65

1.3K 85 4
                                    

AKU buka mata. Siling.

Maya yang nyenyak tidur di atas katilnya aku tengok. Kemudian aku tengok pula sebelah sana. Reen, Tas dengan Hannah semuanya nampak lena. Logiklah sebab sekarang dah pukul dua pagi. Aku je yang tak boleh tidur sebab ada misi yang aku kena buat.

Line clear.

Dengan tangan yang bergetar, aku ambil telefon di dalam rak tepi katil dan buka website sekolah. Bahagian Post for Students aku tekan.

Anonymous_012
[Gambar]
Eve Nur Hawa, 4 Elite. The current punching bag for us.

Liur aku telan bila nampak gambar aku terpampang di situ.

345 likes dan 126 komen.

Buka bahagian komen.

Anonymous_360
Perempuan tak malu.

Anonymous_573
Aku tak faham kenapa kena ada orang macam ni dekat sekolah kita. Datang dia je terus huru hara.

Anonymous_086
I don't get it either. What did Wyatt see in her? Ramai lagi kut budak cantik dekat STH. Budak miskin ni juga yang dia cari?

Anonymous_444
@Anonymous_086 I don't think Wyatt likes her. Maybe they are just good friends.

Anonymous_086
@Anonymous_444 Tapi kalau ya pun tak perlu rasanya nak backup macam tu. Sampai kena gantung sekolah. So not worth it.

Anonymous_502
Tak silap aku Wyatt marah gila dekat presiden sebab presiden tengking budak tu pagi tu. Katanya sebab tak siap kerja.

Anonymous_233
Yup @Anonymous_502 Aku ada masa tu. Aku pun tak tahu kenapa Wyatt kena backup dia. Padahal terang-terangan kut perempuan tu yang salah. Tak buat kerja, mestilah kena marah. Yang dia pergi mengadu dekat Wyatt tu dah kenapa?

Anonymous_002
Korang jangan macam-macam. Budak tu berkawan dengan Maya tahu?

Anonymous_086
@Anonymous_002 Sebab dia berkawan dengan Maya lah kitorang bercakap dekat sini.

Anonymous_002
Kita tak tahu cerita sebenar. Rasanya lebih baik semua diam dulu. Lagipun  bukan hak kita nak masuk campur. Kalau dia sebenarnya tak salah macam mana? Korang dah serang mangsa tahu?

Anonymous_314
Whatever lah. Yang penting, sekarang fans Wyatt dengan presiden kena bergabung untuk halau budak ni dari sekolah. Biasiswa tu tarik jelah.

Anonymous_180
@Anonymous_314 Setuju.

Anonymous_550
Setuju.

Anonymous_078
Setuju!

Anonymous_014
I'm in!

Website sekolah aku tutup. Bibir digigit menahan rasa. Mata yang dah berkaca-kaca aku biarkan.

Sebab ni ke kawan-kawan aku tak bagi aku buka website sekolah? Macam-macam post budak-budak sekolah ni buat pasal aku. Sampai gambar aku pun habis tersebar dekat website ni. Bukan post tu je yang ada. Skrol atas bawah, memang semuanya penuh pasal aku. Semuanya berani sebab halaman Post for Students memang tak ada untuk akaun guru.

Anonymous_256
Kalau aku jumpa perempuan ni, memang aku ganyang habis-habisan. Siap kau, perempuan. Kalau aku jumpa dengan kau, aku tarik-tarik rambut sampai botak.

Ada yang siap ugut nak serang aku lagi.

Cuba tenangkan diri, aku buka pula WhatsApp. Takut-takut ada mesej penting daripada sesiapa. Seharian ni kawan-kawan aku halang aku daripada guna telefon. Balik je dari PdP terus diorang ajak main game itu ini sampai malam.

EVERISAWhere stories live. Discover now