Marilou
Ik sta in de keuken ontbijt te maken met Rydel. Kerst muziek staat op en samen zingen we mee met 'all I want for Christmas is you'. "ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOUUU" zingt Bo luid die de trap af komt. We lachen en ze gaat aan het kookeiland zitten. "Ik wil jullie best helpen, maar jullie weten dat ik geen pancakes kan maken" lacht ze. Ik grinnik en wil zeggen dat ze het moet leren als ze gaat samenwonen, maar ze heeft het de rest nog niet verteld. Ik hou me stil en Rydel begint al met haar te praten over kerst. "Ik ga iedereen wakker maken" zeg ik en verwijder mezelf van hun. Ik loop de trap op en klop op alle deuren. "Wakker worden" zeg ik. Ik open de deur van Noa zacht en loop naar haar bed. "Goeie morgen meisje" zeg ik en aai haar hoofd. "Goeie morgen" gaapt ze. "Ga je op staan. We hebben pancakes" zeg ik. Ze knikt en ik ga naar onze kamer. Ik open de deur en zie Ross ik bed liggen met Alina. Ik glimlach. Gisteravond werden we wakker door Alina die niet kon slapen. Ross heeft haar in ons bed gelegd en zo zijn we inslaap gevallen. "Wakker worden schatjes" zeg ik en geef Ross een kus op zijn wang. Hij mompelt wat en tuit zijn lippen. Ik lach zacht en geef hem een kus. "Goeie morgen meisje" zeg ik als ze ons aanstaart. Ik til haar op en ontvang een glimlach zonder tanden van haar. "Wat ben je toch mooi" zeg ik en geef haar kusjes waardoor ze lacht. Noa komt onze kamer in. Ze komt bij ons op bed zitten en Ross knuffelt haar. "Mijn mooie meiden" zegt hij nog slaperig. Ik glimlach en kijk naar ons. Ons gezinnetje.
Na het ontbijt gingen velen ergens heen om nog last minut cadeau's te kopen voor de roedel. Ik zit rustig naar de tv te kijken als Ray en Nik binnen komen. "Niet gehoord van een deurbel. Is een nieuwe uitvinden. Moet ik uitleggen hoe die werkt?" Vraag ik sarcastisch. "Heel leuk" zegt Ray en geeft me een knuffel. Nik geeft me een kleine knuffel en ze gaan naast me zitten. Ik ben trots op het feit dat ik de vampieren heb geleerd om knuffels te geven. Dat deden ze nooit, altijd zo emotieloos, maar hier niet. Hier geven ze knuffels. "The Grinch" zegt Nik als hij naar de film kijkt die op de tv speelt. "Ja, in de kerst sfeer komen" glimlach ik en neem een slok van mijn chocomelk. Hij grinnikt. "Nou waarom zijn jullie hier? Willen jullie soms ook chocomelk?" Vraag ik. "Nee, we zijn hier voor iets belangrijkers" zegt Ray. "Oh" ik ga recht zitten. "We moeten jou bevalling in de Vampia zetten" zegt Ray. "Kunnen jullie dat niet doen?" Vraag ik. "Nee, wij niet, maar jij misschien wel" zegt Ray. "Okay, geef maar" zeg ik. Hij pakt het boek en een veer. "Serieus?! Een veer!" Zeg ik en kijk er me een opgetrokken wenkbrauw naar. "Ja, het moet officieel" zegt hij. "Laten we anders aan een tafel zitten" zegt Nik. Ray helpt me recht staan en Nik draagt het boek en de veer. Die veer is echt verdomd lang. Ik gok 50 cm. We lopen naar de eettafel en ik ga zitten met Ray naast me. Nik zit voor me en geeft me de Vampia en de veer. Ray pakt nog een klein potje inkt. "Op welke bladzijde?" Vraag ik. "Wij dachten aan de achterste" zegt Nik. Ik raak het boek aan en opeens gaat hij vanzelf open op een bladzijde. Er is een leeg plekje om te schrijven. "Ik denk dat het hier moet" zeg ik terwijl de 2 verbaast kijken. Ik doop de veer een beetje in het inkt en zet het dan op het oude papier om te schrijven. Ik begin een heel verhaal te schrijven terwijl ik niet eens weet wat ik aan het schrijven ben. Mijn hersenen zijn de controle over mijn arm kwijt. Het is over genomen door magie en begint het verhaal over hoe de bevalling zal gaan te schrijven. De helft van de bladzijde is vol en ik heb geschreven met het kleine beetje inkt dat ik de veer gaf toen ik het 1 keer in de inkt had gedoopt. "Okay, zo werkt dat dus" zegt Ray wat verrast. "Nou dat is ook weer geregeld" zegt Nik. "Ik stop hem wel in de bibliotheek voor je" zegt Ray. Hij staat op met het boek en loopt naar de bib. "Vertel. Waarom zat je in de woonkamer inplaats van in je eigen thuisbioscoop?" Vraagt hij. "Ik kijk alleen een film, dus waarom zou ik in me eentje in de bioscoop" zeg ik en sta op. "Ik wil wel een film met je kijken" ik ben verrast door zijn voorstel. "Okay, dan maak ik popcorn" zeg ik vrolijk. Hij grinnikt en loopt alvast naar de eerste woonkamer. Ik maak snel wat popcorn en stop het in een grote kom. Ik loop terug naar de eerste woonkamer om Nik en Ray samen op de bank te zitten. Ik glimlach en ga tussen ze in zitten onder een deken. "Nou zet de film opnieuw aan. Dan kijken we het samen" glimlach ik en ik hoor ze grinniken. Of ze het nou toegeven of niet, ik weet dat ze het leuk vinden om hier een film te kijken.
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...