Marilou
Ik lig in de tuin. Ik hoor mijn telefoon afgaan en sta op om op te nemen. Net als ik op sta wordt ik hard op de grond geduwd. " waar ben je mee bezig Miller?" Sist Aro. " met zonnen sukkel " snauw ik en duw hem van me af. " je hebt je geheim verteld! Ben je gek!" Zegt hij boos. " dat zijn jou zaken niet " hij gromt en duwt me tegen de muur. " je brengt de vampierheid gevaar, tuurlijk zijn dat mijn zaken wel " sist hij. " of dat jou wat boeit. Jij denkt alleen maar aan jezelf " zeg ik en duw hem weg. Hij snelt op me af en tilt me op en snelt weg. Ik probeer me los te krijgen wat uiteindelijk lukt. Ik zie dat we voor het roedel huis van Alfa Matthew staan. " wtf gast " zeg ik en sta op. " ARO " hoort de luide stem Alfa Matthew. Hij komt naar buiten met Jake en zijn Beta, Nick. Aro's gezicht staat kil. Jake gaat naast me staan net als Nick en Matthew loopt naar Aro toe. " wat doe jij hier Aro?" Vraagt hij met een luide stem. " neem een stap terug Alfa " de Magische Hoge Raad! Ze komen vanachter bomen vandaan en lopen naar ons toe. De Alfa neemt een paar stappen terug. Ze stoppen naast Aro. Ik kijk ze met een blik vol walging aan. Ze staan naast de vijand. " wat doen jullie hier?" Vraagt de beta. " Aro heeft ons verteld wat je hebt gedaan Marilou. Waarom heb je ons niet zelf ingelicht?" Vraagt de vrouw kalm. Te kalm. " sorry ik was jullie vergeten " beken ik. " vergeten?!" Zegt de man die meestal stil is boos. " ja vergeten. Het spijt me heel erg daarvoor, maar ik was te druk bezig met bedenken wat ik en wel en niet moest zeggen " " je liegt " sist hij. " ik kan niet liegen " zeg ik. " ze heeft gelijk. Ze kan niet liegen " zegt de andere man. " kijk het maakt me eigenlijk niks uit dat je het ons niet hebt verteld, wat me wel uitmaakt is wat heb je verteld in het interview?" Ik frons. " hebben jullie dat niet gezien?" " wij beschikken niet over een tv " zegt hij. " uhm okay ik heb verteld over mezelf dat ik de Uitverkorene ben en wat dat inhoud " " niks over de vampierheid zelf?" Vraagt de vrouw. Ik schud nee. " ik heb niet verteld over jullie of andere vampieren " ze knikken en draaien zich om naar Aro. " waarom moesten we nou hier komen Aro?" Vraagt de man. " ik denk dat het het beste is als jullie het interview zelf zien " grijnst hij. Wat heeft hij in zijn hoofd? " dat is inderdaad een goed idee. Alfa heeft u een tv in uw huis " zegt de meestal stille man. " ja, volgt u me maar " zegt Matthew beleeft en loopt naar binnen. Iedereen volgt hem naar binnen behalve Aro en de Raad. " waarom kan ik niet naar binnen?" Vraagt Aro geïrriteerd. " de Uitverkorene heeft een schild gemaakt tegen vampieren " verteld Nick. " hoe kan ik dan naar binnen?" " niet " zeg ik en laat de Raad binnen met een spreuk. " we kunnen hem niet alleen buiten laten Marilou " fluistert Jake. " best " zucht ik. " anders kunnen we niet beginnen, laat hem voor 1 keer binnen " zeg ik en zwaai met vinger. Aro loopt naar binnen met een grijns. " bedankt en nu... " dan snelt hij weg. " pak hem " zeg ik en snel achter hem aan. Ik wist wel dat hij iets van plan was. Jake rent naast me in zijn wolven vorm en achter me hoor ik zware voetstappen. Waarschijnlijk de Alfa en de beta. Aro snelt alle kanten op. Ik zie wat zijn plan is. Als Aro zelf naar rechts gaat volgt de rest hem. Ik blijf staan en sluit mijn ogen. Ik hoor links van me snelle voetstappen. Ik ga naar links en zie Aro het kantoor van de Alfa in gaan. Ik snel er heen en trap de deur in. Aro springt op dat moment door het raam. Ik twijfel geen moment en volg hem uit het raam. Hij land en snelt meteen door. Ik land en wil achter hem aan gaan. Helaas wordt ik getackeld. Verdomme. Aro's vampieren. Ik sla ze van me af om alsnog achter Aro te rennen, maar 1 bijt in mijn enkel. Ik laat een kreet en geef de vampier een schop. Klote vampier. Ik pak een stuk hout en steek het door zijn buik en draai bij de ander zijn nek om. De andere vampier die voor me staat laat ik op de grond vallen van de pijn die ik in zijn hoofd breng door naar hem te kijken. Ik zucht en kijk of ik Aro nog zie. Nope, die is weg. Ik loop naar binnen en de Alfa en Jake rennen gelijk op me af als mensen. " waar is hij?" Vraagt de Alfa. " weg. 3 vampieren hielden me tegen " " gaat het?" Vraagt Jake. Ik knik, maar dat neemt de bezorgdheid niet van zijn gezicht. " Alfa ik heb ontdekt wat hij heeft meegenomen " zegt de beta. " wat is het?" " het boek " de Alfa laat een luide grom en slaat in de muur. " waar is de Magische hoge raad?" Vraag ik. " dat waren die 3 vampieren " zegt Jake. " damn it " zeg ik en sla tegen de muur. De Alfa ijsbeert door de hal. " wat is het boek?" Vraag ik. " het boek waarin alles staat over wolven " " je bedoelt net als de Vampia?" Nick knikt. Ik zak langs de muur naar beneden. " we moeten dat boek terug krijgen " zegt de Alfa. Ik knik. " ik help jullie " zeg ik en sta op. Hij knikt. " maar eerst iets doen " zeg ik en loop naar buiten. De 3 jongens volgen me op de voet. Ik leg de 3 vampieren op een stapel bij elkaar. Ik maak een klein vlammetje boven mijn hand. " doei " zeg ik nog en stuur de vlam naar de 3 vampieren toe. Ze vliegen meteen in de fik. Ik hoor de jongens achter me lachen. Ik draai me om. " wat?! 1 beet ik mijn enkel " zeg ik en ze lachen nog harder.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...