25. Kým sa rany zahoja

1.9K 186 12
                                    

„Netuším prečo,

ma všetko stojí toľko.

Netuším prečo,

som ťa musela stratiť.

Pre jeden dotyk tvojej lásky,

dala by som všetko, čím som."

(Lola Ponce – Por una caricia de amor)

14. november 1975

Chladný november so sebou priniesol studené počasie a dosť častý dážď. Piataci toho mali veľa. Na konci ročníka robili skúšky VČU a profesori im dávali veľmi veľa úloh. Niektorí už museli dostať aj upokojujúci elixír, lebo sa už predčasne zrútili, že skúšky určite neurobia.

Kaitleyn si robila ťažkú hlavu iba z Obrany proti čiernej mágií. Ten rok dostali veľmi starého učiteľa, pána Benitéza, ktorý sa narodil v Španielsku a súčasťou jeho hodín sa stávali aj isté dejiny jeho života, čo študentov takmer vôbec nebavilo. James tvrdil, že starý pán to v hlave už určite nemá v poriadku a väčšina spolužiakov s ním súhlasila.

Mali toľko úloh, že sotva si našla čas na rozhovory s Lily, nieto ešte so Siriusom. Občas ju požiadal, aby mu skontrolovala úlohu z Transfigurácie a on jej na oplátku pomohol s nejakým zaklínadlom na Obranu proti čiernej mágií. Ale viac spolu nemali možnosť hovoriť.

Bol večer a študenti si v klubovni dorábali posledné úlohy na zajtrajší náročný deň, keď ich prekvapila návšteva profesorky McGonagallovej. Chvíľku počkala, kým prídu všetci študenti do spoločenskej miestnosti a potom na nich prehovorila: „Tento rok má pre vás profesor Dumbledore na Vianoce prekvapenie."

V klubovni zavládol šum a všetci boli zvedaví, o čo sa jedná. „Predpokladám, že vás tento rok ostane cez vianočné prázdniny pomerne viacej. Profesor Dumbledore sa totižto rozhodol, že usporiada vianočný ples, ktorý sa bude konať 25. decembra od siedmej hodiny večernej. Bude to istá forma odmeny pre vás, aby ste sa aj zabavili a nielen študovali," vravela a pár študentov na seba mrklo. „Keďže ide o spoločensky významnú udalosť, kde sa bude tancovať, mali by ste mať každý svojho partnera."

„A môžeme sa plesu zúčastniť všetci?" spýtala sa jedna druháčka.

„Áno, slečna Wintová, sú pozvaní všetci," odvetila jej profesorka McGonagallová. „Vianočný ples býval výsadou turnajov, ako je napríklad Trojčarodejnícky turnaj, ktorý sa už síce na Rokforte dávno nekonal, ale kedysi bol pomerne obľúbený. Chcem vám iba povedať toľko, že fakulta Richarda Chrabromila má veľmi dobrú povesť a preto verím, že žiaden Chrabromilčan nás na plese nestrápni. Vyžaduje sa slušne správanie! Je to všetkým jasné?" prísne sa na nich pozrela.

Študenti prikývli. „Dobrú noc," popriala im a potom odišla z klubovne. V klubovni vypukla vrava. Všetci začali riešiť nadchádzajúci ples. A hlavne možných partnerov.

Kaitleyn si vedela pri sebe predstaviť iba jediného partnera, ale Sirius sa na ňu vôbec nepozrel. Riešil niečo s Jamesom a rozhodne podľa výrazu ich tvári to nevyzeralo, že diskutujú o nadchádzajúcom plese. Kaitleyn sa sklamane vybrala za Lily do spálni. Alice došla po chvíľke a oznámila im, že ju práve Frank Longbottom pozval na ten ples a ona nadšene súhlasila.

Dievčatá sa na ňu usmiali, ale každá si ľahla so svojimi myšlienkami. Kaitleyn ani nevedela, či sa má na ples tešiť. Keby ju Sirius pozval, asi by sa tešila, ale ak ju nepozve, tak pravdepodobne ani nepôjde. Pretože možno sa on rozhodne pozvať nejakú inú a to by neprežila, pozerať sa na nich. Nespokojná s hlavou plnou víriacich myšlienok napokon zaspala.

Frozen Moments [HP Fanfiction]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora