159. Menselijke aanval

99 6 0
                                    

Marilou

Diego zit voor me. " dus opa krijgt nog een kans om terug te komen " hij knikt. " dit zal zijn laatste kans worden. Als hij nu niet terug mag... " ik kijk naar beneden. " hij komt terug " zegt Diego. " dat is nog niet zo zeker " zeg ik. " heb gewoon een beetje vertrouwen " ik zucht. " ik ben daar geweest Diego. Ze zijn heel standvast " zeg ik. Hij staat op en trekt me overeind om me te knuffelen. " alles komt goed. Zoals altijd " zegt hij. Zijn telefoon gaat. Hij laat me los en neemt op. Hij luister aandachtig en ik hoor dat degene aan de telefoon heel overstuur is. Hij hangt op. " ik moet even weg?" Zegt hij. " waar ga je heen?" Vraag ik. " uhm gewoon " mompelt hij. " Diego geen geheimen voor elkaar " herinner ik hem. " okay, ik ga naar de Raad. Ze hebben bericht van boven " " ik ga mee " hij zucht. " Ma-" " nee, ik ga mee " zeg ik. " ik had het niet eens moeten proberen " zucht hij. " ja, je had beter moeten weten " zeg ik en hij moet grinniken. " nou kom " zegt hij. Ik pak zijn arm en biem ons. " dit is sneller dan rijden " zeg ik. We lopen naar binnen en mensen buigen hun hoofd voor ons. We lopen regel recht door naar de vergaderzaal. Diego opent de deur en we lopen naar binnen. " Marilou?" Zegt Josephine geschrokken. " ik heb gehoord dat jullie bericht hebben van boven?" Ze slikt en kijkt Luther aan. " ja, een contact van ons heeft de zaak gevolgd en heeft ons verteld dat de zaak er positief uitziet voor Robert " spreekt hij. " geef me nu geen false hoop hé " zeg ik. " nee, dit komt van een betrouwbare bron " zegt hij. Ik zucht. " ik zei toch dat het goed komt " zegt Diego en slaat zijn arm om me heen. " wanneer komt hij terug?" Vraag ik. " dat weten we nog niet. De zaak is nog aan de gang " zegt Luther. Ik knik. " hou op ons de hoogte " ze knikken en we lopen weer naar buiten. Net als ik ons terug wil biemen roept iemand me. Ik draai me om en zie een feeën lerares staan. " Uitverkorene, wat een eer om u hier te zien " zegt ze beleeft en buigt haar hoofd. " oh alsjeblieft. Noem me Marilou " glimlach ik. " Marilou, zou u alstublieft een kijkje willen nemen in de feeën school? Het zou een enorme eer zijn " ik kijk naar Diego. " ja, waarom niet " glimlach ik. " ik ben u heel dankbaar dat u dit wil doen " zegt ze. " oh het is niks. Nou waar beginnen we?" " alstublieft volg mij " ze loopt weg en we volgen haar. " ze weet toch wel dat ik ook mee ga?" Vraagt Diego mijn fluisterend. Ik grinnik. " ik denk het niet " fluister ik terug. We lachen zacht en lopen het grote gebouw in. " dit is het plein " zegt ze. Het is een prachtig plein met veel bloemen. " het is prachtig " zeg ik. " de feeën hebben veel tijd gestopt in het mooi maken van het plein. Ze zullen uw compliment zeer op prijs stellen " zegt ze. We lopen naar binnen, naar de immens grote hal. Het was er wel heel leg. " iedereen zit nu in de les " zegt ze alsof ze mijn gedachte kan lezen. We knikken. " geven mannen hier ook les?" Vraagt Diego. " er zijn een paar leraren " zegt ze en we lopen door. Ze opent een deur. " dit is de feeën tuin " zegt ze. " wauw " zeg ik bewonderend. " hier leren de natuur feeën hoe ze hun kracht moeten gebruiken " zegt ze. " het is echt prachtig " zegt Diego. " dank je " zegt ze en we lopen weer door. " hier hebben ze les " zegt ze en wijst naar de deuren. Ze opent zachtjes de deur. We kijken naar binnen en zien de lerares praten en de feeën dingen aan het op schrijven. Het lijkt op een normale universiteit. Ze sluit de deur weer. " binnen kort zijn er examens, dus zijn ze hard aan het leren " verteld ze. " hoe worden hier examens gehouden?" Vraag ik geïnteresseerd. " er zijn altijd 2 onderdelen. De theorie en de praktijk. Ze leren uit hun feeën boeken en bij praktijk deel moeten ze laten zien hoe goed ze hun kracht beheersen " we knikken. Ze begeleid ons verder rond.

Na een half uur zijn we weer buiten. " heel erg bedankt voor deze rondleiding " glimlach ik en geef haar een hand. " het was een hele eer " zegt ze met een glimlach. " ik moet weer gaan. Prettige dag verder " zegt ze en loopt weg. " ik vond het ook leuk " zegt Diego. Ik lach. " ze keek niet eens naar mij " zegt hij verontwaardigd. " sorry broer " lach ik. " ik wil naar huis " ik lach an pak zijn arm. Ik biem ons terug en we landen in de tuin. " ik ga naar Olivia. Die vind me wel leuk " zegt hij. " ik vind je ook leuk " zeg ik en druk een kus op zijn wang. Hij glimlacht en aait over mijn haar. " ik jou ook little girl " zegt hij. Ik glimlach en hij loopt weg. Ik loop naar binnen waar ik Ellington en Rydel aantref. Als ze me zien laten ze elkaar meteen los. " doe maar rustig. Ik vind het niet erg als jullie klef doen " zeg ik met een lach. Ik loop naar boven en laat ze achter met roden hoofden. Ik pak in mijn kamer een badjas en een setje ondergoed. Even de sauna in. Net als ik de kamer wil verlaten komt Ross binnen. " wat ga je doen?" Vraagt hij. " even de sauna in " zeg ik. " mag ik mee?" " tuurlijk " glimlach ik. Hij pakt zijn spullen en we lopen naar boven.

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu