1. tajomstvo

45 5 0
                                    

Zobudil som sa dnes veľmi skoro. Všade bola ešte tma. Pozrel som sa na hodinky na budíku ktoré práve ukazovali 3:27. Povzdychol som si a znovu sa uložil spať. 

Ale čosi mi bránilo zaspať. Z nejakého dôvodu som nemohol jednoducho zavrieť oči a oddať sa spánku tak ako by som chcel. Možno to bolo napätím z nadchádzajúceho dňa, teda vlastne už je to dnes. Je totižto 1. September. Tento deň je pre mňa veľmi dôležitý z dvoch dôvodov.
Za  1.) Pretože idem dnes po prví krát do novej školy. Z tej starej ma minulí rok vyhodili, dôvody uvediem neskôr
Za 2.) Pretože mám dnes narodeniny. 

I keď... Z nejakého dôvodu mi tento dátum skôr než fakt že mám sviatok pripomína inú udalosť. Udalosť ktorá mala za následok začiatok smrť mnohých ľudí a 6 rokov dlhé utrpenie. No, už je to predsa dávno a naviac za to nemôžem. No nie? 

Ale zaspať už nepôjde. Nuž, vstal som teda a prišiel ku oknu. Asi hodinu som sledoval nočnú oblohu. Nebolo vidieť priveľa hviezd kvôli smogu, ale aspoň som vedel že tam sú a vedel som si ich predstaviť. Raz ma otec zobral cez Vianočné prázdniny na Sibír. Bolo to ďaleko na severe za polárnou kružnicou, takže slnko celú zimu takmer vôbec nevyšlo. Keď bolo jasno obloha vyzerala nádherne. Bola posiata miliónmi bielych hviezdičiek, dokonca som mohol vidieť aj polárnu žiaru. Tá je obzvlášť nádherná, hlavne preto že ju nemôžte vidieť všade. 

Ale teraz som si to mohol len predstaviť. Škoda. :/ Budú 4 hodiny, mesto sa pomaly začína prebúdzať. Možno je na čase vstávať. Pri najhoršom prídem do školy trochu skôr a budem si môcť nájsť nejaké dobré miesto. 

Tajomstvá temnej minulosti | Sovietska ríšaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora