140. Mine

103 6 0
                                    

Marilou

Ik sta weer op het schoolplein. Gisteren hebben we Daisy en Raily uitgezwaaid op Schiphol. Ze gaan nu nog naar Engeland en dan Brazilië en dan weer terug naar La. Een soort kleine vakantie. Noa komt naar buiten gelopen met Jimmy. " mama kijk ik en Jimmy hebben een tekening voor elkaar gemaakt " zegt ze trotst en laat de tekening zien. Jimmy houdt de tekening ook omhoog. " ah wat mooi " zeg ik. Jimmy heeft voor Noa een tekening gemaakt van een kasteel en een soort ridder en Noa heeft voor hem een boot getekend met een groot hartje er boven. Hoe schattig! " gaan we nu naar de ballet klas?" Vraagt ze. " ja. Ik ga je naar de ballet klas brengen " zeg ik. " veel plezier Noa " zegt Jimmy. " dank je wel Jimmy " zegt ze terug en Jimmy loopt naar zijn broer. Noa pakt mijn hand en we lopen naar de auto.

" mama hoe moet je deze schoenen aan doen?" Noa komt naar me toe met haar spitsen. " dit zijn spitsen schat. Deze zijn speciaal voor ballet. Kom ik laat je zien hoe het moet " zeg ik en ga door mijn knieën. Ik doe haar spitsen om en Noa kijkt toe. " bedankt mama " " geen probleem schat " zeg ik. Samen lopen we naar de ballet zaal. Ik open de deur om allemaal schattig kleine kindjes te zien rond rennen in tutu's. Ik zie 2 jongetjes. Ik loop met Noa naar de ballet juf. " hallo jij bent vast Noa?" Ze knikt. " ik ben juf Samantha " glimlacht ze. " hai ik ben Marilou " zeg ik en schud haar hand. " en jij wou graag op ballet?" Noa knikt. " nou kom je mee?" Noa knikt weer en Samantha glimlacht. " de les duurt driekwartier. U mag blijven kijken, maar u mag ook naar de kantine " " ik blijf wel even kijken " zeg ik. " helemaal goed " ze loopt weg en ik kijk naar Noa. " ga maar schat " zeg ik en ze kijkt me nog een keer aan. Dan loopt ze naar de groep en gaat ze bij de andere staan. Ik glimlach en ga op de grond zitten.

Diego

Ik zwem rondjes in het binnenzwembad. " lekker bezig " ik kijk om en zie Nik en Ray staan. " wat doen jullie hier?" Vraag ik en zwem naar de kant. Ik hijs me uit het zwembad en pak een handdoek. " we kwamen voor Marilou, maar ze is niet thuis " zegt Ray. " ja ze is met Noa mee naar de balletschool " zeg ik en droog me af. " hoezo? Is er weer iets mis?" Vraag ik door. " er is weer onrust in het magische rijk. Ze zijn er achter gekomen dat Marilou gaat trouwen " zegt Nik. " wat is het probleem dan?" " Marilou is de Uitverkorene en elke magiër weet meteen als de Uitverkorene gaat trouwen, maar deze keer niet " zegt Nik. " we moeten alleen met haar naar het Magische Land " zegt Ray. " ik denk dat ze over een half uur thuis is " zeg ik. Ik leg de handdoek over mijn schouder. " okay dan wachten we beneden " zegt Ray. Ze lopen weg en ik ga de badkamer in. Ik kijk in de spiegel en zie achter me een gedaante staan. Ik draai me om en maak een vuurbal. " wie ben jij?" " de nachtmerrie " ze valt me aan en we vallen op de grond. Ik duw haar weg, maar ze trekt me aan mijn arm mee. Ik trek me los en ga staan. " AAAHH " schreeuw ik. Mijn armen voelen warm en dan schiet ik vuur uit mijn handen. De vrouw rent snel weg en ik stop. Ik hijg uit en kijk naar mijn armen. Ik heb een soort tatoeage die zwarte en rood is. Hoe kan dit? Ik loop snel naar beneden. " Ray? Nik?" " Nik is achter Louisa aan " zegt Ray. " wie?" Vraag ik. " een heks die al eeuwen oud is. Ze is een vijand van ons " zegt hij. Ik knik en kijk dan weer naar mijn arm. " weet je wat dit op mijn arm is?" Vraag ik en laat hem mijn arm zien. Hij fronst en pakt mijn arm. " het is niet iets dat een heks kan doen " zegt hij bedenkelijk. " mijn armen werden opeens heel warm en toen begon kwam er vuur uit mijn handen " zeg ik. " ik denk dat je je vader moet vragen. Die heeft hier meer verstand van " zegt hij. Ik knik. Het werd ook wel eens tijd dat ik terug ga.

Marilou

" vond je het leuk meisje?" Vraag ik Noa als we naar de auto lopen. " jaa, wanneer mag ik nog een keer?" Vraagt ze. " over 2 weken mag je in de balletklas samen met Lia op woensdag " " waarom niet eerder?" Vraagt ze. " omdat volgende week er een soort auditie is om een groep hoger te gaan " zeg ik en open de deur van de auto voor haar. " mag ik dan een echte tutu?" " ja tuurlijk. We gaan er morgen een kopen " zeg ik en ze klimt de auto in. Ik zet haar vast en sluit de deur dan. Ik ga achter het stuur zitten en rij weg. " gaat papa ook een keer mee kijken?" " we kunnen het papa vragen als hij thuis is " zeg ik en kijk door de achteruitkijk spiegel naar haar. Ze glimlacht van oor tot oor. Ik glimlach en rij naar huis.

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu