118. Verloofd

130 6 0
                                    

Marilou

" kom we gaan de stad in " zeg ik vrolijk. Ross komt de slaapkamer uitgelopen. Ik heb een korte broek aan met een licht roos shirt met links bovenin 'cute' in witte letters. Ik heb witte Adidas schoenen aan met een witte Adidas pet. Ik doe snel een zonnebril op. " lets go " zeg ik vrolijk en hij grinnikt. Hij pakt mijn hand en we lopen samen naar beneden. " een reisgids besteld " we draaien ons om. " OPA " ik spring in zijn armen en hij slaat ze om me heen. " hallo meisje " zegt hij. " ik heb je zo gemist. Ik dacht dat je echt weg was " snik ik. " dat zal nooit gebeuren meisje " zegt hij en veegt mijn haar naar achter. " Ross " zegt hij en geeft Ross een schouderklopje die alles met een glimlach aankijkt. " wacht wist jij dit?" Hij knikt en ik geef hem een slag tegen zijn arm. " waarom vertelde je niks?" " hij moest het van mij geheim houden " zegt opa. " waarom?" " zodat ik je kon verrassen " glimlacht hij. " weetje anders gaan jullie lekker de stad in " stelt Ross voor. " nee, anders ben jij hier alleen " spreek ik tegen. " het is goed schat. Anders ben ik ook maar het derde wiel aan de wagen " glimlacht hij. " weet je het zeker?" Hij knikt. " ga maar " zegt hij en geeft me een kus. " tot zo " zeg ik en loop achter opa aan. Hij biemt ons naar de stad. We landen in een steegje. We lopen het steegje uit en belanden in het midden van de stad. Het is druk hier, maar wel mooi. " kom " zegt opa en loopt een kant op. Ik volg hem. " hoe was de missie?" " tot nu toe gaat het goed " " tot nu toe?" Vraag ik verwart. " ik ben nog niet klaar met mijn missie, maar ik nam even vrij " " en dat kon zomaar? " " ze konden me moeilijk tegen houden " zegt hij en loopt door. We gaan een gezellig restaurantje binnen en bestellen thee. " waarom heb je ons niks verteld?" Vraag ik stil kijkend naar mijn thee. " het ging allemaal heel plotseling. Op de ene dag vroegen ze me op missie en de andere dag was ik weg. Ik had geen tijd om je het te vertellen " zegt hij spijtig. Ik knik. " is het gevaarlijk?" " alles is gevaarlijk als je niet voorzichtig bent " zegt hij. Ik kijk op. " je belooft me dat je heel huids terug komt " " je weet dat je in deze wereld niks kan beloven meisje. We leven per dag, niet per week of maand " zegt hij. Ik slik. " ik zal mijn best doen " zegt hij. Ik knik. " wanneer ga je terug?" " wanneer ik wil " zegt hij en neemt een slok thee. " ik ga morgen naar Phoenix om Diego te verrassen. Daarna ga ik langs bij Noa " vult hij aan. " zou Noa leuk vinden. Je was niet op haar verjaardag " glimlach ik. " ja ik heb een goed maak cadeautje " zegt hij lachend. " en ik heb een cadeau voor jou " zegt hij en haalt een pakketje uit zijn binnen zak. Ik neem het aan en open de doos. " heb ik ooit van de Katara " zegt hij. " ze zijn prachtig " zeg ik adembenemend. Het zijn 4 blauwe diamant staven. " Katara was ook een watermeesteres " ik knik. " bedankt opa " hij glimlacht. " leg deze verspreid in je huis. Ze hebben een beschermende kracht " legt hij uit. Ik doe het doosje weer dicht en stop hem in mijn tas. " iedereen geeft me tegenwoordig iets wat te maken heeft met magie " grinnik ik. " je bent nu eenmaal 19 nu en het wordt tijd dat jij die dingen hebt " zegt hij. " maar hoeveel dingen moet ik dan nog krijgen?" " genoeg. Er zijn veel magische dingen die jou zullen helpen met je taak " zegt hij.

Ross

Alles staat klaar. De trap is verlicht met kaarsjes en rozenblaadjes. Op ons kleine balkonetje ga ik haar vragen. In het midden heb ik van rozen blaadjes een hart gemaakt. De poort van de trap naar het balkon heb ik bedekt met rozen in een soort gordijn. De ring zit in mijn broekzak. Ik heb binnen een diner gemaakt. Bami met kip en saus. Ik krijg een bericht van Robert dat ze er over 2 minuten zijn. Ik wordt nog zenuwachtiger. Ik had een heel liefdes verklaring in mijn hoofd, maar ben het nu al vergeten. Omg ik heb me echt slecht voorbereid. Ik moet het haar een andere keer vragen. Ze verdient een beter aanzoek. Ik hoor Marilou lachen. Kut ze zijn er. Mijn hart gaat sneller op en neer en ik heb het gevoel dat hij er zo uit valt. Rustig Ross. Je kan dit.

Marilou

" okay doei opa " we nemen afscheid en ik loop door de bladergordijn heen. " wat is dit?" Vraag ik en bekijk de trap. Allemaal kaarsjes aan de zijkant en de rest is bedekt met rozenblaadjes. Het is prachtig. Ik loop langzaam de trap op. Ik stop voor de poort tot het balkon die is bedekt met een rozen gordijn. Ik duw de rozen zachtjes opzij en sla een hand voor mijn mond. De tranen springen gelijk in mijn ogen, maar ik hou ze in. Ik zet een stap naar voren en laat het gordijn los. Ross pakt mijn hand en trekt me midden in het rozen hart die hij op de grond heeft gelegd. Hij pakt mijn beide handen vast en glimlacht nerveus. " ik weet dat je dit totaal niet had verwacht en dat we dit eigelijk nog niet hadden besproken, maar ik kon gewoon niet wachten " lacht hij neveus. " beloftes in deze wereld stellen niks voor, maar geloof me alsjeblieft dat ik me aan deze belofte hou. Ik zal voor altijd van je houden " hij glimlacht nerveus naar me, wat ongelofelijk schattig is. " dus Marilou... " hij laat 1 hand los en pakt iets uit zijn zak. Ik sla mijn hand voor mijn mond en een traan valt naar beneden. Hij gaat door een knie en opent het doosje. " wil je alsjeblieft met me trouwen?" Hij kijkt me afwachtend aan. Ik veeg de tranen weg. " ja. Ja ik wil " zeg ik en hij staat op. Hij geeft me een zoen en glimlacht. Hij doet de mooiste ring ooit om mijn vinger en trekt me naar zich toe. " ik hou zo veel van jou " glimlacht hij. " ik hou zo veel meer van jou " zeg ik en de tranen vallen weer. " niet huilen babe. Dit is toch mooi " zegt hij en veegt mijn tranen weg. Ik grinnik en geef hem een kus. We zijn verlooft! 

" de ring is echt prachtig " zeg ik hem

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

" de ring is echt prachtig " zeg ik hem. We liggen samen in de hangmat. Het eten was trouwens heerlijk. Ik wist niet dat Ross zo goed kon koken. " alles voor mijn prinses " zegt hij en drukt een kus op mijn hoofd. " wat een prachtig koppel zijn jullie " we kijken opzij en zien opa staan. Ik glimlach en wil opstaan om hem een knuffel te geven. " nee blijf lekker liggen " zegt hij en loopt naar ons toe en om een knuffel te geven en Ross een schouderklopje. " goed gedaan jonge " " bedankt " zegt hij. " wat doe je hier eigenlijk? Je ging toch naar Diego toe?" " dat ga ik zo doen, maar eerst ben ik jullie nog een uitleg verschuldigd over het trouw gebeuren " zegt opa. Ik knik. " waarom moet je als Uitverkorene al trouwen als je 3 jaar een relatie hebt?" Vraag ik. " 1 van de eerst Uitverkorene was verlieft op een prachtig meisje. Ze was een streng opgevoede heks. Ze kregen een relatie en het ging allemaal heel goed tot dat hij de fout in ging. De dag voor hun 3 jaar bij elkaar zijn ging hij vreemd met haar zuster. Ze werd woedend en vervloekte hem en al zijn nakomelingen. De volgende Uitverkorene zou moeten trouwen als ze 3 jaar bij een partner zijn. Zodra je dat niet deed werd de partner uit hun leven verbannen en als wat met hem of haar te maken had ook. Je zou dan nooit meer de liefde de vinden en je zou na je Uitverkorene jaren je krachten moeten afstaan aan een andere familie. Hij trouwde niet en zij verdween uit zijn leven. Hij was ook degene die de Vampia geschreven heeft. Helaas stierf hij een jaar later van verdriet en de krachten kwamen naar ons toe. De Millers " " wat vreselijk " zeg ik en opa knikt. " maar waarom dat de laatste bladzijde verstopt?" Vraagt Ross. " de meeste Uitverkorene trouwen heel snel, maar die beginnen hun Uitverkorene avontuur pas op hun 19e. Marilou begon al op haar 16e " Ross knikt. " nou ik laat jullie lekker van jullie vakantie geniet " zegt hij en staat op. " opa?" Hij kijkt me aan. " ben je er nog steeds als ik ga trouwen?" Hij glimlacht. " ik zal altijd ben je zijn " zegt hij en drukt een kus op mijn hoofd. Hij glimlacht nog 1 keer naar ons en snelt dan weg.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heey lieve lezertjes,

Sorry voor dit korte hoofdstuk, maar ik heb het heel druk met school. Hebben jullie ook van die irritante docenten die niet denken aan je vrije tijd en opeens heel veel toetsen geven? Ik wel. School life sucks. Maar ik hoop dat jullie het wel een leuk hoofdstuk vinden.

~XXX~
C

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu