145. De kleine duivel

107 8 0
                                    

Ross

Ik en Riker praten aan de eettafel als de deurbel gaat. Ik sta op en loop naar de hal. Ik kijk wie er voor de poort staat en zie Juul staan. Een vriendin van Rydel. Ik open de poort en doe de deur open. " hey " zeg ik. " hey " zegt ze en ik laat haar binnen. We lopen naar de eettafel waar ze Riker begroet. " Rydel is nog niet thuis " zeg ik. " oh ik wacht boven wel op haar kamer. Ik moet nog wat doen " we fronsen, maar laten het maar. Ze loopt naar boven met haar korte jurk. Ik kijk weg als ze de trap op loopt met haar kont wat naar achter. " wat heeft zij opeens?" Vraagt Riker. " geen idee. Misschien wil ze je verleiden " zeg ik en we lachen. " ik ga boven verder werken aan ons nieuwe album " zegt hij. " pas op hé, want anders valt Juul aan en bezwijk je onder haar verleiding " lach ik en hij slaat me op me hoofd. Ik kijk naar buiten. Het is lekker weer. Ik besluit me op een balkon te gaan liggen en wat muziek te maken op mijn gitaar. Ik loop naar boven en ga de studio in. " Riker waar is mijn gitaar?" " niet hier " zegt hij. Ik zucht. " kijk in je kamer " zegt hij. Ik ga de studio uit en loop naar mijn kamer. Ik open de deur. " wat doe jij hier?" Vraag ik aan Juul. Ze draait zich om en laat iets vallen. Ik frons en loop naar haar toe. Ik pak op wat ze heeft laten vallen. Een ring uit de doos met ringen die Marilou van haar ouders heeft gekregen voor haar 19e verjaardag. " wat doe je hier?" Vraag ik nog een keer. " i-ik uhm zocht iets " " wat dan?" Vraag ik haar. " Ross doe niet zo " " hoe bedoel je doe niet zo? Je staat in mijn kamer door Marilou's spullen te kijken " zeg ik iets wat boos. " waarom ga je eigenlijk trouwen met die heks?" Vraagt ze en ik merk dat ze nu minder zenuwachtig is. " omdat ze de liefde van mijn leven is " " en ik dan?" Ze knipper verleidelijk met haar ogen. " je houdt toch ook van mij?" " je bent gewoon een vriendin van mijn zus " zeg ik. " ben je die avond in La vergeten?" Vraagt ze en neemt een stap naar me toe. " nee die ben ik niet vergeten " zeg ik en neem een stap naar achter. Ik sla mijn armen over elkaar heen. " het was toch leuk die ene avond?" Vraagt ze verleidelijk. " wat?!" Ik draai me om. Marilou staat in de deur opening met al vochtige ogen. " ja Ross en ik hebben een hele leuke nacht gehad " zegt Juul met een gemene ondertoon. " wat ze zegt is niet waar " zeg ik gelijk. Marilou kijkt me in mijn ogen om te kijken of ik lieg. Dan zie ik iets in haar ogen wat ik gezworen heb om dat haar nooit meer aan te doen. Pijn. " je liegt " zegt ze en rent weg. Ik ren achter er aan, maar ze snelt naar boven. Ik ren haar achter aan, maar ze is te snel. Ik stop bij de gang die onder de trainingsruimte zit. Verdomme. Ik sla tegen de muur. Waarom loog ik? Het was een leuke avond alleen het was niet met haar alleen. We waren met R5 en wat vriendinnen van Rydel. Het was een feestje in de week dat Marilou moest optreden. Ik moet met haar praten en dit uitleggen, maar ik moet eerst iets doen. Ik ga naar beneden en loop naar mijn kamer. Juul ligt op bed. " zie je eindelijk in dat ik beter ben?" Grijnst ze. " sta op " zeg ik. Ze fronst. Ik pak haar bij de arm en trek haar omhoog. " wat doe je?" Vraagt ze verwart. " ik wil dat je mijn huis verlaat " zeg ik. " dat kan je niet doen " " echt wel " " kom op Ross. Ik ben veel beter dan haar " zegt ze als ik haar de kamer uit trek. " niemand is beter dan Marilou. Zij is de liefde van mijn leven en niemand kan haar plaats in nemen " zeg ik. Ze staat wat versteld van mijn woorden. Ik loop met haar naar beneden en breng haar naar de deur. Ik open de deur. " ga " zeg ik. " Ross- " " nee ga " zeg ik resoluut. Ze blijft staan en kijkt me met haar verleidelijke ogen aan. Ik pak haar arm weer beet en trek haar mee naar buiten. Ik zie Tim staan. " Tim, kan je er voor zorgen dat zij nooit meer een stap hier binnen zet " zeg ik hem. " ja tuurlijk " zegt hij. Ik loop naar de poort en open hem. " is dit het nu Ross? Ga je me echt buiten zetten? Na alles?" " ja " zeg ik en laat haar de poort uitlopen. Ik sluit de poort weer, maar ze rent er tussen door naar mij. Tim komt er tussen en tilt Juul op en zet haar buiten. Ze begint dingen te schreeuwen, maar ik negeer het. Ik loop naar binnen en sluit de deur. Ik ga weer naar boven en stop in de gang onder de trainingsruimte. Ik hoor boven hoe Marilou het uit schreeuwt en alles breekt met waarschijnlijk haar krachten. Ik ga tegen de muur aan zitten en wacht tot ze naar beneden komt. Ik moet met haar praten.

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu