YAZARIN ANLATIMI İLE
Devin, Figenin yardımı ile gelinliğini toplayarak kapıdan çıktı. Aren merdivenlerin orda arkası dönük bir şekilde bekliyordu.
Devinin her bir basamktan inişi, aynı topuk sesleri gibi, Arenin kalbinin tık tık atmasına denkti.
"Arkanı dönebilirsin damat bey" dedi Figen. Ayaz Figene hayran hayran bakarken.
Aren yavaşça arkasını döndü.
Ve Ruhunu gördü.
"Ruhum" diye bir fısıltı çıktı dudaklarının arasından Arenin, Devinin gülüşü artarken.
İkisininde kalbi aynı anda atıyordu.
Devin Arenin dibinde bittiğinde
Aren ellerini tutup avuç içlerini öpmüştü."Çok güzelsin küçük kız" dedi Aren
Devin güldüğünde Figen Ayaza bakıyordu.Ayaz bunun farkındaydı, fakat ona bakmıyordu.
Sinirliydi.
O nasıl elbiseydi öyle.
Tabiki Figen bu Suratsızlığa kalbi kırılmıştı. Ama keşke ilk kapıdan çıktığında Ayaz'ın gözündeki parıltıyı görseydi.
"Gidelim mi?" Dedi Devin Arenin elinden tutarak.
"Tabi buyrun hanım efendi" diyip sol eliyle nazikçe arabayı işaret etti.İkiside arabaya doğru ilerlerken Figen Ayaz'ın yanına gelmişti.
"Bu ne?" Dedi Ayaz sakinliğini koruyarak. Elibiseyi işaret etmişti.
"Elbise" diye kaşlarını çattı Figen.
"Ha öyle mi ben toz bezi sandımda(!)" Dediğinde Figen şaşkınlıkla ona bakıyordu.
"Neyse geç" deid arabanın diğer tarafına geçerken.
Figende onu takip ettiğinde kapısını açmıştı."Sen centilmenlik nedir bilirmiydin ya?" Dedi tatlı bir alayla.
"Sen daha cebtilmenlik görmemissin" diyerek çapkın da güldü. Ardında kıyafeti akılına geldiğinde yüzü düşmüş yine sert bakar olmuştu.Beyler, hanımların kapısını kapatıp öne geçtiğinde düğün yerine Aren dikkatlice sürmeye başladı.
(........)
"Evet" dedi Devin sevinçle. Etraftan büyük bir alkış kopunca,
Figen Ayaz'ın yanında ayağını bir kere yere vurarak Devine işaret vermişti.Devin Figene göz kaptığında Arene döndü.
Arende ona döndüğünde hızlıca topuğu ile arenin ayakkabısana bastı.
Aren normal bir insan değildi.
Alfaydı.
Canı tabikide acımamıştı."Bu ne?" Dedi.
"Bizde gelin damadın ayağına basar, hem eğlence olsun diye hemde kim ayağına basarsa onu sözü geçer diye"
"Sizin bu âdetleriniz beni öldürecek" dedi Aren gülümseyip.Ne olursa olsun Devini böyle kabul etmişti. Böyle sevmişti.
İnsan sevdiği birinin değişmesini istemezdi. Onu her hali ile severdi.
Ayaz bunu duymuśtu ama yinede sormak istedi.
"Neden öyle bir işaret yaptın?" Diyerek Figene döndüğünde Figende heycanla ona dönmüştü."Gelin damadın ayağına basar bizim orda, bu evde sözü geçen kişinin gelin olduğunu simgeler" dedi bakışlarını tekrar onlara çevirerek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ruh Eşi
Teen FictionDünyada evcilleştirelemyen tek hayvan kurttur. Eğer bir kurdu hapsederseniz pençeleri ile boynunu kopararak intihar eder "Ruhumun eşi" Kurt, masum bir kızı aşkıyla koruyabiliecek mi? Kız o aşka inanıp kurda sığınabilecek mi? 🤍✨ "Bişi sorucam" diy...