Carlisle
Pohřeb se konal další den ráno. S Esme a ostatními členy rodiny jsme stáli hodně vzadu. Esme vzlykala a i na ostatních byli známky smutku. Ráno jsem si všiml Lenky, když procházela přípravy, že měla oči celé zarudlé od pláče. Pohřeb se konal venku na louce před palácem. Konal se úplně vzadu, tam kde byl něco jako malý hřbitov. Bylo tam asi dvacet náhrobků. Okolo hrobu, ve kterém už byla rakev s Olivií stály tři řady židliček. V první řadě seděli Patrik s Lenkou a Davidem.
Lenka
Když pohřeb skončil, vydala jsem se do Oliviiny kanceláře. Našla jsem obrovskou černou knihu a hned jsem se do ní začetla. Na první stránce byl výčet stádií oživlých živlů. Já a Patrik jsme byli v druhém stádiu, nazývaném Klorix. Monika byla stále ještě v prvním, který se nazývyl Zorix. Stádií bylo celkem deset. Zorix, Klorix, Rorix, Myrix, Derix, Holrix, Erdrix,Underix, Afrorix a Lomirix. Na dalších dvaceti stránkách byl podrobný seznam útoků a dalších věcí, které k nové moci patřili. Podrobně jsem si všechno pročetla, pak do kanceláře přišel Patrik. ,,Věděl jsem, že tě tady najdu." Na tváři se mu objevil vynucený úsměv. ,,Copak to čteš." ,,Olivie, chtěla abych si tu knihu přečetla a abych vyplnila všechno co v ní stojí." ,,Dobře, ty asi budeš chtít klid na čtení viď?" ,,Ano." ,,Dobře, ale až bude oběd, tak pro tebe příjdu." Políbil mě do vlasů a odešel.
Patrik
Vrátil jsem se k sobě na pokoj. Po chvilce za mnou přišla Alice. ,,Ahoj Patriku." ,,Ahoj Al, děje se něco?" ,,Ne jen jsem se chtěla zeptat, jestli jste s Lenkou v pořádku?" ,,Nic nám není." Usmál jsem se. ,,A kde je Lenka?" ,,Plní Oliviinu poslední vůli." ,,Co?" Nechápala má slova Alice. ,,Olivie jí poprosila o přečtení nějaké knihy a splnění všeho, co je v ní psáno." ,,Aha." Usmála se. ,,Tak já půjdu, kdyby jsi nás hledal, tak jsme šli všichni na lov." ,,Dobře Alice." Znovu se usmála a pak odešla. Já jsem si lehl na postel a trouchu jsem si zdřímnul.
Lenka
Četla jsem dál. Na straně dvacet tři byl popis všech říší. Nevěděla jsem, že kromě naší říše a říše Oliviiny existuje mnoho dalších. Myslela jsem, že ta pohádka o Arabele je smyšlená. Páni, jak jsem se spletla. Byli tam dvě stránky o pohádkové říši. A opravdu jí vládl král Hyacint I. Dále pak tady byl svět barev. Tedy jinak řečeno barevná říše. Další pak byla naše lidská říše. Jejím panovníkem byl nějaký Petr III. A mnoho dalších. Na straně padesát ležel dopis. Otevřela jsem ho. Stálo v něm.
Milá Lenko,
vím, že už se blíží můj čas. Tohle je tedy má poslední vůle. Vložila jsem ji do této knihy, protože jsem si přála, aby jsi si ji přečetla první a věděla, která část je určena jenom tobě a nikomu jinému. Takže začneme. Davidovi předávám vládu nad palácem. Davide vím, že ty to zvládneš. Lucko tobě dávám do vlády přilehlé lázně. Dobře se o ně starej. Patriku, ty jsi jako můj vlastní syn , proto si přeji, aby jsi pomáhal Lence v jejím nesnadném úkolu. Ona ti pak vše osvětlí. Leni tobě odteď patří černá a zelená kniha, najdeš v ní vše co budeš potřebovat.
Jsem ráda, že jsem vás všechny poznala a mrzí mě, že už se neuvidíme.
Vaše Olivie.