Marilou
" sterf en wordt nooit meer wakker " zegt Dian. Ik kijk hem geschrokken aan. " w... wat zei je?" Stotter ik. " je hebt me wel gehoord " zegt hij zacht. " waar komt dit vandaan?" Vraag ik nog steeds geschrokken. " oma zei dat jij het probleem bent in de wereld. Jij helpt niemand, jij bezorgt de problemen " zegt hij en kijkt me aan. " dat is niet waar " zeg ik. " ik geloof je niet " zegt hij. " ik kan niet liegen. Dian waarom geloof je haar?" Vraag ik. " ze is mijn oma. Ze zou nooit tegen we liegen " zegt hij boos en staat op. " ik kan niet eens tegen je liegen " zeg ik en sta ook op. " zeg je nou dat mijn oma tegen me liegt?" Vraagt hij. " nee... " " stop alsjeblieft met praten. Ga weg " zegt hij boos. " je wilt me weg?" Hij knikt. " okay " zeg ik en Ross staat op. Hij pakt mijn hand en samen lopen we richting de deur. Achter me voel ik Dian bewegen. Ik duw Ross opzij en draai me om. Ik hou mijn hand voor me en hou Dian's vuur bal tegen. Ik doof het vuur en kijk hem aan. " je wil me echt dood he?" Hij knikt. Ik grinnik kort. " dat zal niet gebeuren " zeg ik hem. Hij gromt en snelt op me af. Ik hou een hand richting hem. Hij stopt meteen met lopen. " ga je me vermoorden?" Ik schud nee. " nee, zolang jij mij niet probeert te vermoorden " zeg ik en doe mijn hand omlaag. Hij kijkt me even twijfelend aan. Dan snelt hij op me af. Ross is snel genoeg en springt voor me. Dian knalt tegen hem op en samen vallen ze neer. " Ross!" Zeg ik en ren naar hem toe. Ik help hem staan. " we kunnen beter gaan " zeg ik tegen hem. Hij knikt. Dian staat ook op. Hij maakt een vuurbal, maar ik gooit hem naar achter met gestuurde lucht. " genoeg nu! We zijn op een bal en ik wil niet dat ze naar buiten komen " zeg ik tegen Dian. Hij staat langzaam op. " jij moet weg. Jij bent de rede van alle problemen " zegt hij, maar zijn ogen zijn glazig. Alsof hij dit niet zelf is. " stop Dian. Je zet jezelf voor schut " zeg ik. Hij ademt zwaar, maar draait zich dan om en snelt weg. Ik zucht en draai me naar Ross toe. " gaat het?" Hij knikt. " ja, heb alleen een beetje pijn bij mijn ribben " zegt hij en legt zijn hand op zijn ribben. " kom we gaan naar binnen " zeg ik en help hem naar binnen. Iedereen kijkt ons aan, maar het boeit me niet meer. Ross heeft pijn. Ik laat hem zitten. " ik ga wat water halen " zeg ik tegen hem. Hij knikt, maar als ik me omdraai zie ik vampiers hongerig kijken naar Ross. Het is vast laat, dus de meeste vampiers gaan nu jagen. Ik slik. " uhm ik stuur wel water hier naar toe " zeg ik en draai me weer om naar Ross. Ik stuur water naar mijn hand en laat het mijn hand omringen. " doe je overhemd open " zeg ik. Hij doet wat ik zeg en ontbloot zijn rechter ribben. Ik leg mijn hand er op en hij kreunt van de pijn. Ik hoor een grom. Ik draai mijn hoofd om en zie een paar vampieren een vampier tegen houden die naar ons toe wil snellen. Ik slik en hoop dat het water snel intrekt. De vampier gromt nog harder. " klaar " zeg ik en doe Ross overhemd goed. De vampier ontsnapt uit de greep en snelt naar ons toe. Ik kijk hem strak aan en hij valt neer van de pijn. Ross doet ondertussen zijn kleren goed. Ik knipper met mijn ogen. " probeer nooit mijn familie aan te vallen " zeg ik tegen de vampier die langzaam omhoog komt. Hij gromt zachtjes. Ik kijk hem moordend aan. " mijn excuses " zegt hij zacht en buigt. Ik knik. " kom we gaan " zegt Ross en pakt mijn hand. Ik knik. We lopen naar buiten en gaan tegen een muurtje staan. " ik bel Jake wel " zegt hij en ik knik. Hij pakt zijn telefoon en belt Jake. Na wat woorden met elkaar gewisseld te hebben hangt hij weer op. " hoe gaat het met je ribben?" Vraag ik. " het gaat prima babe. Don't worry " zegt hij en pakt me bij mijn heupen. " ik wil gewoon dat je geen pijn hebt " zeg ik en leg mijn handen in zijn nek. " wat ben je toch schattig " zegt hij en ik bloos. Hij geeft me een kus wat al snel over gaat in een zoen. We schrikken als we een toeter horen. " komen jullie nog?" Grinnikt Jake vanuit de auto. We laten elkaar los en Ross houdt de auto deur voor me open. Ik stap in en Ross komt naast me zitten. " hoe was het?" Vraagt hij als hij weg rijdt. " het was... interessant " zegt Ross en ik grinnik. " dat was het zeker " zeg ik en leg mijn hoofd op zijn schouder. Niet veel later ben ik in dromenland.
Ross
Ik kijk opzij en zie Marilou slapen. Ik druk een kus op haar hoofd en veeg wat haren uit haar gezicht. " onze prinses inslaap gevallen?" Vraagt Jake. " ja, het was ook een druk avond " zeg ik. " Dian was er ook " zeg ik er achteraan. " Dian? De zoon van Aro?" " jep " " wat zoekt hij op een bal?" Vraagt Jake verwart. " Marilou. Hij zocht haar " zeg ik en pak haar hand. " waarom?" " hij wou haar dood hebben " " wacht hun waren toch vrienden?" Hij lijkt helemaal in de war te zijn. " ja dat dacht ik dus ook " zucht ik. " daarom vindt ik de meeste vampiers niks. Ze veranderen steeds van gedachten of ze liegen tegen je " zegt Jake en ik grinnik. " maar ik ben blij dat jullie er heel huids uit zijn gekomen " zegt Jake en ik knik. " ja ik ook " zeg ik. " we zijn weer bij de poort " zegt hij. Ik hou een hand voor Marilou's ogen zodat ze niet wakker wordt van het felle licht. Zelf sluit ik mijn ogen tot het licht weer verdwijnt. " en we zijn weer in Nederland " zegt Jake en de deur van de container gaan open. Hij rijdt er uit en ik laat mijn hand zakken. Ik open mijn ogen. Jake die zachtjes met de radio mee neuriet kijkt geconsenteerd naar de weg. Ik kijk naar buiten. Wat was dit een gekke avond.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...