Marilou
Ik gil het uit van de pijn, maar eigenlijk voel ik geen pijn. Het is heel gek, maar ik voel geen pijn. Herry moet alleen geloven dat ik wel pijn beleef. Herry haalt het vervian weg. Het is duidelijk dat hij met Aro heeft gepraat, want opeens weet hij heel veel over me. Ik snap nog steeds niet waarom Aro samenwerkt met Herry. Hij is een verrader voor zijn eigen soort. "Vertel wat je allemaal kan?" Vraagt hij nog een keer. Ik blijf hem moordend aan kijken. Elke magiër heeft een spreuk over zich zodat ze niet niks over mij kunnen vertellen en niks over de Uitverkorene krachten. Dat is nu heel erg in mijn voordeel. "Okay, dan maar zo" hij snijdt mijn shirt kapot en bekijkt me. Hij bekijkt mijn buik. Ik kijk er ook naar en zie dat het al flink gegroeid is. Ik weet niet waarom het zo snel groeit en ik probeerde het zo goed mogelijk te verbergen, maar na 2 weken zie je dat ik zwanger ben. "Je bent zwanger" zegt hij. Ik antwoordt niet. Hij grijnst en pakt een pistool. "Vertel meer of je baby krijgt een kogel om mee te spelen. Zal je kindje net zo snel herstellen als jij?" Vraagt hij grijnzend. Ik raak lichtelijk in paniek. "Dus vertel. Welke vampieren krachten heb je?" Vraagt hij. Ik kijk naar een uitweg. Mijn handen heeft hij vast gezet met handboeien aan een ijzeren stoel. Ik laat hem echt niet mijn baby dood schieten. Ik trek me los en hoor gelijk een schot. Ik snel weg en pak de pistool van Herry af. Ik richt het op hem. Hij kijkt me geschrokken aan. Ik kijk naar mijn buik, maar zie niks. "Hoe?" Vraagt hij. Ik zie een kogel liggen op de grond. Hij heeft dus geschoten en ik zat te dicht bij om het te missen, maar hoe kan het dan dat ik niet geraakt ben. Ik denk na, maar ik kan niks bedenken. "Wat is er gebeurt?" Vraag ik Herry. Hij antwoordt niet. "Antwoord voor ik je verrot schiet" zeg ik dreigend. "Ik schoot en het schoot je kant op, maar het werd verstoten of zo iets" zegt hij verwart. Ik frons en laat het pistool zakken. Ik stop het in mijn achterzak. Ik kijk naar Herry die er net zo min van snapt als ik. Ik laat hem en loop terug naar Bo terwijl ik nog steeds geen shirt aan heb. "Marilou" zegt ze geschrokken als ze me ziet. "Het is niks" zeg ik en ga op het bed zitten. Hoe kan het dat ik niet geraakt ben?
Ross
"IJsland!" zeg ik. Ik zit in het kantoor van Matthew met Jake en Jonathan. "Ja, ze zitten in IJsland, maar we weten niet precies de locatie" zegt Jake. "Voelt Marilou zich bang of zo iets?" Vraagt Matthew. "Nee, gewoon normaal" zeg ik. Hoe kon ik zo dom zijn om weg te gaan en haar achter te laten. Ik had moeten weten dat er iets ging gebeuren. Ik had het moeten voelen aan mijn vrouw, maar ik was te veel bezig met de band. Ik kan mezelf wel slaan. "Okay, dan gaan we naar IJsland" zeg ik. "Ross je moet bij Noa blijven. Ze heeft nu iemand nodig" zegt Jake. Ik weet dat hij gelijk heeft. "We moeten Marilou en Bo vinden. IJsland is een makkelijke plek om Marilou te vermoorden en dan te verdwijnen" zeg ik. "Weten we Ross" zegt Jonathan. Ik zucht bezorgd. "We halen haar terug Ross" zegt Matthew. Ik knik en sta op. "Noa is bij Jayden en Lilly buiten" zegt Jake. Ik loop naar buiten en zie haar rond rennen achter een vlinder aan. Ik glimlach en blijf naar haar kijken. "Ze heeft veel met Jayden gespeeld" zegt Lilly die naast me komt staan. "Ze vraagt elke avond om Marilou" zegt ze meelevend. "Hopelijk vinden ze Marilou en Bo snel" zeg ik. Ze knikt en we kijken naar Jayden die met wat auto's speelt. Ik wil Marilou snel zien. Ik denk namelijk dat ze zwanger is. Ik weet niet, maar ik voel dat. Ik hoop maar dat het goed met haar gaat.
