47 - Michelle

4K 54 1
                                    

Har du strikta föräldrar?
not rly

Jag skrattade glatt och överraskat när han kramade om mig. När jag öppnade ögonen såg jag en främmande kvinna stå i köket, hon var ung och hade blont hår, med skinande vita tänder som lyste upp rummet när hon log.

Jag drog mig tillbaka med uppspärrade ögon, av förvåning och förvirring. "Pappa! Vad... Du är hemma!"

Pappa skrattade. "Jag är hemma! Äntligen, va? Jag har varit borta så länge... Är det bra älskling?" Han la sina händer på mina axlar.

Jag var helt i chock. Min pappa var äntligen hemma, efter mer än en månad borta. Det står en främmande kvinna i mitt hus. Vad händer egentligen?

"Det är bra!" utbrast jag och kramade om honom igen. Jag hade inte ens märkt av hur mycket jag saknat honom. "Vad gör du hemma? Varför har du inte sagt något?" log jag och drog mig tillbaka igen.

"Vi ville överraska dig och farmor!" sa pappa och gjorde en gest mot kvinnan, som bara stått och kollat på oss med ett leende. Hon tog några steg mot mig med en utsträckt hand.

"Hej Michelle! Vad kul att äntligen få träffa dig!" log hon och skakade min hand. Jag måste sett helt clueless ut. Hon gav mig en kram också, och jag pep fram ett hej. Vem är den här kvinnan egentligen?

"Det här är Sofi." sa pappa och la en hand på hennes axel. Kvinnan la sin hand ovanpå pappas och jag höjde ögonbrynen.

"Jaha." var det enda jag fick fram.

"Det är henne jag har träffat nu. Hon har varit snäll nog att låta mig bo hos henne i Tyskland," sa pappa och kvinnan, Sofi, fnissade. "så jag tyckte det var dags att visa henne mitt hem också! Och min fina dotter såklart!"

Pappas andra hand landade på min axel, och han såg älskvärt på kvinnan bredvid honom. Hon log tillbaka upp mot honom. Jag såg en till människa komma in i hallen - farmor.

"Michelle." log hon. "Vilken överraskning, va?"

"Verkligen." sa jag. Vad fan händer? Min pappa kommer helt plötsligt hem utan förvarning, tillsammans med en kvinna han dejtar... Som dessutom är typ tjugo år yngre än honom. Hur ska jag kunna bearbeta det här?

"Så himla kul att äntligen få träffa er!" sa Sofi och kollade på mig och sedan på farmor. "Jag är så glad att jag hittat Peter." Hon slog armarna runt min pappa och han log.

"Hur är det, Michelle?" frågade pappa och jag såg mig omkring i rummet. Resväskor och ännu fler i bakluckan av den där taxin.

"Jag är bara... chockad, antar jag." log jag.

"Jag förstår det." sa pappa. "Men det här kommer bli jättebra! Sofi kommer bo här ett tag och ni kommer älska varandra! Jag lovar."

Självklart var jag glad att pappa var hemma igen, men jag hade inte väntat mig att han skulle dra med sig en ny kvinna hem hit. Speciellt inte en sån ung, snygg kvinna. Speciellt inte en som han inte känt speciellt länge.

"Oj, men Gud!" utbrast Sofi plötsligt och släppte min pappa. "Vi glömde helt bort taxin, Peter! Jag hämtar de sista väskorna!" Och så försvann hon ut.

Farmor kom fram och gav mig en kram. "Hej, Michelle. Hur var det i skolan?"

"Bra." svarade jag. Hur kände farmor för det här egentligen? Hon måste vara lättad att hennes son äntligen var hemma. Att hon äntligen skulle få åka hem till sitt hus igen. Slippa passa mig.

"Ja du..." sa hon. "Det kommer bli bra det här."

ask.fm | f.sWhere stories live. Discover now