94. Do bezpečia

1K 94 30
                                    


„Ale mám strach, keď odchádzaš preč,

chýba mi život, nič ma nezaujíma.

Preto ťa prosím, láska,

zostaň so mnou!"

(Thalia – Cuando me tocas)

20. januára 1978

Bol podvečer. Siriusa stále veľmi trápili tie útoky. Podozrievam z toho hlavne Snapa a partičku jeho slizolinských priateľov – Averyho, Mulcibera a naozaj pevne dúfal, že Regulus s tým nemá nič spoločné.

James si to všimol a hodil po ňom neviditeľný plášť. „Poďme tam."

„Kam?"

„Neviem, pozrieme sa na mape kde sú a budeme ich sledovať," navrhol James. „Nájdem Regulusa a budeme ho sledovať niekoľko dní."

„Ja neviem," pokrútil Sirius hlavou. „Čo ak zistím, že s tým má niečo spoločné?" spýtal sa ho.

„Aspoň budeš poznať pravdu," povedal James smutne. „Viem, že to bude asi blbé a ťažké. Ale možno poznať pravdu, je vždy lepšie ako ju nepoznať."

Sirius premýšľal a potom prikývol. James mal pravdu. Bude lepšie, ak bude poznať pravdu. A možno si to iba namýšľa. Možno s tým Regulus nemá nič spoločné a on aspoň bude pokojne zaspávať. Lenže niečo v jeho vnútri mu stále nahováralo, že Regulus s tým niečo spoločné má. To mu lámalo srdce. Tá predstava, že uvidí Regulusa, ako útočí na niekoho muklovského pôvodu. Asi by ho potom musel chytiť za krk a vykrútiť mu ho.

„Tak ideš?" spýtal sa ho James a na kolenách mal rozloženú Záškodnícku mapu. „Regulus je práve vo svojej spoločenskej miestnosti a dosť blízko pri ňom sú aj Snape a Mulciber."

Prikývol. „Dobre, poďme. Máš pravdu. Je lepšie poznať pravdu."

„Okrem toho budem pri tom s tebou," pousmial sa James. „Nejako to zvládneme."

Sirius neodpovedal. Nevedel, či to zvládne. Ak však pri tom bude James, aspoň mu zabráni urobiť nejakú hlúposť. A možno má jeho najlepší priateľ pravdu. Nejako to spolu zvládnu. Ako všetko v živote zatiaľ. Prikývol a obaja chlapci zmizli pod neviditeľným plášťom.

***

25. januára 1978

Sirius a James strávili niekoľko dní sledovaním Regulusa. Prevažne sledovali jeho, ale občas vybočili a sledovali aj Snapa. Zdalo sa, že nerobia nič čudné, pokiaľ sa nachádzali mimo svojej klubovne. Chodili na hodiny, stravovali sa vo Veľkej sieni, občas obaja navštívili knižnicu, alebo boli vonku so svojimi spolužiakmi.

Už chceli usúdiť, že možno za tým prsty vôbec nemajú. Ale nevzdali to ešte, lebo za tie dni, ktoré uplynuli sa nič divné nestalo. Nebol žiadne nový útok na študenta muklovského pôvodu.

„Regulus nie je v klubovni," ukázal James Siriusovi mapu. „Poďme. Vyzerá to tak, že mieri niekam k žalárom."

„Vy ste s tým ešte neprestali?" spýtal sa ich Remus, ktorému ozrejmili svoj plán už pred pár dňami. Rovnako aj Petrovi, ale ten si dole v spoločenskej miestnosti písal domáce úlohy. Pomáhala mu pri tom Alice.

„Nie, potrebujeme dostať Snapa," povedal James. „A Sirius potrebuje vedieť, či s tým má niečo Regulus spoločné."

„Idem s vami," rozhodol sa Remus.

Frozen Moments [HP Fanfiction]Onde histórias criam vida. Descubra agora