Ross
Emma heeft iedereen terug naar Nederland gebiemd. De Alfa en Jake hebben me geholpen om Marilou thuis in bed te leggen. Noa is onderweg in slaap gevallen en heb ik zachtjes naast Bo gelegd. Ik kijk vanaf de bureau stoel naar Marilou. De tranen ontstaan weer in mijn ogen. Haar borst gaat niet meer op en neer. Haar ogen zullen niet meer open gaan. Ik zou nooit meer haar schitterend lach horen of haar prachtige gezang. Ik leg mijn hoofd in mijn handen. Nee, dit kan niet. Ik sta op en loop de kamer uit. Ik doe zachtjes de deur dicht en loop naar beneden. Er moet een iets zijn wat we kunnen doen. Ik loop naar de bibliotheek en pak de Vampia en het heksen boek. Er moet iets in staan. Ik loop naar de eettafel en pak onderweg mijn Mac Book. Ik zet hem aan en sla de boeken open. Er moet gewoon iets in staan dat kan helpen.
" Ross?... ROSS?!" Ik schrik wakker. Riker en Rydel staan voor me. " wat heb je gedaan?" Vraagt Rydel. " uhm... dingen opgezocht " mompel ik en wrijf door mijn ogen. " wat moet je met de Vampia en het heksen boek?" Vraagt Riker verwart. Ohja ze weten het nog niet. " kunnen jullie de rest halen?" Riker knikt en gaat naar boven.
Iedereen zit in de 2e woonkamer. Ze weten van niks. Noa zit bij Marilou en heeft er voor gezorgd dat Riker de kamer niet binnen kwam. " wat moet je ons vertellen?" Vraagt Bo. Ik kijk naar beneden. " gister avond ging Marilou met de wolven en vampieren naar La om de boeken terug te halen. Het is ze gelukt, maar... " ik slik en hou mijn tranen in bedwang. " ze moest vechten tegen Aro en Lars te gelijk en er was een gat " snik ik. " Ross rustig ademen " zegt Rydel. " Marilou is in het gat gevallen en op de bodem zaten hout steken " Riker gaat staan en loopt een stukje weg. " een steek is door haar hart gegaan " snik ik. Rydel's mond gaat open en haar ogen worden vochtig. " William heeft nog geprobeerd om het hout weg te halen, maar ... " Rocky staat ook op en loopt ook een stukje weg. " hij was te laat " Bo en Ryland staan ook op. Bo loopt naar de eettafel en Ryland naar het raam. " i... is z... ze... " stottert Rydel en Ellington slaat een arm om haar heen. " ze is dood " snik ik en de tranen vallen. Riker hurk neer en begint met zijn handen voor zijn ogen te huilen. Bo pakt de tafel vast en kijkt naar beneden. Rydel huilt tegen Ell's schouders aan en hij huilt tegen haar aan. Rocky schud nee en laat zijn tranen lopen. Ryland kijkt naar buiten en ik weet dat hij huilt. Ik loop naar Riker, trek hem omhoog en trek hem in een knuffel. Hij huilt tegen me schouders aan. " dit mag niet " huilt hij. " dit mag echt niet " hij schud nee. " is er nog een kans dat ze wakker wordt?" Vraagt Rocky. " ik weet het niet, dus daarom ging ik die boeken doorkijken " zeg ik en laat Riker los. " er moet toch iets zijn " zegt Bo en kijkt me aan. Rydel staat op en veegt haar tranen weg. " we helpen je met zoeken " zegt ze schor. Ik knik. " kan iemand naar Noa gaan. Zij zit er ook door heen " Rydel knikt en Ell staat ook op. " wij gaan wel " zegt hij. Ik knik en ze lopen naar boven. " mogen we haar zien?" Snikt Bo en kijkt me aan. Ik knik. We lopen met zijn alle naar boven en ik open de deur. Noa zit naast haar moeder op het bed en Rydel en Ellington kijken naar haar. " nog zo jong " snikt Rydel. " we moeten iets vinden. Ze mag niet dood " zegt Riker. Ik knik. " ik help je met zoeken " zegt Ryland. " ik ook " snikt Bo. " ik ook broertje " zegt Rocky. " ik altijd " zegt Riker. Ik glimlach zwak en we kijken weer naar Marilou.
We zitten met iedereen aan de eettafel. Rydel en Ellington zijn bij Noa en Marilou. Iedereen zit naar iets te zoeken. We zeggen niks. Je hoort af en toe een bladzijde omslaan. We zijn nu al een uur bezig en we hebben niks gevonden. Al die tijd van lezen en zoeken hebben tot nu toe nog niks opgeleverd, maar ik zal niet stoppen tot ik weet hoe ik Marilou weer wakker kan krijgen. Al kost het me maanden. Zij mag niet dood gaan.
" ik heb iets " zeg ik en iedereen kijken mijn kant op. " hier " zeg ik wijzend naar een stukje tekst.
' wanneer de Uitverkorene een steek door zijn hart heeft gekregen zal het binnen een paar minuten helen, maar wanneer zijn hart is doorboort met het mes zal de Uitverkorene per direct sterven. Dan kunt u niks doen om hem weer tot leven te wekken. Maar wanneer de Uitverkorene een stuk hout in zijn hart heeft kunt u die er operatief verwijderen en zal hij binnen enkele minuten weer wakker worden. Maar als u iets hebt geraakt bij het hart zal de Uitverkorene bevriezen. Zodra de Uitverkorene bevroren is stop zijn hart. U kunt zijn hart weer ontdooien met wolven bloed en door uw eigen vampier krachten op te geven. U zal al uw krachten moeten verliezen als u zijn hart wilt ontdooien. Maar pas op! U zal dan weer een mens worden en nooit meer uw krachten terug krijgen '
" maar welke vampier wilt zijn of haar krachten opgeven en weer een mens worden voor Marilou?" Vraagt Bo. " ik weet het niet, maar er moet iemand zijn " zeg ik vastberaden. " ik bel Ray " zeg ik en sta op met mijn telefoon. Ik loop naar buiten terwijl ik Ray bel.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...