92. Posledná rozlúčka

1K 106 21
                                    



„Trasiem sa,

moje oči sú zatvorené,

obloha je zatiahnutá

a ty si ďaleko.

A ja sa trasiem

a plačem."

(Anahí – Temblando)

18. jún 1997

Kaitleyn sa vrátila do Nemocničného krídla a zistila, že jej mama odviedla Harryho. Weasleyovci sa nechceli odtrhnúť od Billa, ale madam Pomfreyová im povedala, že aj tak bude celú noc spať. Moody ich napokon presvedčil, aby si šli trocha oddýchnuť a potom vyhnal späť do Chrabromilskej veže aj ostatné deti.

Sirius zatiaľ vzal Hope z komnát madam Pomfreyovej. Spala mu na rukách a spoločne zamierili do komnát jej mamy. Uložili Hope do postele a čakali na Minervu, aby im povedala, čo sa bude ďalej diať.

Objavila sa chvíľku pred polnocou a bola ešte bledšia ako zvyčajne.

„Čo sa stalo?"

„Bol tu Minister mágie. Ohľadom otvorenia školy sa rozhodne v lete. Všetci profesori sú však ochotní zostať. A miesto jeho posledného odpočinku bude tu," riekla a sadla si do kresla.

„Čo vám povedal Scrimgeour?"

„V podstate nič dôležité. Chcel vedieť, čo sa stalo. Vynechala som to, že na tej misii bol Harry s ním. Povedala som, že školu napadli smrťožrúti a že Snape zmizol aj s Dracom Malfoyom. Nemôžem uveriť tomu, že Severus ho zradil. Po toľkých rokoch, čo mu dôveroval," zámerne sa vyhýbala menu svojho mŕtveho manžela.

„Ufňukanec je špinavý bastard. Nikdy som nechápal Dumbledora, prečo mu veril. Ja som mu neveril nikdy," mračil sa Sirius.

„Sirius, prosím ťa, nechaj to teraz tak," požiadala ho Kaitleyn, pretože Minerva sa znova rozplakala a jej lámalo srdce ju tak vidieť.

„Čo bude s Fénixovým Rádom?" spýtal sa namiesto toho, aby zmenil trocha tému.

„Alastor sa toho ujme," riekla Minerva. „Mám však ešte jednu správu, dôležitú. Alastor mi to povedal. Celkom by sme zabudli."

„O čo ide, mama?"

„Tvoj otec zomrel," Minerva siahla po ruke svojej dcéry, „a tým sa zrušilo kúzlo, ktoré chránilo váš dom. Nemôžete sa tam vrátiť, Kaily. Hrozí vám tam nebezpečenstvo. Alastor trval na tom, aby ste šli bývať cez leto k nemu. A Harry sa ešte musí vrátiť k Dursleyovcom, kým nebude mať sedemnásť rokov."

„Aha," Kaitleyn si smutne povzdychla.

„Dobre, pôjdeme s Remusom pre dôležité veci a nasťahujeme sa na chvíľku k Moodymu," prikývol Sirius. „Aj keď nemohli by sme ostať tu?"

„Nie, Sirius, nevieme, čo sa teraz bude diať," pokrútila hlavou Minerva.

„Čo tým myslíš, mama? Veď teraz si ty riaditeľka!"

„Kaily, pozri sa v akom svete žijeme? Tvoj otec je mŕtvy. Myslíš si, že sa Voldemort z tejto správy neteší. Čoskoro prevezme moc nad Ministerstvom mágie a potom aj nad školou. Nikto mu v tom nezabráni. Nemôžete byť tu."

„V tom prípade tu nebudeš ani ty!"

„Toto je môj domov, Kaily. Ja nikam nepôjdem," odsekla jej Minerva.

Frozen Moments [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now