Marilou
We zijn onderweg naar huis. Het was een leuke week waar we veel hebben gepraat en gelachen. "Vind je het jammer dat we terug gaan?" Vraagt Ross. Ik knik en zie hoe we landen. "Het is altijd jammer, maar nu heb ik Noa ook wel gemist. Tijdens de bruiloft was ze meer bij andere dan bij ons" zeg ik. "Ja, maar we hebben misschien wel een heel leuk cadeau voor haar" grijnst hij. "Dat weten we nog niet" zeg ik. Hij grijnst enkel. We landen en gaan door alle controles om onze koffer te halen. We lopen hand in hand naar de aankomst hal waar de paparazzi al klaar staan. Vragen worden er naar onze hoofden gegooid, maar we geven geen antwoord. We worden begeleid naar de auto door de wolven. Daar staat Bo ons op te wachten. "Heyy, hoe was het?" Vraagt ze en geeft ons een knuffel. "Ja, was heel leuk" zeg ik. Ross laat onze koffers in de auto. "En wordt ik al tante?" We lachen. "Dat weten we niet" zeg ik. "Ik hoop het wel" grijnst Ross. We lachen en stappen in. Bo rijdt ons naar huis.
"MAMA" Noa snelt naar ons toe. Ik til haar glimlachend op en knuffel haar. "Hey schat. Heb je het leuk gehad?" Vraag ik. "Ja, Jake was de hele tijd bij me" glimlacht ze. Ik kijk naar de deur waar Jake staat. Hij glimlacht, maar het is niet echt. "Papa" Ross tilt Noa op en kust haar. "Hallo meisje. Heb je ons gemist?" Ze knikt. "Wij jou ook schat" zegt hij. Ik glimlach en Bo helpt ons met de koffers. Binnen verwelkomt iedereen ons. Riker komt al snel met het nieuws dat ze over 4 uur optredens hebben waardoor hun 2 weken niet thuis zijn. "Lekker gepland weer" zegt Ross. "Het is okay. Ik moet ook dingen doen" zeg ik en kijk naar Diego en Jake. We hebben onze koffers boven gelegd en Ross moest alweer zijn koffer inpakken voor optredens. Ik moest hem natuurlijk weer helpen, want hij kan nog steeds niet inpakken. Daarna ging ik naar het roedel huis. Daar begroette iedereen me, maar ik ging zo snel mogelijk naar Matthew's kantoor. Ik open de deur en zie Jake, Tim, Scott, Nick, Diego en Matthew zitten. Ik frons. "Wat is er aan de hand?" vraag ik. "Hey, hoe was je vakantie?" Vraagt Matthew. "Goed, lekker rustig. Maar wat is er? Jullie gedragen je vreemd" zeg ik. Ze kijken elkaar aan. "We hebben een probleem" zegt Diego. "Wat is er?" Vraag ik. "Niet doen" zegt Diego. Ik frons. "Je gaat gelijk recht staan en serieus doen. Niet doen" zegt hij. Ik ga naast hem zitten en pak zijn hand. "Jonathan's mate Kelly ligt in het ziekenhuis" zegt Matthew. "Hoe?" Vraag ik. "Weet je nog dat je een lijst hebt met allemaal gekke wetenschappers" zegt Diego. "Dit meen je niet" zeg ik. Hij knikt, helaas. "Hadden Herry en Matt haar?" Hij knikt. "Hun staan bekent om hun vreselijke martelingen om antwoorden te krijgen. Zo houden ze onderzoek" zeg ik. "We hebben Kelly en nog een zeemeermin genaamd Veronica gered, maar er zijn nog meer magiërs gevangen" zegt Tim. "Hoe bedoel je gered?" Vraag ik en kijk hem aan. "Ik, Scott, Tim en Paul waren van plan om Kelly te redden, omdat ze vermist werd 3 dagen geleden. We gingen er heen en kwamen er achter dat er meer magiërs waren" zeg Diego. "Wacht jullie zijn daar naar toe gegaan met 4 wolven en geweren zeker" ze knikken. "En jullie dachten dat die 'mensen' makkelijk te verslaan zijn?" We knikken ze. "Weet je waarom ik die lijst maakt? Ik maakte die lijst omdat ik weet dat die wetenschappers heel gevaarlijk zijn. Ze zijn slim, onvoorspelbaar en hebben altijd een back-up plan. Herry en Matt zijn heel gevaarlijk. Jullie hadden nooit daar naar toe moeten gaan" zeg ik. Ze kijken allemaal naar de grond. "Waar is Paul?" Vraag ik als ik hem hier niet zie. "Die is bij hun" zegt Diego. "Bij hun?" Hij knikt. Ik sta op en haal mijn handen door mijn haar. "Ze wilde hem houden om mij in te ruilen of niet?" Hij knikt. "Had me gebeld dan was dit nooit gebeurt. Hier komen we niet uit" zeg ik. "Het was mijn schuld. Ik keurde het goed" zegt Matthew. "Het maakt niet uit wie dit heeft gedaan, maar dit had gewoon nooit mogen gebeuren. Deze lijst is voor mij en ik handel de mensen op die lijst af. Niet jullie" zeg ik. Ik haal even diep adem en sluit mijn ogen om rustig te worden. "Wat willen ze?" Vraag ik. "Jou, maar er is nog iets" zegt Jake. "Wat dan?" Vraag ik en open mijn ogen. "Ze hebben een bom gericht op Noa" de woede neemt toe. "Rustig Marilou" zegt Jake en legt een hand op mijn schouder. "Hoelang heb ik nog de tijd voor ze die laten ontploffen?" Vraag ik. "Je bent een dag te laat" zegt Nick. Ik frons. "Noa leeft nog, dus wat hebben jullie gedaan?" "Nik en Ray zijn gegaan voor verlengen van de tijd" zegt Matthew. Ik kan ze wel slaan. "Voortaan bespreken jullie dit soort dingen met mij okay? Want dit is echt heel slecht voor ons, nog slechter dan eerst" zeg ik met ingehouden woede. "We wilde je niet storen op je vakantie" zegt Diego. "Vakantie of niet ik ben de Uitverkorene. Ik red mensen, dat is niet jullie taak" zeg ik. Ik kijk ze allemaal nog een keer aan en loop dan het kantoor uit. Ik loop snel naar huis en ga naar boven. Ik biem mezelf naar de train ruimte. Ik sla een vechtpaal kapot. Soms zijn ze zo dom.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...