197. Het rustige leven

76 7 0
                                    

Ray

"Okay, we gaan zoeken naar de goede helft van Aro in de bossen van Nederland" spreekt Nik tegen onze broers en zussen. Al dagen is hij er opgebrand om haar te vinden. Ik doe maar mee om hem steun te geven ook al weet ik dat dit zinloos is. "We gaan in de zelfde groepen als gisteren. Iedereen weet welk deel ze hebben dus we gaan gelijk" zegt Nik. Ik en Cornelis gaan samen, Roland en Helena en dan Nikolaas en Christina. We snellen allemaal een kant op. Wij gaan naar het noorden. "Waarom doen we dit Ray? Dit is tijd verspilling" zegt hij. "We hebben toch niks te doen" zeg ik. "Ray jij weet waar ze is. Waarom vertel je dat niet?" Zegt hij. "Ze bepaalt zelf wanneer ze verschijnt. Daar heb ik al heel lang niks over te zeggen" zeg ik en kijk naar de lucht. "Ze verschijnt op het juiste moment" zeg ik en weet het zeker.

Marilou

Ik en Ross lopen hand in hand met Noa voor ons en Alina in de kinderwagen naar Noa's balletschool. Vandaag is de laatste voorstelling van het jaar, dus is iedereen uitgenodigd. De Lynch's zijn er ook bij net als onze ouders die Noa voor het eerst gaan zien optreden. Er is op nog iets speciaals. Omdat dit de laatste voorstelling van het jaar is mochten de kinderen een speciaal optreden geven. Velen wouden in groepjes of met iemand die ze kende, maar Noa wou met mij samen. Ze stond er op en wilde geen nee horen. Herkenbaar... ik kon het dus niet weigeren en heb met plezier samen met haar gewerkt aan een kleine voorstelling. "Wij gaan het publiek in. Succes" zegt Ross en geeft ons beide een kus. De rest zwaait ons na en wenst ons succes. We gaan naar de kleedkamer waar alle kleintjes zijn. Ze rennen rond in hun balletkleren en oefenen nog hun pasjes. Ik kleed me om en help Noa om haar jurkje aan te doen. "Mama ik ben zenuwachtig" zegt ze zacht. "Het komt goed schat. Je hebt hard geoefend. Niet aan jezelf twijfelen" spreek ik haar moed in. Ze knikt en hun juf loopt de kleedkamer in. Ze neemt de kinderen mee en ik ga met de rest in het publiek zitten. Wel zo dicht mogelijk bij de deur zodat we straks snel back-stage kunnen en dan het podium op. De muziek begint en de kleintjes komen op. Ik glimlach als ik Noa zie. Ze glimlacht breed en begint te dansen met de rest. Ze doen het zo schattig! Als ze klaar zijn ga ik snel naar achter. "Je deed het super schat" zeg ik en Noa rent in mijn armen. "Kom mama we moeten zo op" zegt ze vrolijk. Ik help Noa omkleden in een andere jurk terwijl er nu andere aan het optreden zijn. Wij zijn als laatste geplaatst dus nog alle tijd.

"En dan is het nu tijd voor Noa met haar moeder Marilou" zegt haar juf en we lopen op. Ik zoek naar Ross en de familie en vind ze al snel in het midden. Ze glimlachen en zwaaien naar ons. Ik glimlach terug en ga dan in onze start positie staan. De muziek start en Noa begint te dansen. Ik begin haar na te doen en zo volgen de passen. Het is een simpele versie van een dans die ik met Bo heb gemaakt. Dan komt het einde. We nemen onze eind pose aan en ik kijk haar trots aan. Iedereen begint te klappen voor ons en we gaan staan. We buigen en ontvangen het applaus. De andere lopen ook het podium op en we buigen allemaal nog een keer om weer een applaus te ontvangen. Dan lopen we af en springt Noa in mijn armen. "Dit was leuk mama" zegt ze vrolijk. "Ja schat, dit was heel leuk" glimlach ik en knuffel haar stevig. Ik praat nog even met wat ouders en ga dan naar de kleedkamer om me om te kleden. "Noa ben je klaar?" Vraag ik. "Ja" zegt ze en tilt haar tas op. We lopen naar de familie die Noa allemaal complimentjes geven. Ross geeft me een kus. "Het was prachtig" glimlacht hij. "Dank je" glimlach ik. Ik kijk naar Alina die me aanstaart. "Vond je het ook mooi meisje?" Vraag ik en til haar uit de wagen. Ze glimlacht en ik geef haar kleine kusjes. Ross legt zijn arm om me heen en ik kijk glimlachend rond. Ik kan wel wennen aan een rustig leven.

