Marilou
Het is avond en ik heb Noa net op bed gedaan. R5 is nog niet thuis. Bo zal op Noa letten samen met B-Brave. " klaar om te gaan?" Vraagt Ray. Ik knik en we lopen naar buiten. Nik zit achter het stuur en Ray neemt plaats naast hem. Ik zit achterin. " op naar het magische land " zegt Nik. " yeey " zeg ik sarcastisch.
Nik stopt de auto voor het kasteel. We stappen uit en meteen richten alle ogen zich op ons. We lopen de trap op en zien bij de ingang de Raad staan. " Marilou goed dat je er bent " zegt Luther. " ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen " zucht ik. We lopen naar binnen en nemen plaats aan de eettafel. " okay laten we maar meteen ter zaken komen. Blijkbaar wist niemand in het magische land dat ik ging trouwen " zeg ik. " dat klopt. Zelfs wij wisten er niks van " zegt Josephine. " het spijt me dat ik niks heb gezegd alleen ik snap het probleem er van niet " " meestal als de Uitverkorene gaat trouwen volgt al snel een kind. De toekomstige Uitverkorene dus " zegt Luther. " elke magiër wil dan voorbereid zijn op het kindje en zal dan ook een soort cadeau kopen voor het kind " zegt Josephine. " oh dus ze wachten eigenlijk gewoon op de toekomstige Uitverkorene?" Ze knikken. " okay dan zal ik het maar officieel bekent maken " zeg ik. " met een filmpje gaat dat het snelst " zegt Frederick. Ik knik. " over een half uur staat het filmpje online " zeg ik en sta op.
We zitten weer in de auto op weg naar huis. Ik heb snel een filmpje opgenomen en hem naar iedere magiër gestuurd. Ik ben zo moe. Ik wil nu gewoon slapen. Dat is dan ook wat ik doe. Ik ga op de achterbank liggen en val inslaap.
Ray
Ik parkeer de auto voor Marilou's huis. Ze moet echt een garage laten bouwen. Ik kijk achter om en zie dat Marilou inslaap is gevallen. " wat is ze schattig als ze haar mond houdt " zegt Nik. Ik lach kort. " iedereen zegt hetzelfde over jouw " zeg ik. " dat bewijst dat maar weer dat ik en Marilou familie zijn " we lachen en stappen uit. Nik opent de autodeur en tilt Marilou van de achterbank af. Ik loop vast naar de deur en open hem. Ik hou hem open en laat Nik naar binnen lopen met Marilou. Hij brengt haar naar boven. Ik ga naar de woonkamer en bekijk de foto's die er staan. Ik zie foto's van B-Brave, Noa, R5, Diego, haar vampieren familie, Bo, haar ouders, Ross's ouders, de Cold blood Pack, de feeën, de zeemeerminnen zelfs wij staan er bij. Als ik zo kijken zie ik nu pas hoeveel vrienden en familie ze heeft. " ze ligt in bed te slapen " ik draai me om en zie Nik van de trap af lopen. " ik heb alleen haar hakken uitgedaan als je je dat afvraagt " ik grinnik. " wat netjes van je " zeg ik. " wat sta je te kijken?" " foto's " zeg ik. Hij komt naast me staan en we bekijken de foto's. " ze kent veel mensen " zegt hij. " ze is een sociaal meisje " zeg ik. " zij is de eerste Uitverkorene die zijn familie en vrienden niet verwaarloost " zegt hij. Ik knik. " de meeste namen de taak te serieus " zeg ik. " misschien is het wel beter als je jonger begint als Uitverkorene " ik kijk Nik geschrokken aan. " dit had ik niet van jou verwacht broer " hij grijnst. " ik ben onvoorspelbaar " zegt hij. " stop met stom doen. We gaan naar huis " zeg ik.
Diego
Ik loop naar mijn ouders huis. Phoenix. Ik heb het toch wel gemist. Ik bel aan en mama doet open. " schat wat leuk dat je komt! Kom binnen " zegt ze en geeft me een knuffel. " hey mam " zeg ik en loop naar binnen. We lopen de woonkamer in en pap staat op. " hey jongen " we geven elkaar een knuffel en gaan dan op de bank zitten. " drinken?" " ja, doe maar cola " zeg ik tegen mam. Ze loopt meteen de keuken in. " zo wat brengt je hier?" " dit " zeg ik en laat mijn arm zien. Ik maak een vuist en sluit mijn ogen. Ik denk weer terug aan Louisa die Marilou pijn wil doen. Woede borrelt zich in me op. Ik voel weer dat mijn armen warm worden. Ik open mijn ogen en de tekens zijn terug. Pap kijk verbaast en pakt mijn arm. " heb jij de laatste tijd veel getraind?" " ja ik ben veel wezen sporten " zeg ik. Mama komt de woonkamer weer in me een glas cola. " bedank mam " zeg ik als ze hem voor me neer legt. " wat is dat? Heb je een tatoeage gezet?" Vraag mam geschrokken. " nee, het is geen tatoeage " stel ik haar gerust. " wat is het dan wel?" Vraagt ze. " het vuur meester teken " we kijken papa aan. " het wat?" Vraag ik. " het vuur meester teken. Dit teken krijg je alleen als je een volleerd vuur meester bent " pap kijkt me aan. " betekend dat dat ik... " " ja jongen. Je bent nu een echte vuur meester " glimlacht hij. Mama slaat meteen haar armen om me heen. " ik ben zo trots op je " zegt ze en drukt een kus op mijn wang. " wauw dit had ik echt niet verwacht " glimlach ik. " ik ga vader bellen met het geweldige nieuws " zegt pap. " dat kan niet. Hij is weer naar boven om zijn missie af te ronden " zeg ik. " hij verteld me ook niks " zucht hij. " ik kreeg het ook te horen van Ross. Hij had het zelfs Marilou niet verteld " zeg ik. " nou ga dan Marilou bellen met dit nieuws. We moeten dit vieren schat. Nodig ze ook uit voor het avond eten " zegt mam. " ik ga haar bellen " zeg ik en pak mijn telefoon. Ik bel Marilou en zet hem dan op luidspreker.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...