„Pretože ak naozaj miluješ,
nie je dôležitá vzdialenosť,
vek, alebo sociálna trieda,
jediné dôležité je bozkávať sa úprimne.
Ak naozaj miluješ,
nezaujíma ťa, čo hovoria iní.
Spomeň si, že v srdci,
rovnako ako v našej izbe, láska velí!"
(Maria José – El amor manda)
31. októbra 1977
Halloweenská večera bola v plnom prúde. Na stoloch bolo toľko jedla, že bolo ťažké si vybrať, čo si vôbec naložiť na tanier. A to neskutočne množstvo sladkého a hlavne tekvicového koláča. Chlapci sa precpávali a dievčatá jedli len tak striedmo. Lily jedla úplne najmenej. Stále sa mračila a nevedela sa uvoľniť. Dokonca aj Alice mala lepšiu náladu a nie pochmúrnu ako posledné mesiace.
„Čo to s tebou je?" šepla Kaitleyn smerom k Lily.
„Po pravde ani neviem. Akosi ma stále trápi ten útok v Rokville. Že to všetko bolo zrazu tak blízko pri nás. Myslela som si, že tak blízko pri Rokforte sa neopovážia zaútočiť. Jednoducho som zistila, že mám momentálne strach z toho, že odtiaľto odídeme a budeme dospelí a celý tento veľký svet nás čaká. A tvoja mama má pravdu, svet tam vonku nie je dobrý. Mám z toho trocha depresiu."
„Chápem," prikývla Kaitleyn. „V podstate sme mladí na to, aby sme riešili niečo také. Stále sme si mysleli, že nás niekto ochráni a zrazu sme sa museli spoľahnúť na to čo vieme, jednoducho na seba. O pár mesiacov to bude už iba tak."
„Presne," prikývla Lily. „Naháňa mi to hrôzu."
„Aj mne," prikývla aj Kaitleyn.
Lily sa trocha pousmiala a nabrala si tekvicový koláčik na tanier. Pritom sa pozrela na Jamesa, ktorý jedol už si piaty. „Necháš niečo aj pre iných, James?" spýtala sa ho.
„Vieš, že sú moje obľúbené," usmial sa na ňu James a napravil si okuliare, ktoré sa mu zošuchli na koniec nosa. „Dúfam, že sa také naučíš piecť, keď sa raz vezmeme."
Lily na neho vyvalila oči a uškrnula sa: „My sa vezmeme?"
„Raz určite," žmurkol na ňu James a odkrojil si z koláčika. „A budeme mať deti."
„To je fakt roztomilé," rozžiarila sa jej tvár. „Naučím sa ich piecť, sľubujem. Neviem síce, či budú také dobré ako tieto rokfortské, ale budem sa snažiť."
„Nič sa neboj, láska, vypýtam si od domácich škriatkov recept," ubezpečil ju James, že nie je dôvod na paniku, že by neboli také dobré ako tie rokfortské. „Alebo ťa vezmem do kuchyne, aby ťa to rovno naučili."
„Som hlavná prefektka," pripomenula mu.
„Aj tie porušujú pravidlá, hlavne ak chodia s takým záškodníkom, ako som ja," žmurkol na ňu James a cmukol na ňu.
Lily sa zapýrila a zasmiala. Vyzerala už oveľa šťastnejšia, ako keď si sadli k halloweenskej večeri. Kaitleyn sa spokojne usmiala na Siriusa, ktorý sa tiež postaral o to, aby väčšina tekvicových koláčikov zmizla z taniera. Opätoval jej úsmev, keď prehltol posledné sústo.
„Čo ty a varenie, alebo pečenie, Kaily?" spýtal sa jej.
„Hm, neviem," zasmiala sa. „Nikdy som nič neskúšala, ale raz sa to naučím, sľubujem."
ESTÁS LEYENDO
Frozen Moments [HP Fanfiction]
Fanfic*** Svet čakal na to, kedy sa do seba zamilujú, svet čakal na to, kedy sa znova stretnú, svet vždy čakal na to, keby budú môcť byť znova šťastní *** Poviedka "Frozen Moments" sa odohráva od tretej knihy - Harry Potter a väzeň z Azkabanu, ale prelína...