173. Waar zijn ze?

80 8 0
                                    

Marilou

"Lopen" zegt Herry. We zijn geland en lopen achter Matt aan naar buiten. Het is ijskoud, maar ze gunnen alleen Bo een winterjas. We lopen een stukje en komen uit in hun warme lab. "Dit is jullie kamer" zegt Herry en opent een deur. Zei hij kamer? Het is meer een cel met 2 bedden. We lopen naar binnen en meteen sluit hij de deur en doet hem op slot. Ik loop naar de deur en zie dat het ik het makkelijk kan breken. 'Waarom doen ze dit? Ze moeten weten dat je niks gaat antwoorden' zegt Bo. 'Ik weet het niet' zeg ik. We gaan zitten op de keiharden bedden. Ik kijk naar beneden, maar eigenlijk naar mijn buik. Je ziet al een heel klein buikje, maar het lijkt gewoon alsof ik iets te veel gegeten heb. Ik moet voorzichtig zijn. Ze weten niet dat ik zwanger ben, maar ze zullen me wel pijn doen voor hun antwoorden. De deur vliegt open. "Kom" zegt Matt tegen mij. Ik sta op en geef een geruststellende blik aan Bo. We lopen naar een ruimte waar een stoel staat. "Zit" zegt hij. Ik ga zitten en kijk hem verveeld aan. "Marilou" mijn blik kijkt naar rechts waar Nik en Ray zitten. "Leuke hé" grijnst Herry. "Geweldig. Net zo leuk als ik jou in 2 stukken op de grond zie liggen" zeg ik. Hij grinnikt. "Ja, dat zal je geweldig vinden" zegt hij. Matt pakt een deken. Een ijzeren deken. Ik grijns binnensmonds. Ze denken dat ik een wolf ben. Matt legt de deken over me heen. Herry kijkt me grijnzend aan, maar als ik het niet uitschreeuwt verdwijnt zijn grijns als sneeuw voor de zon. "Bedankt dat je me warm houdt" grijns ik. "Hoe kan dit?" Vraagt hij verbaast. Ik grijns. Ik ga zeker geen antwoord geven. "ANTWOORD" schreeuwt hij. Ik kijk hem grijnzend aan. "Haal Bo" zegt hij tegen Matt. Ik sta op. "Ik zou het niet doen Matt" zeg ik. "Ik ben je baas. Doe het" zegt Herry. Ik kijk Matt door dringend aan. Toch luistert hij naar Herry en een minuut later zit Bo tegen over me in een stoel vast gebonden. Ik blijf staan om te laten zien dat je mij niet kan commanderen. Herry is met van alles bezig, maar als hij zich omdraait heb ik zin om hem aan te vallen. Hij heeft een klein mesje vast. "jij bent degene die haar familie beschermd. Hoe grappig zal het zijn als je Bo zou vermoorden als vampier" grijnst hij. Ik blijf hem boos aankijken. Hij brengt de mes naar Bo's arm. Ik kijk naar Nik en Ray. Hun knikken naar me en dan weet ik wat ik moet doen. Hij maakt een klein sneetje en meteen val ik aan. Alleen niet op Bo. Ik val Herry aan en duw hem op de grond. Het mesje valt neer en ik pak het. Ik zet het tegen zijn keel. "Wie grijnst er nu hé?" Ray en Nik zijn bij Bo. "Hoe?" Zeg hij. "Ik ben de Uitverkorene" zeg ik. "Je kan me niet vermoorden. Jij bent geen dokter die de bom uit Bo krijgt" zegt hij. "Dat is waar" zeg ik. "Maar toch wil ik je kop niet meer zien" zeg ik. Ik sla hem bewusteloos. Matt komt nu de kamer in. Ray valt hem aan en slaat hem neer. Ik ga naar Bo. "Snel Marilou" zegt ze. Ik pak een scalpel en bekijk Bo's armen. Dat is de meest logische plek om de bom te implanteren. Ik zie dat ze een klein korstje heeft in haar linker boven arm. "Het spijt me Bo" zeg ik. Ik snij haar huid open en zie een ader. Er brand een rood lichtje. "Ray geef Bo je bloed" zeg ik. "Dan heelt ze meteen" zegt hij. "Geef het pas als ik het zeg" zeg ik. Ik snij de ader open en meteen begint Bo te gillen van de pijn. Ik