Har du och Edvin något på g
Hahah han önskarOscar, för i helvete.
Jag vet att han egentligen inte vill avslöja det som en gång fanns mellan oss, och jag tänker inte låta honom försäga sig här och nu, speciellt inte framför Felix. "På riktigt, lägg av."
"Vad pratar ni två ens om?" frågade Felix och hans blick färdades mellan mig och Oscar.
"Inget." muttrade jag. Fan också. Jag borde vetat bättre än att följa med Felix och människorna han umgicks med hit. Jag borde bara följt med Olivia och Davina in i huset igen. Och jag borde ha bett Omar om förlåtelse att jag inte sa något till honom om mig och Felix.
"Du borde aldrig ha legat med henne, Felix! Du måste fatta en grej..." sa Oscar och vinglade till. Han tog tag i mig, det verkade som om han zonade ut ett par sekunder innan han kom tillbaka till verkligheten. "Jag..." Oscar svalde hårt. "Öh..."
"Jag går nu." sa jag stelt och slog bort hans arm från min. Bäst att jag sticker innan han säger något riktigt jävla dumt, som kommer fucka för oss båda.
Oscar såg förolämpat på mig innan han drog upp sin mobil som hade börjat ringa i hans ficka."Okej, gör det då! Aa, hallå?" Oscar vände sig bort och jag släppte ut ett lättat andetag. Jag såg på Felix, som fortfarande såg ut som ett levande frågetecken.
"Ska du dra?" frågade han och och följde efter mig när jag började gå hemåt. Jag hade fått nog av den här kvällen nu.
"Ja."
"Jag följer med." sa Felix. Jag flinade i visshet om vad han hade i åtanke när han sa så, men lät honom följa med ändå.
"Hallå, Michelle!" ropade någon efter oss när vi precis gick igenom grinden ut från skolan. Jag vände mig om och såg Edvin stå riktad mot oss längre bort. "Drar du nu?"
"Aa!" ropade jag till svars. Edvin började jogga emot oss, aningen stapplandes.
"Är det lugnt om jag följer med? Felix ska väl också åt samma håll, va?"
Felix nickade men hade blicken på mig. "Fast jag tänkte sova någon annanstans inatt." sa han och jag märkte plötsligt att han stod väldigt nära mig, våra jackor nuddade varandra och han puttade till mig diskret. Han blinkade med ena ögat åt mig.
Jag skrattade till högt. "Du trodde! Gosse lilla." Jag menade det jag sa, jag var inte ens hälften så full som jag måste vara för att ligga med Felix igen. Dessutom borde jag verkligen inte ligga med honom igen. Det skulle bara innebära mer drama. Drama som jag verkligen inte ville ha med att göra.
Jag började gå, båda killarna följde efter.Edvin skrattade. "Just det. Jag glömde ju att ni två knullar."
"Vi knullar inte." sa jag bestämt. Jag såg i ögonvrån hur Felix gjorde citattecken till Edvin och killarna flinade. Jag gav de båda en varsin trött blick och vi fortsatte gå mot mitt hus, vilket råkade ligga åt samma håll som Edvins (och tydligen Felix) hus.
Vi snackade strunt ett tag innan vi nådde mitt hus, Felix snackade med någon i telefon när Edvin tog tag i fållarna på min jacka och drog mig närmre. Bakom mig var grinden in till min gård.
"Snälla? Jag kan inte komma hem full, du vet hur mamma lackade förra gången." sa Edvin med ögon som försökte locka in mig. Jag insåg dock att de inte alls hade samma effekt som Felix. Varför tänker jag ens på Felix Sandman nu?
"Jag tror inte dina föräldrar är vakna nu..." mumlade jag med kunde inte hålla leendet borta från mina läppar.
Edvin var bara en bra kompis, men det var inte ett okänt faktum att han har en grej för mig, och försöker konstant få till det med mig. Jag har dock avfärdat honom varje gång han försökt något. Han ville nu sova över hos mig, men jag visste inte om det var en bra idé eller inte."Snälla..." mumlade han och putade med underläppen. Jag skrattade tyst. Jag såg Felix i ögonvrån. Han kollade på oss medan han pratade med någon i telefon.
"Eddie..." viskade jag. Jag bet mig i läppen och då tog han ett stort kliv fram för att kyssa mig på kinden. Han höll kvar läpparna där ett tag och jag kände hans varma leende mot min kind.
"Snälla? Jag har inte ens skjuts hem!" sa han.
"Du vet säkert nån som kör ikväll." sa jag. "Det är bara att ringa någon." Jag himlade med ögonen. Faktum är att jag tror att Felix just nu ringer runt för att fixa skjuts.
"Nej..." gnällde Edvin mot mitt öra och jag skrattade.
"Okej då! Men du vet att det inte kommer hända något." påminde jag honom. Han kommer definitivt vilja pilla ikväll, men jag är dock inte så full och kommer inte låta det hända.
"Ja, jag vet..." flinade han.
"Bra." sa jag. Felix la undan sin mobil och vände sig tillbaka till oss.
"Jag har fixat skjuts nu, Edvin." sa han. Edvin kramade om mig bakifrån och lade sitt huvud på min axel.
"Jag sover med Michelle inatt." flinade han. Felix häpna min skulle till och med få mig att skratta, om jag inte var så upptagen med att redan fnissa åt Edvins kittlande andetag i mitt öra.
"Skämtar ni?" frågade Felix. Edvin skakade på huvudet. "Men jag då?"
"Du hade ju skjuts sa du!" skrattade jag. Och så började Edvin gå in mot huset och jag gav Felix ett sockersött leende och en pussmun åt hans håll.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ask.fm | f.s
Hayran Kurgu#1 Fanfiction (03-17) hon var ett helgon med en syndares läppar hon var en ängel med en djävulsk kyss han var en syndare med ett helgons läppar han var en djävul med en änglalik kyss [ otroligt snuskig ] [ obs! inte bara frågor och svar som de f...