Diego
"MIJN KANTOOR" schreeuwt Matthew door het roedel huis. Ik sta meteen op van de bank naast Olivia en ga naar zijn kantoor gevolgd door Jake, Nick en Jonathan. "We hebben bericht van water meester Deniz" zegt Matthew. "Hij zegt dat hij Marilou heeft gezien en een plan aan haar geeft uitgelegd" zegt Matthew. "Wat is het plan?" Vraagt Jake. "Aanvallen. Ze willen dat wij naar ze toe gaan met onze beste mannen. Ze zullen zelf ook wat mensen regelen en dan vallen we aan. Er is geen bewijs dat iemand van ons bedreigd wordt, dus aanvallen zou nu kunnen" zegt Matthew. "Wat dan met Aro?" Vraag ik. Ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat Aro samen door alle puzzelstukje samen te leggen. Het was gewoon het meest logische. "We weten niet of hij echt met Herry samenwerkt, maar zo wel moeten we snel bij Marilou komen" zegt Matthew. "Wij gaan mee" zegt Nick en Jake knikt. "Ik ook" zegt Jonathan. "Je hebt nog die enkelband" zeg ik. "Die breek ik er zo af" zegt hij. "Dat zou ik niet doen" zeg ik, maar hij heeft het er al afgebroken. Ik stuur snel vuur er naar toe en verbrand het. "Nu is het veilig" zeg ik. "Okay, wanneer gaan we?" Vraagt Jake. "Nu"
Marilou
Ik heb de water meesters gespot toen ik naar buiten aan het staren was. Ze hebben me met water hun plan uitgelegd en ik heb ingestemd. Ik had niet echt een keus namelijk als ik hier weg wil komen. Bo heb ik alles al uitgelegd nu Ray en Nik nog. Ik loop door het gebouw en zie de 2 in hun cel zitten. Ik breek de deur open. "Marilou" ik doe een spreuk en loop gelijk weer weg. Ze zien nu het plan wat de meesters bedacht hebben in hun hoofd. Anders moest ik het uitleggen en had Herry het gehoord. Ik loop weer terug naar mijn cel als ik opeens op de grond wordt geduwd. "Wat is er aan de hand?" Vraagt Herry. "Flikker op man" zeg ik en duw hem weg. Ik sta op en veeg mij kleren af. Het shirt dat hij kapot had gemaakt heb ik heel getoverd. "Ik waarschuw je Marilou. Deze oorlog ga je niet winnen" sist hij. "Geloof me Herry. Ik heb nog nooit een oorlog verloren" sis ik. Hij kijkt me moordend aan. "Die blik staat je niet" zeg ik. "Welke blik dan wel? Grijnzend?" Grinnikt hij gemeen. "Nee, dood" grijns ik. Hij kijkt me boos aan, maar ik loop al weg. Sukkel.
Ray
Het plan van Meester Deniz is simpel. Aanvallen, maar ik heb mijn twijfels. Herry werkt samen met Aro. Niemand weet waar hij is en ik heb het gevoel dat hij een heel leger heeft van allemaal magiërs. Ik duw Nik. "Wat?" Vraagt hij geïrriteerd. "Denk je dat het ei goed gaat uitkomen?" Vraag ik. "Ray we hebben het hier over gehad. Als het ei niet goed uitkomt moesten we een nieuw ei halen" zegt hij. Ik zucht. "Stress niet zo" zegt hij en sluit zijn ogen weer. Ik sta op en loop de cel uit. We zitten dan wel 'gevangen' maar eigenlijk kunnen we gaan en staan waar we willen. Ik loop door het lab en zie dat het al nachts is. Iedereen slaapt vast. Ik loop naar hun apparaten. Ik tik op een scherm en er verschijnen allerijl documenten. Ik bekijk het allemaal en grijns. Dit is alle informatie die ze hebben van de magische wereld. Het lijkt veel, want het zijn wel 70 documenten, maar toch is het weinig als je na gaat dat elke soort magiër een eigen boek heeft dat meer dan 300 bladzijden heeft en dan is dat nog niet alles. Ik moet toegeven dat ze goed op weg zijn, maar nog lang niet alles hebben. Ik grijns als ik een plan bedenk. Hoe lang hebben ze er over gedaan om deze informatie te krijgen? 2,3 jaar? Ik klik op de muis. En nu is het allemaal weg in een klik. Zal Herry vast leuk vinden. Ik loop met een grijns rustig door. Deze slag is door ons gewonnen.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...