Bab 20

124 13 2
                                    

Allahuakhbar. Aku sudah tidak dapat tahan lagi.

Pantas mata dibuka lalu terus aku duduk dari pembaringan.

"Kenapa ni?" soal Harith yang turut terbangun. Dia terus merapati aku.

Terpancar kerisauan dari wajahnya. Dan sedikit terkejut.

Aku mendiamkan diri. Hanya menundukkan kepala.

"Tell me right now. What's wrong?" soal Harith yang sudah memegang kedua belah bahuku.

Aku masih menunduk kepala.

"You get nightmares?" teka Harith.

Perlahan-lahan aku mendongak memandang wajah Harith.

"Kenapa ni?" soal Harith sambil menyalut pipiku.

Wajah risaunya memang terpancar jelas. Kelihatan dia sangat-sangat merisaukan aku.

Aku sudah mula berura-ura untuk menangis. Sudah mencebik habis.

"Fifi, kenapa ni?" kata Harith yang sudah memegang kedua belah pipiku.

"Saya.."

"Saya.. lapar"

Wajah risau Harith terus berubah mendung. Mengeluh panjang Harith sambil mengurut kepalanya.

"Fifi, tolong jangan buat macam tu lagi. Kau boleh buat aku sakit jantung tahu" marah Harith lembut.

"Kau boleh je terus cakap kau lapar. Tak perlu nak menangis dulu" kata Harith.

Perlahan-lahan ibu jari Harith mengesat air mataku yang entah bila bertakung dan mengalir.

"Saya cuma tak nak bebankan awak. Tapi, saya tak dapat tahan lagi. Saya betul-betul nak makan"

Sekali lagi Harith mengeluh sambil menggeleng kepala.

"Fifi. Walau sekarang sudah pukul 1 pagi, aku tak kisahlah. Kalau kau lapar, aku akan masakan"

Lega aku mendengar kata-katanya.

"Betul ni?" soalku yang sudah mula teruja. Mungkin Harith pun perasan mata aku bersinar-sinar ketika ini.

"Hmm. Everything for you, pretty" kata Harith sambil menyalut kepalaku.

Aku tersenyum bahagia.

"Kau nak apa?" soal Harith.

"Saya.."

"Tak perlu teragak-agak. Aku tak kisah kau nak apapun. Aku akan tetap masakan untuk kau"

Aku tersenyum sekali lagi.

"Saya nak rasa daging kanggaru" kataku.

Harith mendiamkan diri lama.

Tiba-tiba Harith terus menjatuhkan tubuhnya supaya terbaring semula di tilam. Comforter yang berada di hujung tilam tadi terus dicapainya lalu menutupi tubuh serta kepala.

"Awak! Kata everything for me!" marahku apabila melihat Harith sudah hilang tidak kelihatan.

Ish, lelaki ni. Cakap je pandai. Buat, tak juga.

Harith hanya mendiamkan diri. Masih kekal menyelubungi diri dengan comforter.

"Harith!" panggilku sambil menggegarkan tubuhnya perlahan.

Dia masih mendiamkan diri. Tiba-tiba terdengar dengkuran kecil yang keluar dari Harith.

"Awak! Janganlah tidur!" kataku yang semakin menggegarkan tubuh Harith dengan lebih kuat.

Dan Harith pula masih setia dengan lakonan dia.

Nak kena dia ni. Segera aku mencapai Dominic, bantal peluk kucingku lalu memukul Harith di bahagian badan.

Adrenaline [Complete]Where stories live. Discover now