12 augustus 2035
Bo
"Nora en Mina kom naar beneden. Het eten is klaar" zeg ik vanaf de trap. "Schat, ze hebben hun oortjes in. Die horen je echt niet" zegt Todd en geeft me een kus. "Ik ga ze halen en jij gaat rustig zitten" zegt hij lief en ik glimlach. Ik kijk even toe hoe hij de trap op gaat. Ik hou echt van deze man, mijn man. 17 jaar geleden vroeg hij me ten huwelijk en ik zei gelijk ja. En nu hebben we 2 prachtige dochters en wonen we in een groot appartement in Amsterdam. Dicht in de beurt van Huize Lynch. Ik vind het geweldig zo. Ik werk nog steeds als danseres, maar doe nu ook wat modellenwerk doordat Marilou wat foto's van mij had ingestuurd. Ja, ze is niet verandert in deze 20 jaar. Ik loop naar de eettafel en ga zitten. Ik kijk naar het eten wat er staat. We hebben samen eten gemaakt, maar hij is een betere kok dan ik dus heb ik vooral de groente gesneden. Voetstappen komen snel de trap af. "Mam kijk" zegt Nora en drukt haar telefoon in mijn handen. "Henry geeft volgend weekend een feestje en hij vroeg of ik ook kom" zegt ze vrolijk. Ze heeft een zware crush op die Henry en kan maar niet over hem ophouden. "Hoe laat is dat feestje dan, want volgend weekend gaan we ook naar Marilou en Ross hé" zeg ik en ze gaat naast me zitten. "Ja, dan komt Noa thuis" zegt Mina. "Het begint pas om 8 uur, maar ik kan wel wat later komen" zegt ze. Ik was zo blij om te zien dat mijn kinderen beste vrienden zijn geworden met de kinderen van Marilou en Ross. Ze doen me denken aan hoe ik en Marilou zijn. Ook al zijn de meeste van hun kinderen ouder dan de mijne het is leuk om ze zo close te zien. Noa is al 24 jaar en Nora, afgeleid uit Noa, is pas 15, maar toch kunnen ze het heel goed vinden. Mina, afgeleid uit Marilou, is 13, maar gaat veel om met hun jongste dochter van 12. "Maar tot hoe laat duurt dat feestje dan?" Vraagt Todd die het drinken op tafel zet. "Hij zegt tot middernacht" zegt Nora en ik schep eten op hun borden. "En zijn daar veel jongens?" Ik moet even grinniken. "Dat weet ik toch niet pap" zegt ze. "Er is toch geen drank mag ik hopen" zegt hij streng, maar ik weet dat het een act is. "Ik beloof niet te drinken" zegt ze met een zucht. "Dus er is drank?" Zegt hij. "Schat" lach ik en hij lacht ook. "Nee, het is goed. Ik zal je brengen en ophalen" zegt hij. "Mag ik dan die avond logeren bij Marilou en Ross?" Vraagt Mina. "Dat moet je vragen aan hun" zeg ik. "Okay" glimlacht ze. Marilou en Ross doen nooit moeilijk over logeren. Ze wonen nog steeds in het grote huis, maar nu alleen met hun kinderen. Er is dus genoeg ruimte over. "Nou eet smakelijk" zeg ik en we beginnen te eten. "Maar wat moet ik dan aan mam?" Vraagt Nora me. Ik grinnik. Nu al stressen over het feestje. Dat heeft ze van mij. Todd kijkt me aan en denkt hetzelfde. "Ik zal je zo helpen met zoeken naar de perfecte outfit" beloof ik haar. "Je moet wel iets moois aan anders krijg je je eerste kus niet" zegt Mina en krijgt een boze blik van Nora. Ik en Todd lachen. "Dus je wil je eerste kus van Henry die avond?" Plaagt Todd. "Pest haar niet zo" lach ik en sla een arm om mijn meisje heen. "Het komt allemaal goed schat. Ik zal er voor zorgen dat je er schittert uit ziet" zeg ik. "Bedankt mam" glimlacht ze. Nora is echt een versie van mij. Stresst overal om en kan soms echt helemaal gek doen, maar ik hou er van. Mina is daarin tegen echt Todd. Rustig, maar kan net zo goed plagen als haar vader. "We kunnen ook vragen aan Rydel als we bij Marilou en Ross zijn of zij jou make-up en je haar doet" zeg ik. "Ja, dat is een goed idee" zegt ze vrolijk. Ik glimlach. Ik hou van mijn meisjes.
Na het eten werd Todd gebeld door zijn werk. Hij is de CEO van een bedrijf geworden en is dus vaak niet thuis, maar hij maakt altijd tijd vrij als er iets bijzonders is of als hij vindt dat hij te vaak weg is. Wij zitten op de bank Netflix te kijken. Gossip Girl. Echt iets meisjesachtig. Ik zit in het midden en Nora ligt tegen me aan. Mina neemt de helft van de bank in beslag door er uitgebreid op te gaan liggen. Mijn telefoon licht op. Ik pak hem op en zie dat mijn manager me een bericht heeft gestuurd. Hij wil dat ik volgende week naar Parijs ga voor Fashion Week. "Ga je naar Parijs?" Vraagt Nora die meeleest. "Ja, maar niet zo lang hoor. Maar 3 dagen" zeg ik. "Mogen wij mee?" Vraagt Mina. Mina is ook helemaal weg van mode en ik zie haar later zo een model worden. "Nee, jullie hebben school" zeg ik. "Kan je ons niet ziek melden?" Ik lach om Mina's poging. "Nee, jullie gaan gewoon naar school. Als jullie je diploma hebben neem ik jullie mee naar elke mooie stad die er maar is" zeg ik. "Best, maar dan moet je wel mooie kleren voor ons kopen als je in Parijs bent" zegt Mina. "Wacht" zegt Nora opeens geschrokken. Ze pakt de afstandbediening en zet de serie op pauze. "Je moet me nog helpen met een outfit zoeken voor het feestje" zegt ze. "Ik help wel" zegt Mina. Ze knikt en de twee rennen naar boven. Ik glimlach. Een gezinsleven. Ik had nooit gedacht dat ik een goeie moeder zou worden, maar het is me gelukt. Ik heb een geweldige vader voor onze kinderen en 2 gezonde en gelukkig dochters. Wat wil een mens nog meer?
Nora Evans ~ 15 jaar
Alexis Jayde BurnetteMina Evans ~ 13 jaar
Kristina Pimenova
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...