Diego
Ik sta met Matthew in het pack ziekenhuis. We hebben Ariel hier naar toe gebracht en ze is meteen onderzocht. Het bleek dat ze gewurgd was. Matthew staart bezorgt door het raam naar zijn vrouw. " het komt goed. Ze is een sterke vrouw " zeg ik. Hij knikt enkel. Mijn telefoon gaat af. Ik neem snel op.
"hallo?"
" Ross ligt in het ziekenhuis " hoor ik Riker zeggen.
" ik kom er aan "
Ik hang op. " Ross ligt in het ziekenhuis " zeg ik. Matthew kijkt me aan. " dit was Clara's plan. Ons allemaal uitschakelen. Dan kan ze alles doen wat ze maar wilt en Marilou kan haar niet tegen houden " zegt hij. " ga naar Ross en neem Jake mee " ik knik en ren weg.
" Jake we gaan naar het ziekenhuis " zeg ik als ik hem zie. " ik weet het. Kom " zegt hij en we lopen naar zijn auto. We stappen in en hij racet weg. " ze speelt het slim " zegt Jake. " als Marilou weer terug is gaat zij dood " zeg ik. " als Marilou terug komt " " ze komt terug. Het kan gewoon niet anders " " ik hoop maar dat je gelijk hebt " zucht hij. " ik ook, want dit loopt echt uit de hand " zeg ik. " Ross is sterk. Hij overleeft dit wel " zegt Jake. " hoe kan hij in het ziekenhuis belanden?" Vraag ik me af. " geen idee, maar het heeft vast met Clara te maken " " ik denk het ook " zucht ik. " we zijn er " hij parkeert de auto en ik stap snel uit. We lopen het ziekenhuis in en ik app Riker om te vragen waar hij is. Al snel krijg ik een kamer nummer terug. We lopen door heel het ziekenhuis en komen aan bij kamer 260. Riker staat bij het raam. " hey man " zeg ik. Hij kijkt op. " hoe gaat het met Ross?" Vraagt Jake. " hij is buiten bewust zijn geraakt doordat hij tegen een boom is gereden. Hij heeft alleen een hoofdletsel, zijn enkel is verdraait en ze zijn hem nu verder aan het onderzoeken " zegt hij. " kan ik bij hem raken? Dan kan ik de open wonden helen " zeg ik. " probeer maar " zegt Riker. Ik klop op de deur en open hem langzaam. " meneer u moet echt buiten blijven wachten " zegt een dokter gelijk. " meneer ik ben Diego Miller. De broer van Marilou Miller en ik heb een helende kracht. Laat me alsjeblieft bij Ross zodat ik hem kan helpen " zeg ik zo beleeft mogelijk. Hij denkt even na. " gaat u gang " zegt hij uiteindelijk. Ik loop naar binnen en ga naast Ross staan. Hij ligt met gesloten ogen op een bed met een blauw ziekenhuis jurk aan. Op zijn hoofd zie je een flinke wond. Laten we eerst die maar helen. Ik hou mijn hand boven het glas water en laat het mijn hand omringen. Ik leg mijn hand voorzichtig op zijn hoofd. Hij beweegt licht als ik hem aanraak.
Na een minuut haal ik mijn hand weg. De wond is genezen. " dit is een wonder " zegt ze dokter ongeloofwaardig. " meneer u moet met ons delen wat u zojuist heeft gedaan " " ik heb een water meester. Dit is een van de gaves die water meesters kunnen " zeg ik. " met uw gave kunnen we duizenden levens redden " zegt de dokter. " kunt u bij ons in het ziekenhuis werken?" Ik grinnik naar de beste man. " het spijt me, maar ik kan hier niet werken. Mijn gave is iets wat niet in de mensen wereld thuis hoort " zeg ik. " maar waarom doet u dit dan wel met meneer Lynch?" " hij zit in de magische wereld " zeg ik. " hij is de verloofde van de meest magische en krachtigste vrouw van alle magiërs. Mijn zusje, Marilou Miller " zeg ik trots. Hij knikt. " als u zich bedenkt kan u altijd hier komen werken " zegt hij. " ik zal het onthouden " ik geef hem een hand en ik loop de kamer uit. " Ross komt er wel uit. Hij heeft geen erge breuken " zeg ik tegen Riker. Hij knikt. De andere Lynch's kom er ook aan. " hoe gaat het met hem?" " hoe kon dit gebeuren?" " is hij okay?" " waar is Marilou?" Alle vragen worden op ons afgevuurd en Riker legt ze alles uit tot het Marilou gedeelte. " Marilou is bezeten door Clara " zegt Jake. " Clara? Die zat toch vast?" Zegt Rocky. " zij en Dian zijn ontsnapt. Ze hebben haar kracht terug gestolen en hebben toen Marilou over genomen " zegt Jake. " maar hoe kan dat? Marilou heeft toch zo'n schild?" Zegt Rydel. " Marilou's schild is onverwoestbaar voor iedereen behalve voor de heks met dé kracht " zegt Jake. " niemand weet precies wat dé kracht is, maar het is zo krachtig dat het zelfs de Uitverkorene kan verslaan " " dat is vreselijk " zegt Rydel. " maar vanmiddag zijn ik en Ross iets gaan drinken en toen legde een jongen een telefoon op onze tafel. Op zie telefoon zaten foto's van Marilou en Dian die aan het kussen waren?" Zegt Riker. " dat hoorde vast bij haar plan. Ross en Marilou uit elkaar halen om Marilou echt voor zichzelf te hebben " zeg ik. " in de cel heeft ze goed over dit plan na gedacht " mompelt Jake. " we moeten ze vinden zodat Marilou weer terug kan komen " zeg ik. Jake knikt. " maar waar kunnen ze zijn?"
JE LEEST
De Uitverkorene 2
Fantasy!Lees eerst 'De Uitverkorene' anders snap je dit boek niet! De inmiddels 18 jarige Marilou Miller heeft een paar hectische jaren achter de rug. Als zangeres is ze door gebroken en is nu 1 van de bekendste zangeres ter wereld. Met beide families gaa...