Diego

Ik rij de auto naar het tropisch regenwoud. Ik wil weten wat voor soort waterkracht ik heb. Marilou's kracht werd bestempeld als de draken kracht. Ik weet wel dat mijn kracht niet de draken kracht is, maar wat dan wel? Ik zet de auto stil en kijk naar buiten. Nog steeds hetzelfde. Ik stap uit en adem de frisse lucht in. Ik kijk naar de grond en zoek het kleine riviertje. Ik begin het te volgen. Als ik bijna het dorp bereik zie ik het meertje waar Marilou haar ware kracht heeft ontdekt. Ik spring over de stenen en ga staan op de grote steen. Ik kijk naar het water. Het lijkt normaal. Ik begin te sturen, maar weer stuurt het water mij. Ik laat het water zijn gang gaan en maak vloeiende bewegingen met mijn armen. Een soort water slang komt omhoog en begint een vorm aan te nemen. Ik blijf het sturen tot het niet meer verder wil. Ik stop het hou het water omhoog. Ik bekijk het figuur dat het water geeft gemaakt. "Jou kracht wordt omschreven als de haaien kracht. De soort kracht dat staat voor kracht, moed, snelheid, geduld en gevaar" zegt een jongen aan de zijkant. Ik kijk om en laat het water gaan. "Haaien kracht" herhaal ik zacht. "Het de een van de krachtigste waterkrachten die een watermeester kan hebben" gaat hij verder. "De krachtigste is de-" "de draken kracht" zeg ik en hij knikt. "Hoe weet je dat?" Vraagt hij en ik loop de stenen af, weer op de vaste grond. "Ik ken degene die de draken kracht heeft" zeg ik en zijn ogen vergroten. "Ken je de Uitverkorene?" Vraagt hij ongelovig. "Ja, ze is namelijk mijn zusje" zeg ik en loop weg. De jongen schokkend achterlatend. Ik loop terug naar mijn auto. De haaien kracht. Ik stap de auto in. Thuis ga ik trainen. Haaien kracht. Eerlijk heb ik er nog nooit van gehoord, maar het staat me wel.

Jake

Alissa ligt hijgend naast me. "Dit was de reden dat je zo vroeg terug was" hijgt ze en ik grijns. "Ik miste je" zeg ik en leg haar weer op me. "Nog een keertje?" Grijns ik. "Ja dag" zegt ze en gaat van me af. Ik lach en geef haar mijn shirt. "Ik haal wel wat eten voor ons en dan gaan we een film kijken" zeg ik. Ze trekt mijn shirt aan en wat ondergoed. "Jij gaat niet naakt eten halen" zegt ze. "Tuurlijk niet babe. Dit is alleen voor jou" zeg ik en laat haar nog even naar me kijken. "Babe je kwijlt" plaag ik haar ze gelijk veegt ze haar mond af. Ik lach en trek een onderbroek aan, een joggingsbroek en een shirt. "Zoek maar vast een film dan ben ik zo terug" zeg ik en geef haar een laatste kus voor ik onze kamer verlaat. Ik loop snel naar de keuken en daar kom ik Matthew tegen met Kylian. "Waarom zie jij er zo vrolijk uit?" Grijnst hij. "Privé zaken" zeg ik en hij weet genoeg. "De kleine aan het voeren?" "Ja, dat moet ook gedaan worden" zegt hij en geeft Kylian de fles. "Zeker, maar hebben wij nog pannenkoeken beslag?" Vraag ik. "Vast wel" zegt hij. "Maar ook al vind je het jij zal nooit zelf die pannenkoeken maken" lacht hij. "Sssttt" zeg ik en hij lacht harder.

Ik loop met een dienblad naar boven. Een kokkin had voor mij en Alissa pannenkoeken gemaakt, maar ik heb zelf de thee gemaakt. Toch nog iets goeds gedaan. Ik open de deur en zie Alissa nog steeds mijn alleen mijn shirt aan op bed zitten. Ik leg het dienblad op bed neer en ze kijkt er naar. "Dit heb je niet zelf gemaakt" lacht ze gelijk. "Ja, ik kan niet zo goed koken" zeg ik en ga bij haar zitten. "Welke film heb je gekozen?" Vraag ik. "Focus" zegt ze. "Dat gaat moeilijk als er z'n mooie vrouw naast me zit" zeg ik en ze geeft me een duw. "Zo heet de film" lacht ze, maar ik zie haar rode wangen. Cute. Ik geef haar een kus op haar wang en zet de film aan. Ik pak het dienblad en zet het op haar schoot. "Eet" zeg ik. Ze begint te snijden en geeft me een stukje. Zo voert ze zichzelf en mij terwijl we de film kijken en dit alles terwijl het nog maar 3 uur 's middags is.

De Uitverkorene 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu