Ray
Ik leg haar zachtjes neer op mijn bed. Iedereen kijkt in stilte mee. Ross rent de kamer binnen. Jake heeft hem gehaald. Zijn ogen zijn rood. Jake komt de kamer inlopen. Ross gaat naast Marilou op bed zitten en pakt haar hand. " dit is haar zoveelste keer " mompelt hij. Ik slik. Hij heeft gelijk. Dit is de zoveelste keer dat ze zwaar gewond is. En ik schaam me er voor dat ik haar dat ook een keer heb aangedaan. William komt de kamer binnen met allerlei doktersspullen en Elizabeth komt er achteraan met Noa op de arm. Noa springt gelijk uit de armen van Elizabeth en blijft stil voor het bed staan. Na een paar seconde komt ze in actie en gaat naast haar moeder op bed zitten. Ze legt haar kleine handje de borst van Marilou. Ik frons, maar besef dan dat ze haar hartslag probeert te voelen. Ik laat mijn hoofd zakken. " mama?" Ik kijk op en zie Noa haar moeder zachtjes door elkaar schudden. " mama?" Haar stem wordt steeds droeviger. " mama?" Vraagt ze bijna huilend. " is mama dood?" Vraagt ze dan richting mij. Ik kijk in de 2 zieligste ogen ooit. Ze zijn vochtig en er lopen al tranen over haar wang. Ik slik en kijk Nik's kant op voor hulp. " we weten het niet " zegt hij en kijkt omlaag. " daar ben ik voor " zegt William en legt al zijn spullen klaar. " gaat mama dood?" Vraagt Noa weer. " dat gaat opa kijken " zegt Elizabeth en wil Noa optillen. " nee, ik wil bij mama blijven " zegt ze koppig en ik kan het niet laten om te glimlachen. Ik herken Marilou zo in Noa. Mijn glimlach verdwijnt weer als ik naar Marilou kijk.
Ross
Ik luister niet naar wat er om me heen gebeurt. Ik kijk alleen maar naar Marilou. Ze voelt niks. Meestal als ze slaapt voelt ze zich rustig, maar nu voelt ze niks. Helemaal niks. Ik ben zo bang dat ze gewoon niet meer wakker wordt. Dat kan ik me niet eens voorstellen. Een leven zonder Marilou. Dat klinkt al onmogelijk. " mag ik er bij Ross?" Vraagt William. Ik knik en ga van bed af. Ik laat haar hand zachtjes los. Nik legt een hand op mijn schouder. Ik kijk toe hoe William van alles checkt aan Marilou, maar ik voel genoeg.
William legt zijn spullen neer. Hij kijkt me aan met een blik die alles zegt. Ik zak door mijn knieën en barst in huilen uit. Nee, ze mag niet dood. " is mama dood?" Hoor ik de stem van Noa vragen. Niemand antwoord, maar ze begint opeens heel hard te huilen. " een steek heeft haar hart doorboort " zegt William. " er is geen kans dat ze dat heeft overleeft " zegt hij erna. Ik wordt omhoog getrokken en in een paar armen genomen.
Ray
Ze is dood. Dat nieuws slaat in als een bom. " dat kan helemaal niet " zegt Nik. We kijken hem aan en Noa en Ross stoppen met huilen. " het was een simpel stuk hout. De Uitverkorene kan alleen sterven met het mes. Het speciale mes die ons ook kan vermoorden " zegt hij. " hij heeft gelijk. Ze kan niet dood gegaan zijn door hout " zeg ik. " waarom is ze dan toch dood?" Vraagt Christina. " een stuk hout in haar hart " zegt William. " als er een stuk hout in haar hart zit kan het hart niet helen. Er om heen heelt het wel, maar haar hart niet " legt hij uit. " kan je het hout er uithalen?" Vraagt Roland. " het wordt wel een hele moeilijke operatie en 1 fout kan al fataal zijn " zucht hij. " maar ik doe het " zegt hij. Ik knik. " iedere vampier moet de kamer uit behalve Carlo en Blake " zegt hij en we verlaten de kamer. Helena die Ross knuffelde laat hem los. Zijn ogen zijn rood en zijn wangen nat. " kom ik zorg voor wat water " zeg ik tegen hem. Hij knikt en tilt Noa op. Ik begeleid hem naar de woonkamer en Christina geeft hem een glas water. Hij mompelt een bedankje. Jake komt de woonkamer in. " Ross " hij kijkt op. " William heeft je nodig " ik zie hem slikken, maar dan toch opstaan. Hij geeft Noa aan mij en loopt mee met Jake. Er hangt een gespannen sfeer in deze kamer.
Ross
Ik loop mee met Jake. We zeggen niks. Hij opent de deur en we lopen naar binnen. " Ross ik hem je hulp nodig " ik knik. " ik heb je bloed nodig " ik wist het. " ja tuurlijk " mompel ik. Carlo geeft me een klein mesje. Ik pak hem aan en maak een klein sneetje in mijn arm. Blake vangt het op. " hoeveel heb je nodig?" Vraag ik. " een hele zak " zegt hij. " een wat?" Vraag ik geschrokken. Ik kijk naar beneden en zie Blake alles opvangen in een ziekenhuis zak waar bloed in zit. Ik zie al dat de zak tot de helft vol zit met mijn bloed. Ik slik en kijk weer naar Marilou. Ik doe het voor haar.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...