Ross
" dan kan je vast je koffer gaan pakken " ik kijk Marilou geschrokken aan. Zegt ze dit nu echt? " okay, als jij dat echt wil " zeg ik en loop weg. Ik had dit zo niet van haar verwacht. Hoe kan ze haar trots boven mij kiezen? Ik dacht dat wij elkaars ware liefde waren. Ik loop mijn kamer in en ga de inloop kast in. Ik pak een koffer. Ik kan dit niet. Ik kan niet weg lopen bij Marilou. Ik hou van haar. Ik hou van haar met heel mijn hart. Ik laat de koffer vallen. Ik been terug de kamer in en pak mijn telefoon. Ik loop naar beneden en zie Marilou nog steeds in de keuken staan. Ik loop recht door naar de hal. " waar ga je heen?" Vraagt ze. " ik ben even weg " zeg ik simpel. Ik pak een autosleutel en doe schoenen uit. Ik pak een jas en loop het huis uit. Tim kijkt me verbaast aan als ik naar de auto been. " wat is er?" Vraagt hij. " vraag maar aan Marilou " zeg ik en stap in. Ik start en de auto en rij weg. Ik kan niet bij haar in 1 huis slapen als ze zo denkt. Ze moet wakker worden. Is dit wat Robert bedoelde met dat we ons voor moesten bereiden?
Marilou
Ik hoor de deur dicht slaan. Hij gaat echt weg. Meestal zou ik nu achter hem aan rennen en zeggen dat hij moet blijven, maar nu niet. Ik voel niks. Ik voel geen verdriet, geen spijt, geen liefde. Ik voel niks meer. Ik loop naar boven en ga de kamer in. Ik loop de badkamer in en zie dat de inloopkast open staat. Ik loop er in en zie dat de koffer op de grond ligt. Hij was echt van plan weg bij me te gaan. Ik loop snel weer de kamer in en ga naar boven. Ik verdwijn de trainingskamer in. Ik moet me voorbereiden.
Ray
Ik en Nik gaan naar Marilou. We stoppen als we Ross met een boos gezicht in de auto zien stappen en weg rijdt. " wat heeft hij nou?" Vraagt Nik. " geen idee " zeg ik. We snellen verder en lopen naar binnen. Het is stil in huis. " HALLO?" Schreeuw ik. Ik krijg geen antwoord. " waar is iedereen?" Vraagt Nik. " waarom vraag je alles aan mij?" " jij weet meestal een antwoord op alles " zegt hij. Ik schud mijn hoofd en we lopen naar boven. " meestal is er toch wel iemand thuis " zegt Nik. " meestal wel " zeg ik en we kijken alle kamers in tot we bij de gang onder Marilou's trainingskamer zit. We horen haar trainen. " ze zit daar " zeg ik. " no shit Sherlock " zegt hij en rolt zijn ogen. " we wachten beneden wel " zeg ik. We snellen naar beneden en Diego loopt naar binnen. " hey " zegt hij. " hey, waar is iedereen?" Vraagt Nik. " de stad of op werk " zegt hij en gaat de keuken in. " werk?" Zegt Nik verbaast. " ja, werk om geld te verdienen. Dat is wat mensen doen " zegt hij. Ik grinnik. " nou wat doen jullie hier? Komen jullie ons weer stalken?" " ja, dat is ons werk " zegt Nik wat Diego doet lachen. " we kwamen voor Marilou " zeg ik. " oh, willen jullie iets drinken aangezien ik weet dat jullie niet vertrekken voor jullie met haar gepraat hebben " zegt hij. " je kent ons " zegt Nik nep-aangedaan. " we zijn familie, maar wat willen jullie drinken? Ik heb geen bloed " " jammer " zegt Nik. " we hoeven niks " zeg ik. " ook goed. Waarom willen jullie eigenlijk praten met Marilou?" Vraagt hij. " over hoe we Robert terug brengen naar beneden " zegt Nik. " jullie gingen gisteren toch naar de Raad?" " ja, maar die doen niks " zeg ik. " wat is dat voor Raad?" " als Marilou nog een keer boos aankomt doen ze misschien wel iets " zegt Nik. Alsof dit getimed is loopt Marilou de trap af. " ik ga terug naar boven " zeg ze. Wij kijken haar en en ze geeft helemaal geen zweet op zich. " over 2 weken " zeg ik. " nee, over 2 dagen " zegt ze. " nee, dat kan niet. Je moet op kracht komen " zeg ik. " ik ga over 2 dagen " zegt ze. " Marilou dat is niet slim " zegt Diego. " maakt me niet uit " zeg ze hard. " ik ga " " hou op met deze bullshit. Je gaat pas over 2 weken " zegt Nik. " je gaat dat nooit doen. Dit is enkel groot praat " zegt hij en gaat voor haar staan. " ik bluf nooit " zegt ze en kijkt hem aan. " wat vindt Ross hiervan?" Vraagt Diego. " hij is weg gegaan " we schrikken allemaal. Marilou loopt naar de keuken om een glas water te pakken. " hij liep weg toen ik zei dat ik naar boven ging " zegt ze en neemt een slok. " wat is er met jou? Je ware liefde is net weg gelopen?" Zeg ik. " als hij mijn keuzes niet accepteert zijn we blijkbaar niet de ware voor elkaar "
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...