lain selalu cuba untuk kawal perlakuan, jaga kata-kata kalau dengan aku. Tapi kau tak. Kau main belasah je. Bercakap pun ikut suka mulut."
"And masa awal-awal kita jumpa, kalau jumpa kau je, mesti ada masalah yang timbul. Bila nampak sikap careless kau tu, aku rasa terhibur. Aku selalu gelak seorang-seorang kalau teringat. And little did I know, kau bawa pelangi dalam hidup aku."
Cia cia cia.
Shh! Serius sikit, Eve.
"Aku tak nak pun kau jawab confession aku ni. Aku just confess untuk nak tenangkan diri aku, and aku nak kau tahu perasaan aku. Itu pun dah cukup. Tapi aku harap sangat aku dah tunaikan impian kau hari ni."
"Impian?"
Isaac angguk.
"Impian kau yang nak orang yang penting bagi kau, orang yang kau suka untuk nyanyikan lagu ni untuk kau. Dan kalau betul aku dah tunaikan impian kau ni, maksudnya satu je."
"Hm?"
"That means I'm the one who you like."
Gulp.
Mata aku larikan. Jantung yang berdegup kencang sekencang-kencangnya aku cuba tenangkan.
Tapi tak boleh!
Cuba cakap siapa je yang akan rasa setenang lautan kalau crush confess tiba-tiba? Tak ada, kan?
"It's okay, Hawa. Kita pun still belajar. Jauh lagi perjalanan masa depan. Macam yang aku cakap tadi, aku tak perlukan jawapan pun. So, jangan rasa terbeban."
Aku angguk.
"Er, pasal impian tu..." Aku gigit bibir. Mula menimbang tara dalam fikiran. Nak cakap ke tak? Nak cakap ke tak? Vote sekarang.
"Hm?"
Adoi, dia guna suara dalam dia pula.
Aku angkat mata tengok mata Isaac. Mata dia, sumpah cantik sangat-sangat. Tak pernah tak terpesona kalau tengok. Paling aku suka tengok tahi lalat tepi mata kiri dia. Nampak seksi, tahu?
YOU ARE READING
EVERISA
Teen FictionCompleted ✓ Hawa. Gadis biasa yang diterima masuk ke sebuah sekolah berprestij dan terkenal di seluruh negara. Apa yang diharapkan ialah sebuah kehidupan normal sebagai pelajar tapi sebaliknya pula yang berlaku. Di Sekolah Tengku Hossein, Hawa bert...