pak de kleine bom. "Nu" Ray bijt in zijn pols en zet het tegen Bo's mond. Die begint gretig te drinken. Ik bekijk de bom. Hij zei dat ik de bom niet kan ontmantelen zonder zijn code. Watch me. Ik gooi het kleine op de grond en trap hem kapot. Idioot. "Okay en nu weg wezen" zegt Nik. Ray tilt Bo op en we snellen naar buiten. Ik zet net een stap buiten als ik het zie. "Oh you got to be kidding me" zeg ik en gooi mijn handen in de lucht. De jet is weg. "Kom naar binnen. Bo bevriest anders" zegt Ray. We lopen naar binnen en ik gooi de deur dicht. Nu moet ik Herry waker maken om uit te vinden waar dat facking vliegtuig is. "Nik door zoek alles en zeg het als je het vliegtuig vindt of een auto" zeg ik. Nik snelt al weg. "Is Bo okay?" Vraag ik. "Ze komt langzaam bij" zegt Ray. Ik knik en ga weer terug naar Herry. Die komt ook langzaam bij. Ik ga zitten met mijn armen over elkaar en kijk hoe hij wakker wordt. Hij gaat zitten en kijkt me aan. Dan grinnikt hij opeens. "Ik moet toegeven dat ik je heb onderschat" zegt hij. "Maar jij mij ook" grijnst hij. "Waar is het vliegtuig?" Vraag ik. Hij lacht. "Kapot. Matt heeft de benzine er uit gehaald en het hele ding gemold zodat niemand er meer in kan vliegen" zegt hij. "Je weet dat je hier niet levend uitkomt, waarom dan toch doen?" Vraag ik toch verwart. "Dit onderzoek zal de wereld overgaan en andere wetenschappers zullen verder onderzoeken. Dit is niet alleen voor mij, ik wil dat de wereld er achter komt hoe jouw krachten werken en het dan gebruiken voor het goede" "ik gebruik het voor het goede" "niet waar. Jij hebt niks gedaan voor deze wereld. Het is tijd dat dat wel gaat gebeuren, wat jij niet kan" "en je denkt dat dat gaat lukken met onderzoek?" "De wetenschap heeft overal een antwoord op" "dan zal ik je wat vertellen. Magie is niet te verklaren, ook de wetenschap kan dat niet" "dat dacht je" sist hij. "Verklaar me dan waarom het niet eerder is gelukt om magie te verklaren? De Uitverkorene bestaat al eeuwen en toch is het niemand gelukt" zeg ik. "Toen hadden ze nog niet de juiste middelen om jou kracht te onderzoeken, maar nu wel. En ik garandeer je dat ik er achter kon hou jouw krachten werken. De wetenschap komt er achter Marilou" zegt hij en staat op. "Ik zal wachten. Ik zal kijken en ik beloof je. Ik zal gelijk hebben" zeg ik. Hij loopt boos weg een richting op. Nik komt aan gelopen en schud zijn hoofd. "Ik weet het. We moeten nu een andere manier bedenken hoe we weg komen" zeg ik. Nik doet een vinger knip. "Ik weet niet of dat kan" zeg ik. "Probeer" zegt hij. Ik kijk om me heen en zie een paar camera's staan. Ik loop naar een plek zonder camera's en probeer mezelf weg te biemen, maar het lukt niet. "Het lukt niet" zeg ik. "Dat kan niet. Het kan altijd tenzij... facking hell" zegt Nik. "Wat?" "Aro" mijn ogen vergroten. Daarom was Aro zo stil. Hij werkte samen met Herry en heeft een magisch schild hier om heen gezet zodat ik er niet uit kom met magie. Ik sla tegen de muur en er ontstaat een deuk. "We moeten een plan bedenken" zeg ik. Hij knikt. "Ga eerst maar naar die kamer en verzorg Bo" ik knik en we lopen naar Ray en Bo. Ik til Bo over en loop naar de kamer waar Herry ons instopte. Ik leg Bo neer op het bed. De deur klapt dicht en ik kijk om. Herry staat daar met een grijns op zijn gezicht. Ik laat het voor nu en focus me op Bo.

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu