153. Volle maan aanval

101 8 0
                                    

Marilou

Ik en Ray lopen het kasteel binnen. Josephine fronst als we binnen komen gelopen. " wat brengt jullie hier?" " mijn opa zit boven vast en ik kan hem niet terug halen " zeg ik tegen haar. Ze schrikt duidelijk door mijn toon. " Luther en Frederick zitten in het kantoor " zegt ze en loopt weg. We volgen haar. Ze loopt het kantoor in met ons achter zich. " Marilou, Ray wat brengt jullie hier?" " mijn opa " meteen spant Luther aan. " wat is daarmee?" Vraagt hij. " hij zit boven vast en ik kan hem niet terug halen " zeg ik. Hij kijkt naar de andere. Ik bekijk hun lichaamshouding. Zenuwachtig. " jullie wisten dit al?" zeg ik verbaast. Ze kijken me aan, maar antwoordt krijg ik niet. Nou eigenlijk is dat het antwoordt. " jullie wisten dat mijn opa vast zat en jullie doen niks?" Vraag ik harder. " Marilou-" " ik ben naar boven geweest en heb alles gedaan wat ik kon om hem vrij te krijgen. Jullie daarin tegen zaten hier maar wat te praten " zeg ik woedend. " we moesten een plan bedenken " zegt Frederick. " en wat is dat plan?" Vraag ik. " we denken da-" " IK HEB NIKS AAN DENKEN. IK WIL DAT ER IETS GEDAAN WORDT " schreeuw ik. Ze schrikken en nemen allemaal een stap naar achter, behalve Ray. " ik wil mijn opa terug hebben voor mijn bruiloft. Ben ik duidelijk?" Ze knikken angstvallig. " ma-" " nee, je brengt hem terug " zeg ik en wil geen tegenspraak. Josephine knikt. Ik kijk ze nog een keer aan en been dan weg. Ik heb zo veel woede in me die een weg naar buiten zoekt. Ik zie een stoel en meteen ontsnapt mijn woede. Ik trap de stoel en hij vliegt tegen de muur aan. Dan moet ook de tafel er aan geloven. Ik sla mijn vuist er op en hij breekt in 2. " Marilou " zegt Ray. Ik negeer hem en loop naar buiten. Ik sluit mijn ogen en adem diep in en uit. Ik open mijn ogen weer en Ray staat recht voor me. " we gaan naar huis " zegt hij.

Ross

Ik en B-Brave staan in de sportschool. Jep we zijn er weer. Jake kon vandaag niet mee. Wat jammer. " gast help ff " zegt Dion. Sam ligt en tilt een gewist van 70 kg. Ik ga er bijstaan voor het geval dat hij het laat vallen of zo. " lekker Sam " zeg ik. " ga door " zegt Dion. Sam's hoofd is helemaal rood. Hij zet hem netjes terug in het standaard. " goed gedaan " zeg ik. Hij hijgt wat uit. " waar is Kaj?" Vraagt Jai. We kijken rond. Ik zie hem staan bij wat meisjes. Ik stoot de andere jongens aan. Die grinniken. " vrouwen verslinden " zegt Cas. " maar ze zijn niet lelijk " zegt Jai. " ze zijn veel te hoog gegrepen voor jou " zegt Dion. " jij zal zulke meiden ook nooit krijgen " zeg Jai terug. Ik sla de 2 achter op hun hoofd. " niet lullen, maar sporten " zeg ik. Ze gaan weer sporten en ik gooi een handdoek naar Kaj. Hij kijkt verstoord op. " kom we gaan je spieren kweken " zeg ik. De meiden grinniken en Kaj loopt naar me toe. " vreselijk jij " zegt hij en geeft me een duw. Ik lach en leg mijn handen op zijn schouder. " we gaan gewichten tillen " zeg ik en loop met hem naar de gewichten.

Marilou

Ik loop het huis binnen. De woede is nog niet weg. Ik heb z'n zin om iets in elkaar te slaan. " mama?" Ik kijk om en zie Noa staan. Ze kijkt me aan met haar groenen ogen. De woede verdwijnt en ik kniel neer. Ze opent haar armen en ik knuffel haar met een glimlach. " niet boos zijn mama " zegt ze. Ik zucht even. Ze geeft gelijk. Boos worden thuis is niet goed. Riker en Ryland komen binnen. " hey, wat eten we vanavond?" Vraagt Ryland. Ik kijk op. " ik ga wel spaghetti maken " zeg ik. " lekker. Moeten we helpen?" Vraagt Riker. " ja, is goed " zeg ik. Ik ga weer recht staan en til Noa op. " ga je ook helpen?" " jaaa " juicht ze. Ik glimlach en loop naar de keuken. Ryland zet muziek op en Riker zet alles klaar. Ik zet Noa op het aanrecht en zet zelf een pan met water op het vuur. " eet iedereen mee?" Vraag ik. " als het goed is wel " zegt Ryland. Riker maakt de gehaktballen en Ryland begint aan de salade terwijl ik de spaghetti klaar maak. Ik pak een kruk voor Noa. " ga maar de saus roeren " zeg ik. Ze gaat op de kruk staan en roert in de saus. Ik glimlach als ik naar Noa kijk en maak nog meer spaghetti. We zijn met veel dus moet ik ook extra veel maken. We zijn namelijk allemaal vreetzakken.

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu