Esme
Už týden se Monika učí ovládat svou moc. Lenka s Patrikem jí v tom jsou velkou oporou. Patrik sem vozí Moniku, každé odpoledne. Moniky výcvik začínal v jednu hodinu, kromě čtvrtka, kdy byl Patrik ve škole do tří.
Monika
Lenka i Patrik byli výborní učitelé. Ze začátku mě učila jenom Lenka, ale když mi něco hodně nešlo, nebo když Lenka neovládala nějaké, dá se tomu říkat kouzlo, tak dobře jako Patrik, tak mě ho učil Patrik. Za ten týden jsem se naučila kromě vytvoření kamenu na dlani a zatravnění půdy, jsem se naučila také vytvoření kamené zdi a půdní ochranné koule, do které jsme se mohla schovat. Ještě jsem sice nedokázala vytvořit tak velkou kouli, jako třeba Lenka, ale byla dostatečně veliká pro jednoho člověka.
Lenka
Monika byla moc šikovná. Zatím jsme trénovali jen útočná a obranná kouzla. Ale brzy ji budeme muset informovat i o ostatních příslušnících tohoto světa. Monika zatím považovala Cullenovi za lidi, což se mělo dneska změnit. Všichni jsme se sešli v jídelně. Esme a Carlisle se posadili do čela stolu. Já a Patrik jsme se posadili naproti nim. Monika si sedla vedle mě. Vedle Esme seděla Alice a vedle Carlisla Jasper. Rose a Emmett seděli vedle Jaspera a Bella s Edwardem seděli vedle Alice. ,,Moni, víš jsme tady proto, že bychom ti měli něco vysvětlit."
Patrik
,,Moni, víš jsme tady proto, že bychom ti měli něco vysvětlit." Začala Lenka. ,,A co by to mělo být?" ,,Víš Moni na téhle planetě nejsou jen lidé a my. Jsou tu i tvorové, o kterých si mohla číst jen v knížkách." Řekla opatrně Lenka a pak udělala krátkou odmlku, aby si to Monika mohla všechno srovnat v hlavě. ,,A jací tvorové?" Zeptala se s obavami v hlase. ,,Patří mezi ně upíři, vlkodlaci, měniči a další jim podobní. Proto se musíš naučit, jak je poznat a jak se jim bránit. Také musíš poznat, kdy zaútočit a kdy ne." Pak jsem Lenku přerušil. ,,Začneme tím, jak je poznáš, protože to je nejjednodušší. Takže upíra poznáš podle toho, že má chladnou kůži. Ten chlad ucítíš i nadálku." V tu chvíli se otočila na Cullenovi.
Carlisle
,,Takže upíra poznáš podle toho, že má chladnou kůži. Ten chlad ucítíš i nadálku." V tu chvíli se otočila na nás. Patrik dělal, že si toho nevšiml a pokračoval dál. ,,Jsou dva druhy upírů, ti co se živí lidskou krví, ty poznáš podle krvavě rudých očí." Podívala se nám na oči. Všiml jsem si jejího zvědavého a opatrného pohledu. Bylo vidět, jak se uvolnila, když viděla, že naše oči nejsou rudé. Jenže Patrik zase pokračoval. ,,A ti druzí se živí krví zvířat. Ti mají zlatavé oči." Teď už to Monika nevydržela a vyskočila ze židle. V rychlosti okolo sebe vytvořila ochranný obal. ,,Proč jste mě sem přivedli. Vždyť oni jsou upíři." Musel jsem jí v duchu přiznat, že se učí rychle. ,,Moni, víš jak jsme před chvílí říkali, že se musíš naučit kdy útočit a kdy ne." Promluvil na ní Patrik. ,,Jo pamět mi slouží dobře." Odpověděla. ,,Tak tohle je případ, kdy nemáš útočit." Upozornila jí Lenka.