"TUAN nak pergi mana?"
Naim segera memandang seorang doktor veteran yang sedang duduk disampingnya.
"Nak pergi toilet. I will back soon." Balas lelaki itu bersama senyuman tipis di wajahnya. Karisma yang ada pada lelaki itu sudah cukup memukau hati para gadis dan juga lelaki. Kacak dan muda, sesuai sungguh menjabat jawatan pengarah hospital.
Usai melemparkan ayat terakhirnya, kaki mula diatur agar beredar daripada kawasan tersebut. Perlahan lahan langkah disusun menuju ke tandas yang tidak jauh dari dewan tadi.
Namun, saat berada di laluan itu. Langkah terhenti buat sejenak. Ekor mata kini menangkap sosok tubuh seorang gadis sedang menahan dinding menggunakan tangan. Jalan terhuyung hayang seperti dalam keadaan mabuk.
Rintihan demi rintihan buatkan lelaki itu tidak keruan. Lebih-lebih lagi apabila setiap kali suara itu kedengaran, Naim mula membayangkan Hanim. Wajah yang berbeza tetapi mempunyai suara yang sama persis.
Bruk! Kelopak mata membulat tatkala tubuh itu mulai rebah di atas lantai. Pantas tubuhnya bagaikan tindakan refleks bergerak mendekati gadis tersebut.
"Eriana! Bangun!"
Wajah yang sudah pucat menjadi pemandangannya. Entah mengapa dia mulai membayangkan sosok isterinya pada wajah itu.
"Eriana..."
"Na-Naim... Sa--Saya t-tak--nak ma-mat-mati ma-macam ni.." Air mata gadis itu mengalir begitu deras. Tangan naik mengenggam kuat tangan lelaki itu buatkan detak jantung Naim semakin laju.
"Na--Naim.." Semakin erat pegangannya.
"Sa-Saya..." Tangisan semakin kuat. Dadanya begitu sesak sehingga tidak mampu untuk berkata-kata. Ya, mana mungkin Naim akan mengenalinya dengan wajah itu.
Tidak mungkin...
Ketika mata itu saling bertatapan, suatu perasaan asing mulai timbul membuatkan lelaki itu tidak mampu meninggalkan gadis di hadapannya. Setiap kehangatan sentuhan gadis itu mengimbau semula detiknya bersama Hanim.
"Na-Naim." Air mata sekali lagi membasahi wajah cantik itu. Perlahan lahan tangan naik menyentuh pipi dan rahangnya. Sentuhan itu.
Sentuhan yang sama persis seperti sentuhan isterinya.
"Hanim..."
YOU ARE READING
𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐇𝐚𝐧𝐢𝐦 𝐄𝐫𝐢𝐚𝐧𝐚
Romance𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟑 Known as His Lovely Wife Tengku Hanim Eriana | Naim Faeeq Start : 2022 End : 2023 ➾ Crush to marriage trope ➾ She fell first, he fell harder ➾ Rollercoaster storyline ➾ Mystery ⚠️ No Plagiarism Allowed