Har du och Oscar E någonsin bråkat?
Vi har aldrig haft nåt att bråka omMichelle bad mig smyga upp till hennes rum så skulle hon hämta ännu ett glas vatten till mig. Jag hade faktiskt inte druckit annat än just vatten på någon timme nu så jag var lite nyktrare än hemma hos Joel.
Jag slängde mig på sängen och utstötte ett stön. Det var utmattande att bli sådär stupfull.
"Här." sa Michelle och räckte mig vattnet i mörkret. Hon tände en lampa på hennes skrivbord och bäddade sedan upp sängen. Hon hjälpte mig under täcket men lade sig inte med mig.
"Jag är faktiskt inte så full längre." försäkrade jag henne.
"Nä." Hon skrattade tyst. "Det hade varit otroligt om du fortfarande var dyngrak."
Jag log och gav henne det tomma vattenglaset.
"Men du kommer inte spy, va?" frågade hon och lade sig ovanpå täcket. Jag ville att hon skulle ligga här under, med mig. Hon låg raklång och stirrade upp i taket.
"Nej." sa jag. "Om jag vaknar senare och måste spy så springer jag till toan." sa jag.
"Bra." sa hon.
Det blev tyst. Hela huset var tyst.
"Vad tänker du på?" frågade jag henne. Jag bara låg här och väntade på att alkoholen skulle lämna mitt system.
"Inget." sa hon. "Eller..."
"Vad?"
Hon tog ett djupt andetag. "Om Oscar och Tova håller på igen..."
"Fast de gör ju typ inte det. Tror jag i alla fall." sa jag. "De bara.. håller på."
"Hur som helst, vad de nu gör... varför åker han och träffar andra tjejer på station? Helt ensam?"
Michelles fråga var udda, men jag antog att hon bara var nyfiken.
"Oscar är ju... Oscar." sa jag. "Han och Tova är ju inte tillsammans så varför skulle han inte träffa brudar?"
"Korkat om du frågar mig." sa hon. Hon fortsatte stirra upp i taket.
"Kanske." skrattade jag.
"Felix?" frågade Michelle efter ett tags tystnad. Jag älskar när hon säger mitt namn. "Har Oscar någonsin sagt till dig att han och jag har haft sex?"
Jag repeterade frågan två gånger till i mitt huvud innan jag förstod vad meningen betydde. Hon kollade inte på mig, brydde sig inte om mitt förvirrade ansiktsuttryck.
"Va?"
Michelle svalde. Var tyst ett tag till. "Han har aldrig sagt det va? Att vi två knullade i våras, när han fortfarande var tillsammans med Tova?"
Var hon seriös?
"Nej." svarade jag. "Det har han aldrig sagt."
"Alla tror att han är... en jättebra och fin kille." sa hon. "Men han är ett otroget svin egentligen. Eller hur?"
Jag vände huvudet mot henne och hon vände till slut sitt också. "Det vet väl du bäst." sa jag, i försök att smälta detta. "Det var du som låg med honom." Jag svalde.
"Ja. Det var ju det."
"Du skämtar väl med mig?" frågade jag, fortfarande med hopp. Hon måste skämta för det här kan inte hända. Michelle svarade mig inte.
Oscar, min bästa vän, har alltså haft sex med tjejen som jag just nu ligger runt med? Och han har inte sagt något? Är det här verkligen sant?
"Varför säger du det här till mig nu?" frågade jag. Vackraste, smartaste, sexigaste Michelle, som jag såg på som min, har tydligen varit min bästa väns. Också.
Michelle ryckte på axlarna. "Jag undrade bara om du visste. Du borde veta. Med tanke på situationen."
"Vilka andra vet?"
"Inga. Det är det som är grejen. Det är en hemlighet, mest för att Oscar hade flickvän då."
"Om ingen annan vet..." Jag harklade mig. "Varför berättar du för mig?"
Michelle suckade. "Fattar du inte det?"
"Nej."
"För att jag vill att du ska veta." sa hon. "För... jag... och du."
"Du och jag?" sa jag, fortfarande småfull. Michelle nickade.
"Bryr du dig?" frågade hon. Klart som fan jag bryr mig, ville jag säga. Men det sa jag inte.
"Men, vadå... Ni bara låg? Eller? Varför? Var ni fulla, typ? Eller var det flera gånger?"
"Nej." Michelle mumlade. "Det var bara en gång. En fyllegrej." sa hon. Hon svalde.
Jag nickade. Det kändes skitkonstigt. Tänk alla gånger jag och Oscar har pratat om Michelle, om vad hon gjort eller hur jag tyckte hon var i sängen. Under hela tiden har han vetat exakt hur hon är. Hur hon var.
Vilken falsk jävla fitta han är egentligen...
"Varför har han inte sagt något till mig?" frågade jag. Det var väl mest det som störde mig, just nu i alla fall. Min bästa vän. Vi berättar allt för varandra. Trodde jag.
"Han skäms väl." sa Michelle. "Över mig, över hela grejen."
"Man skulle aldrig kunna skämmas över dig, Michelle." sa jag.
YOU ARE READING
ask.fm | f.s
Fanfiction#1 Fanfiction (03-17) hon var ett helgon med en syndares läppar hon var en ängel med en djävulsk kyss han var en syndare med ett helgons läppar han var en djävul med en änglalik kyss [ otroligt snuskig ] [ obs! inte bara frågor och svar som de f...